TVN liderem wpływów z reklam w 2009 roku

04.01. Warszawa (PAP) - W 2009 roku największe wpływy z reklam wśród głównych stacji telewizyjnych miał TVN i wyniosły one 2,74 mld zł, czyli o 2,6 proc. mniej niż w 2008 roku -...

04.01.2010 | aktual.: 04.01.2010 13:45

04.01. Warszawa (PAP) - W 2009 roku największe wpływy z reklam wśród głównych stacji telewizyjnych miał TVN i wyniosły one 2,74 mld zł, czyli o 2,6 proc. mniej niż w 2008 roku - wynika z danych AGB Nielsen.

Drugie miejsce utrzymała Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2,58 mld zł, czyli o 5,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na trzeciej pozycji była TVP1 z kwotą 1,73 mld zł, czyli o 17,1 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała wzrost wpływów z reklam w ubiegłym roku o 15,2 proc. do 1,13 mld zł.

Wśród głównych stacji największą oglądalność ogółem w 2009 roku wśród osób powyżej 4 roku życia miała TVP1 i wyniosła ona 20,89 proc. wobec 22,63 proc. w 2008 roku. Na drugim miejscu była TVN, której oglądalność wyniosła 15,92 proc. wobec 16,73 proc.

Trzecią pozycję zajęła TVP2 z oglądalnością 15,39 proc. wobec 16,83 proc. Czwarty był Polsat z odpowiednio 14,81 proc. i 15,42 proc.(PAP)

epo/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdatns obop
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)