Tesco i Coca-Cola wśród najpopularniejszych marek
Opublikowano wyniki II edycji rankingu "Top Marka", będącego wspólną inicjatywą Press-Service Monitoring Mediów oraz miesięcznika Press.
12.10.2009 11:00
Opublikowano wyniki II edycji rankingu "Top Marka", będącego wspólną inicjatywą Press-Service Monitoring Mediów oraz miesięcznika Press.
W badaniu wyłoniono 50 najpopularniejszych marek z dziesięciu wiodących na rynku polskim branż: motoryzacyjnej, telewizyjnej, bankowej, telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej, radiowej, sieci handlowych, artykułów spożywczych, producentów IT oraz telefonii komórkowej.
Medialnym lidermi wśród sieci handlowych zostało Tesco, a wśród artykułów spożywczych Coca-Cola. Zdecydowana większość najczęściej opisywanych marek utrzymała pierwsze pozycje z ubiegłorocznego zestawienia. W tym roku Coca-Cola pokonała Nestle, które znalazło się tym razem na drugiej pozycji.
Analizie poddano ponad 300 tys. materiałów prasowych z ponad tysiąca tytułów ogólnopolskich i regionalnych w okresie od czerwca 2008 do lipca 2009. Publikacje podlegało badaniu ilościowemu i jakościowemu. Oceniono wydźwięk informacji. Dokonano ponadto wyliczeń ekwiwalentu reklamowego.
IP