TVN podtrzymuje prognozy dot. rynku reklamowego; reklama TV w '12 spadnie o 6‑9 proc. rdr
07.11. Warszawa (PAP) - TVN podtrzymuje prognozy dotyczące rynku reklamowego. Spodziewa się, że wartość rynku reklamy telewizyjnej w 2012 r. w stosunku do roku 2011 spadnie o 6-9...
07.11.2012 | aktual.: 07.11.2012 07:53
07.11. Warszawa (PAP) - TVN podtrzymuje prognozy dotyczące rynku reklamowego. Spodziewa się, że wartość rynku reklamy telewizyjnej w 2012 r. w stosunku do roku 2011 spadnie o 6-9 proc. Spółka podtrzymuje również prognozę jednocyfrowego wzrostu reklamy w segmencie internetu - poinformował TVN w komunikacie prasowym.
"Zarząd Grupy TVN niezwłocznie i zdecydowanie zareagował na osłabienie rynku reklamowego i zrealizował znaczące oszczędności, które z nadwyżką przekroczyły spadek przychodów w III kwartale przynosząc wzrost raportowanego EBITDA o 5 proc. Spodziewamy się, że warunki na rynku reklamowym w IV kwartale będą zbliżone do tych z III kwartału, zgodnie z naszymi oczekiwaniami przedstawionymi trzy miesiące temu" - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes TVN.
"Zarząd podtrzymuje zobowiązanie do zminimalizowania ich wpływu na całoroczny poziom EBITDA dzięki dalszym oszczędnościom w czwartym kwartale" - dodał.
W sierpniu TVN obniżył swoje szacunki dotyczące rynku reklamy telewizyjnej oraz internetowej. Szacunki spółki mówią o 6-9 proc. spadku rdr reklamy TV oraz jednocyfrowej dynamiki wzrostu rynku reklamy internetowej.
Poprzednia prognoza TVN zakładała, że wartość rynku reklamy telewizyjnej utrzyma w 2012 r. poziom z 2011 r., zaś rynek reklamy internetowej wzrośnie o 10 proc.(PAP)
kam/ ana/