TVN obniża prognozy dla rynku reklamy, prognozuje 6‑9 proc. spadku w 2012 r.
09.08. Warszawa (PAP) - TVN spodziewa się 6-9 proc. r/r spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2012 r. - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Dodano, że rynek reklamy...
09.08.2012 | aktual.: 09.08.2012 08:38
09.08. Warszawa (PAP) - TVN spodziewa się 6-9 proc. r/r spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2012 r. - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Dodano, że rynek reklamy internetowej powinien zachować średnie jednocyfrowe tempo wzrostu.
"Wyniki Grupy TVN wyraźnie odzwierciedlają stan polskiego rynku reklamowego. W drugim kwartale ponownie jego poziom znalazł się poniżej oczekiwań, lipiec i sierpień nadal nie przyniosły poprawy, a perspektywa co do dalszego rozwoju sytuacji jest nadal bardzo ograniczona" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Markus Tellenbach, prezes TVN.
"W takiej sytuacji obniżamy nasze oczekiwania co do wartości rynku reklamy telewizyjnej w bieżącym roku i spodziewamy się, że będzie ona o 6 do 9 proc. niższa niż w roku 2011. Natomiast rynek reklamy graficznej online powinien utrzymać tempo wzrostu na średnim jednocyfrowym poziomie. Przychody reklamowe TVN powinny w przybliżeniu odzwierciedlać dynamikę rynku" - dodał.
Prezes Tellenbach poinformował, że spółka podjęła inicjatywy mające na celu ograniczenie o połowę wpływu spadku rynku reklamy na jej EBITDA.
"W drugim kwartale mieliśmy ograniczone możliwości redukcji kosztów w związku z faktem, że spadek rynku przyspieszył mniej więcej w połowie naszej wiosennej ramówki programowej. Jednakże już wtedy podjęliśmy szereg inicjatyw na drugą połowę roku, które zrekompensują w skali całego roku około połowę wpływu spadku przychodów reklamowych na EBITDA. Mając doświadczenie w efektywnej optymalizacji kosztów przy malejącym rynku reklamowym, jesteśmy pewni, że uda się osiągnąć ten cel." - powiedział prezes.
Poprzednia prognoza TVN zakładała, że wartość rynku reklamy telewizyjnej utrzyma w 2012 r. poziom z 2011 r., zaś rynek reklamy internetowej wzrośnie o 10 proc.(PAP)
kam/ map/