Trwa ładowanie...
d1qkzu2
26-01-2017 10:07

TNS Polska: 37% bankowców oczekuje poprawy w sektorze w 2017, 33% - pogorszenia

Warszawa, 26.01.2017 (ISBnews) - Jedna trzecia badanych bankowców (33%) uważa, że 2017 rok będzie dla bankowości gorszy niż poprzedni, z kolei 37% spodziewa się, że nadchodzący rok będzie lepszy, natomiast według 29% 2017 rok będzie porównywalny z poprzednim, podał TNS Polska.

d1qkzu2
d1qkzu2

"Perspektywa 2017 roku w środowisku bankowym najczęściej jest charakteryzowana negatywnie. Ponad połowa badanych (54%) patrzy na 2017 rok z lękiem i obawą. Jednak jest to o 11 pkt proc. mniej niż przed rokiem. 46% patrzy na nadchodzący rok z nadzieją i optymizmem. Grupa ta wzrosła o 11 pkt proc. w porównaniu z pomiarem zrealizowanym w styczniu 2016 r." - czytamy w komunikacie.

Trzy czwarte badanych (75%) przewiduje spadek liczby placówek bankowych w 2017 roku, a 85% przewiduje spadek zatrudnienia w bankach. Co czwarty badany (25 proc.) spodziewa się poprawy stabilności sektora bankowego, podano także.

Według 60% badanych, w 2017 roku wzrosną koszty działalności banków, 46% przewiduje że wzrosną również przychody banków.

W ocenie bankowców, w 2017 r. największa dynamika wzrostu w nastąpi w liczbie klientów korzystających z bankowości mobilnej - 96% opinii bardzo wzrośnie + nieco wzrośnie. Podobne dynamiczne zmiany są oczekiwane we wzroście liczby klientów korzystających z bankowości internetowej.

d1qkzu2

"Poprawy oczekuje się również w odniesieniu do oraz liczby kont osobistych i rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych (69% wskazań na poprawę) i rynku kredytów dla klientów indywidualnych, (71% wskazań na poprawę). 66% oczekuje wzrostu liczby udzielonych kredytów dla przedsiębiorstw" - czytamy dalej.

Korzystne prognozy dotyczą również liczby rachunków osób prowadzących działalność gospodarczą - odnotowano 58% pozytywnych prognoz. W odniesieniu do skarg, zażaleń oraz liczby klientów rezygnujących z usług banku dominuje opinia, że nie nastąpią większe zmiany w porównaniu z 2016 rokiem, podał także TNS Polska.

"Ponad jedna trzecia badanych przewiduje wzrost satysfakcji z usług bankowych wśród klientów z segmentu MSP (39%) i klientów detalicznych (41%), co jest oceną bardziej optymistyczną, niż w zeszłym roku. Według 28% badanych wzrośnie zaufanie do banków, a według 26% poprawi się reputacja sektora bankowego" - napisano też w komunikacie.

(ISBnews)

d1qkzu2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1qkzu2