Trwa ładowanie...

To klienci decydują o tym, co znajdzie się na półkach

Sprzedawcy i producenci są mistrzami w wymyślaniu sposobów na to, jak wcisnąć nam coraz większe ilości towaru. Dochodzi wręcz do absurdów. Nie możemy kupować towarów na sztuki, a jedynie w wymyślnych zestawach - oczywiście za wyższą cenę. Nie dajmy się oszukać! O tym, co znajduje się na półce decydują... kupujący.

To klienci decydują o tym, co znajdzie się na półkachŹródło: Jupiterimages
dptnnwl
dptnnwl

Opowieści, o tym jak w sklepach nie można było dokonać zakupu jednej sztuki danego towaru, a jedynie w dwu-, cztero- czy więcej pakach, mamy na pęczki. Przytoczmy kilka z nich. Potem odpowiemy na pytanie, dlaczego sieci handlowe stosują wobec nas takie, naszym zdaniem, nieuczciwe praktyki.

Jeden z Internautów próbował kupić w sklepie Biedronki w Alejach Jerozolimskich w Warszawie piwo Tyskie Klasyczne w puszce. Przy kasie okazało się, że produkt ten sprzedawany jest tylko w… czteropaku. Taką informację uzyskał od kasjerki. W sklepie tym nie można było dostać tego piwa pojedynczo. Inny z naszych czytelników miał również przygodę w jednym z warszawskich sklepów tej sieci, zlokalizowanym na prawym brzegu Wisły. Internauta chciał kupić mały soczek ze słomką w kartoniku. Przy kasie otrzymał informację, że sprzedawane są one tylko w większym zestawie.

W sklepie MarcPol na warszawskim Ursynowie jeden z klientów chciał kupić Coca-Colę w dużej 2-litrowej butelce. Na półce stały jedynie tzw. dwupaki. Czytelnik nie chciał dwóch, a jedynie jedną Colę, więc wyjął ją z folii i poszedł do kasy. Tam powiedziano mu, że nie może kupić pojedynczo, a jedynie w dwupaku. MarcPol nie sprzedawał Coli w dużych butelkach pojedynczo. Dodatkowo ten sam czytelnik chciał kupić butelkę Coca-Coli mniejszą (1-litrową), a takie znalazł tylko w lodówce. Poza nią nie wystawiono litrowych napojów. Powiedziano mu, że taka jest polityka firmy.

Ostatnia z historii, którą chcemy przytoczyć, dotyczy sieci Carrefour. Czytelnik napisał, że jednym z warszawskich sklepów chciał kupić serek Danio - na półce znajdowały się jedynie tzw. czteropaku. Wziął jeden serek i poszedł do kasy. Tam - niespodzianka - powiedziano mu, że nie może go kupić pojedynczo, a jedynie w zestawie. Podkreśla, że nie było w sklepie serków sprzedawanych na sztuki.

dptnnwl

Co dwie butelki to nie jedna

O tym, jakie towary trafią do sklepów, decyduje sieć, bądź - jak np. w przypadku Carrefour Express - franczyzobiorca. To oni podejmują decyzję o wyborze towarów, które znajdą się na półkach. Jeżeli zostanie zamówiony produkt, który przez producenta lub hurtownię oferowany jest w wielopaku, nie można sprzedawać na pojedynczo.

- To producent i hurtownie dostarczają towar do sklepów i często oferują określone produkty w wielopakach. Sprzedawca, nabywając taki towar, akceptuje politykę sprzedażową hurtowni lub producenta, nie ma możliwości rozdzielania opakowań i sprzedaży pojedynczych sztuk określonego produktu - informuje Wirtualną Polskę Małgorzata Skoczylas-Kouyoumdjian z działu komunikacji i PR Carrefour Polska.

Sklepy każdorazowo przygotowują ofertę sprzedaży kierując się m.in. badaniami rynkowymi, potrzebami lokalnymi czy również możliwościami producentów, a także dostępnymi na rynku rozwiązaniami.

Bardzo często spotykamy się również z sytuacją, w której zbiorcze opakowania są sprzedawane po cenie promocyjnej.

dptnnwl

- Promocje wielopaków są często stosowaną formą oferty specjalnej, umożliwiającej korzystny zakup. Jest to oferta czasowa, zapewniająca korzyść w postaci wyższej obniżki cenowej produktu, niż w przypadku sprzedaży pojedynczego opakowania. Oferty promocyjne każdorazowo są przedmiotem ustaleń z dostawcą - informuje wp.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Komentując wspomniany wcześniej przypadek, JMP stwierdziło, że napoje w opakowaniach 2-litrowych Biedronka sprzedaje od początku w postaci wielopaków i jak dotąd nie było zgłoszeń od klientów, sugerujących zmianę tej formy sprzedaży.

- Wszelkie uwagi i sugestie dotyczące produktów, klienci mogą zgłaszać w czynnym przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, Biurze Obsługi Klienta - mówi JMP. - Jeśli tego typu zgłoszenia będą pojawiać się ze strony naszych klientów, nie wykluczamy możliwości zmiany formy sprzedaży.

dptnnwl

Podsumowując wybór towarów na półkach uzależniony jest od umowy, jaką sieci handlowe zawrą z producentami czy hurtownikami. To zaś, na które się zdecydują zależy również od nas samych - klientów. Jeśli więc nie podoba nam się, że nie możemy swojego ulubionego towaru znaleźć na półkach w ulubionym sklepie ulubionej sieci - powinniśmy ją o tym poinformować. Bo w końcu zadowolony klient to kupujący klient.

dptnnwl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dptnnwl