Tesco wprowadza elektroniczne etykiety cenowe
Tesco wprowadza w swoich sklepach system ESEL, czyli elektroniczne etykiety cenowe. Mają one zastąpić tradycyjne, papierowe oznaczenia z cenami produktów.
Elektroniczne etykiety cenowe ESEL ("Electronic Shelf Edge Label") funkcjonują już w 90 sklepach tej handlowej sieci, a ich łączna ilość przekracza 1,3 miliona.
Nowe oznaczenia zawierają informację o cenie produktu oraz jej przeliczenie na kilogram czy litr. Elektroniczne wyświetlacze opisują produkt także jako "nowość" lub "promocję".
Nowa forma znakowania cen to znaczne udogodnienie dla klientów, którzy będą mieli pewność, że cena pod produktem zawsze zgadza się z ceną przy kasie i na paragonie. W przypadk tradycyjnych, papierowych oznaczeń, ewentualna zmiana cen w systemie komputerowym pociągała za sobą szereg dalszych czynności - konieczność wydruku "cenówek", umieszczenia ich na listwie przy półce, a dodatkowo także sprawdzenia zgodności ceny. To wymagało czasu. Tymczasem w przypadku etykiet elektronicznych, wszystkie zmiany zachodzą natychmiastowo. Ponadto, elektroniczne wyświetlacze zapewniają lepszą czytelność, co jest kolejną korzyścią dla klientów.
System ESEL jest również rozwiązaniem proekologicznym. Dzięki elektronicznym wyświetlaczom, w dużym stopniu zostaje ograniczona konieczność drukowania, a to oznacza mniejsze zużycie tonerów i, przede wszystkim, papieru.
O elektronicznych etykietach Wirtualna Polska pisała już w artykule "Papierowe ceny do lamusa?"