Tarczyński planuje podwoić moce produkcyjne
Producent wędlin sukcesywnie buduje grupę przetwórstwa
mięsnego, która ma odpowiadać na rosnące potrzeby konsumentów w różnych
segmentach rynku i umacniać pozycję w konsolidującym się sektorze mięsnym.
25.10.2010 14:10
1 października grupa kapitałowa, budowana przez Jacka i Elżbietę Tarczyńskich, powiększyła się o firmę StarPeck z Bielska-Białej, której zakup sfinansowany został m.in. dzięki akcjom zakupionym we wrześniu przez TFI Opera.
- Zastrzyk finansowy ze strony TFI Opera pozwoli nam również dokończyć rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym - mówi Jacek Tarczyński, prezes spółki Tarczyński SA. - Dzięki tej inwestycji nasze moce produkcyjne powinny wzrosnąć o co najmniej 40 procent w porównaniu do bieżącego roku. Rozbudowę planujemy zakończyć w ostatnim kwartale 2011 r. - dodaje prezes Tarczyński.
Firma stworzona i zarządzana przez Jacka i Elżbietę Tarczyńskich jest jednym z największych producentów markowych wędlin i przetworów mięsnych w Polsce. W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży firmy wyniosły niemal 200 mln zł i były o mniej więcej jedną piątą wyższe niż rok wcześniej. Grupa kapitałowa, na którą składa się Tarczyński i Dobrosława, zanotowała 280 mln zł przychodów. - W tym roku, nie licząc przejęcia StarPecku, wynik ten powinien przekroczyć 300 mln zł - prognozuje Jacek Tarczyński. - Moim celem jest zbudowanie silnej grupy przetwórstwa mięsnego, stały rozwój i zwiększanie udziałów w rynku.
Budowa grupy kapitałowej rozpoczęła się w 2005 r., kiedy to Tarczyńscy zakupili mające 60 lat tradycji Zakłady Mięsne Dobrosława. W maju tego roku produkty firma Dobrosława zostały wyróżnione prestiżowym godłem "Teraz Polska" za szynkę i schab "Z wiejskiej chaty" oraz kiełbasę i schab z linii "Geesowska". Niedawno nabyty StarPeck jest pozycjonowany jako lider w produkcji formowanych szynek gotowanych i wędzonych.
- StarPeck specjalizuje się w unikalnych na naszym rynku wyrobach formowanych, opartych na włoskich technologiach. Rodzina produktów tej marki stanowić będzie doskonałe uzupełnienie naszej oferty, szczególnie w segmencie premium - tłumaczy Jacek Tarczyński. - StarPeck budował swoją pozycje rynkową od 1989 r. i mocno zakorzenił się w świadomości klientów. Chcemy to wykorzystać - dodaje.
We wrześniu TFI Opera poinformowała o decyzji zainwestowania w akcje spółki Tarczyński SA 20 mln zł i pomocy w debiucie na GPW, który został zaplanowany na przełom 2011 i 2012 r. Udziały Opery w kapitale firmy wyniosą 16 procent. Reszta pozostanie w rękach Jacka i Elżbiety Tarczyńskich.
IP