TVN liczy na poprawę na rynku reklamy TV w II połowie roku
28.02. Warszawa (PAP) - TVN liczy, że w drugiej połowie roku nastąpi poprawa na rynku reklamy telewizyjnej - poinformował w czasie konferencji Markus Tellenbach, prezes spółki....
28.02.2013 | aktual.: 28.02.2013 13:23
28.02. Warszawa (PAP) - TVN liczy, że w drugiej połowie roku nastąpi poprawa na rynku reklamy telewizyjnej - poinformował w czasie konferencji Markus Tellenbach, prezes spółki. Dodał, że tym samym w całym roku rynek może zachowywać się lepiej niż spółka założyła w swoich szacunkach.
"Wierzę, że w II połowie roku nastąpi poprawa (na rynku reklamy telewizyjnej - PAP)" - powiedział Tellenbach.
Dodał, że daje to przestrzeń do lepszego zachowania rynku niż zakłada spółka w swoich przewidywaniach na cały 2013 r.
TVN podał w czwartkowym komunikacie, że w 2013 r. oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej o średniej jednocyfrowej dynamice.
Tellenbach poinformował, że jak dotąd I kwartał tego roku jest lepszy na rynku reklamy telewizyjnej od IV kwartału poprzedniego roku, jednak rynek nadal charakteryzuje pewna ostrożność, w związku z ogólna sytuacją ekonomiczną.
Pytany o to, czy perspektywy na 2013 r. przedstawione przez spółkę, opierają się na konserwatywnych, czy optymistycznych założeniach, Tellenbach odpowiedział: "nie są one ani optymistyczne ani pesymistyczne. Są najlepsze jakie mogliśmy sporządzić na podstawie naszej obecnej wiedzy".
Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w IV kwartale 2012 r. spadł o ok. 8,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r. (PAP)
jow/ asa/