Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT
Warszawa, 31.10.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 27 - 31 października br.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Start-upy: Patryk Strzelewicz, współzałożyciel Game Technologies - producenta DICE+ oraz Przemysław Kuśmierek, założyciel Migam.pl będą uczestnikami debaty nt.?Dlaczego warto wspierać młode ambitne przedsiębiorstwa wysokich technologii?" w ramach nowego projektu Pracodawców RP pt. ?MAPIT. Planowanie strategii wzrostu młodych ambitnych przedsiębiorstw wysokich technologii" w dniu 4 listopada.
Intencją organizatorów jest wspieranie nowych, małych inicjatyw biznesowych, zwłaszcza tych kreujących nowe miejsca pracy i budujących konkurencyjność polskiej gospodarki oraz inspirowanie młodych ludzi m.in. poprzez pokazywanie przypadków przedsiębiorców, którzy osiągnęli sukces.
W roli ekspertów w panelu dyskusyjnym wystąpią osoby, dla których problemy polskich firm z obszaru wysokich technologii nie jest obcy, a reprezentować będą takie instytucje jak: Startup Weekend Warsaw, Foundation for Strategic Competence Development, PARP, Idea Bank, Homplex, Startup Grind oraz Pracodawców RP.
Uczestnicy dyskusji będą wymieniać się wiedzą, doświadczeniem oraz opiniami m.in. o tym:
? Jak mikroprzedsiębiorstwa wysokich technologii powinny być wspierane?
? Jakie są luki w systemowym wsparciu młodych mikroprzedsiębiorców z branż wysokich technologii?
? Czego brakuje polskim MAP, aby ze skali krajowej przedostać się na rynek globalny?
? Komercjalizować czy zostawić w szufladzie - jakie są możliwości współpracy nauki i biznesu?
Dyskusję moderować będzie Paweł Luty, dziennikarz magazynu "Brief". Projekt MAPIT współfinansowany jest przez UE w ramach EFS i skierowany jest do Młodych Ambitnych Przedsiębiorstw - mikroprzedsiębiorstw, startupów - działających w obszarach wysokich technologii, w 9 wybranych branżach. Partnerem medialnym wydarzenia jest agencja ISBnews.
Źródło: ISBnews
Rynek IT: Po raz pierwszy od dwóch lat można zaobserwować zmianę w ocenie najważniejszych barier hamujących rozwój rynku IT w Polsce. W minionych edycjach czołowym argumentem była negatywna sytuacja gospodarcza, którą wskazywał blisko co drugi badany (47%). Obecnie argument ten spadł na czwarte miejsce rankingu, natomiast najbardziej dotkliwą barierą jest brak kapitału na inwestycje IT w polskich firmach (35%). W drugiej kolejności, podobnie jak przed rokiem, eksperci narzekali na brak świadomości osób decyzyjnych co do korzyści, jakie firma może odnieść decydując się na inwestycję w rozwiązania informatyczne (26%). Problem świadomości potencjalnych klientów co do potrzeb jakie zachodzą w ich firmach, był częściej zgłaszany, niż przed rokiem (wzrost 16 p.p.). Co piąta badana firma wymieniła trudności kadrowo-płacowe (19%). Istotnie wzrósł odsetek osób, które obawiają się dużej konkurencji w branży (12%).
W pytaniu o czynniki, które mogą stymulować rozwój branży IT w Polsce opinie były podobnie zróżnicowane jak rok wcześniej, przy czym obecnie nieco częściej w odpowiedziach dominowały czynniki związane z poprawą sytuacji gospodarczej w Polsce (35%). Taki rozkład odpowiedzi świadczy o tym, że sytuacja makroekonomiczna to kluczowy czynnik determinujący rozwój badanej branży, pomimo tego, żeby nie był priorytetem na liście barier. W drugiej kolejności badani wskazywali na szanse związane z wykorzystaniem przez polskie firmy funduszy unijnych (34%). Co piąty badany pokłada nadzieje w rozwoju nowych technologii (19%). Blisko taki sam odsetek badanych ma nadzieję na wzrost świadomości właścicieli i najwyższej kadry firm, co do potrzeb w zakresie IT w ich firmach (17%) oraz wzrost skłonności do inwestowania w nowoczesne rozwiązania (16%). Co dziesiąty badany liczy na wzrost inwestycji na poziomie państwowym oraz wzrost konsumpcji IT wśród konsumentów (po 10%).
Źródło: PMR
E-apteki: Konfederacja Lewiatan i Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNET protestują przeciwko działaniom samorządu aptekarskiego, ?zmierzającym do likwidacji legalnie działających w Polsce aptek internetowych oraz pozbawienia pacjentów możliwości zaopatrywania się w nich w leki dostępne bez recepty". Wniosek o zakazanie wysyłkowej sprzedaży leków został zgłoszony przez przedstawicieli Naczelnej Rady Aptekarskiej 23 października w Sejmie.
Źródło: Lewiatan
Aukcja LTE: Aukcja na częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz może się nie odbyć, uważa ekspert rynku medialnego i była prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) Anna Streżyńska.
"Wygląda na to, że ogłoszona przez prezesa UKE aukcja na częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz może się nie odbyć. W zasadzie można to ogłosić (...), ponieważ prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, licząc termin na złożenie ofert (24 listopada 2014 r.), zapomniał o zasadach tych wyliczeń. Przepisy nakazują nieuwzględnienie w obliczeniach dnia zdarzenia, od którego liczy się termin - w tym przypadku ogłoszenia aukcji, co nastąpiło 10 października - oraz przesądzają, że termin mija z upływem ostatniego dnia terminu, czyli 24 listopada 2014 o godzinie 24:00. Tymczasem prezes UKE ustalił termin składania dokumentów do 24 listopada 2014 do godziny 15:00 i już nie może tego zmienić" - napisała Streżyńska, cytowana przez telko.in.
"W podjętej na przełomie ubiegłego i bieżącego roku próbie uruchomienia aukcji, w odpowiedzi na pytania uczestników o sposób liczenia terminu, prezes UKE przedstawił zgodne z prawem zasady liczenia terminów. Według mnie, obecnie ich nie zastosował" - dodała.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ocenia, że "zakres i zasady ogłoszonej przez prezesa UKE selekcji dystrybucji widma z zakresu 800 MHz i 2600 MHz w niedostateczny sposób chronią stan konkurencji i interesy konsumentów na tym rynku", poinformowała wiceprezes UOKiK Bernadeta Kasztelan-Świetlik.
Na początku października Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) ogłosił aukcję na 19 rezerwacji częstotliwości z pasma 800 MHz i 2,6 MHz, podał Urząd. Oferty wstępne składa się w formie określonej w dokumentacji aukcyjnej w terminie do dnia 24 listopada 2014.
Źródło: ISBnews
Dostęp do internetu: Ok. 77,1% polskich gospodarstw domowych z co najmniej jedną osobą w wieku 12-74 lata ma w domu przynajmniej jeden komputer wg stanu na br., a 74,8% ma dostęp do internetu. Rok wcześniej odsetki te wynosiły odpowiednio 74,7% oraz 71,9%, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
"Odsetek gospodarstw domowych posiadających komputer systematycznie wzrasta. W 2014 r. prawie 10 milionów gospodarstw domowych (77%) było wyposażonych w komputer. Rośnie również odsetek gospodarstw posiadających dostęp do internetu, który w 2014 r. osiągnął poziom 74%, przy czym 71% gospodarstw korzystało z łączy szerokopasmowych" - czytamy w komunikacie.
Jak zaznacza GUS, wskaźniki dotyczące posiadania komputera oraz dostępu do internetu wykazują zróżnicowanie w zależności od typu gospodarstwa, miejsca zamieszkania oraz stopnia urbanizacji.
"Zdecydowanie częściej posiadanie komputera oraz dostęp do internetu deklarowały gospodarstwa z dziećmi, gospodarstwa z dużych miast oraz z terenów o wysokim stopniu zurbanizowania. W województwie pomorskim udział gospodarstw posiadających w domu komputer wynosił 85,4% i w porównaniu do województwa lubuskiego, charakteryzującego się najniższym poziomem wskaźnika, był wyższy aż o 15,3 pkt proc. Podobnie w przypadku odsetka gospodarstw posiadających dostęp do Internetu w domu, w tym także szerokopasmowy, przodowało województwo pomorskie, w którym wskaźniki te osiągnęły poziom odpowiednio 83,1% i 78,8%" - czytamy dalej.
Główną przyczyną nieposiadania dostępu do internetu w domu był brak potrzeby korzystania z tej sieci, którą wskazało 59% gospodarstw niemających dostępu do internetu w domu, podał także GUS. Jako dalsze powody wskazywano brak umiejętności (45%) i zbyt wysokie koszty sprzętu (29%).
Według GUS, wzrasta zainteresowanie zamawianiem towarów i usług przez internet. W 2014 r. 34% osób zdeklarowało, że w okresie 12 miesięcy poprzedzających okres rozpoczęcia badania zamawiało w taki sposób różnego rodzaju dobra, najchętniej ubrania i sprzęt sportowy. Dla osób w wieku 12-15 lat wskaźnik dotyczący zakupów przez internet kształtował się na poziomie 19%.
Badanie wykazało także, że 25,5% osób w wieku 12-74 lata posiada smartfon.
"Ponad jedna czwarta zbadanych osób korzystała w 2014 r. z zaawansowanych technologii informacyjno-telekomunikacyjnych, jaką jest smartfon. Spośród wszystkich wymienionych czynności wykonywanych podczas korzystania ze smartfona, najczęściej wykorzystywany jest do wysyłania oraz odbierania poczty elektronicznej (16,9%). Drugą najczęściej wykonywaną czynnością było sprawdzanie prognozy pogody (15,7%) oraz korzystanie z kalendarza (15,5%)" - podał również GUS.
Źródło: ISBnews
Dostęp do internetu: Ok. 94,4% polskich przedsiębiorstw posiada komputer wg stanu na 2014 r., a 93,1% ma dostęp do internetu, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
"W latach 2011-2014 wskaźnik obrazujący wykorzystanie komputerów i dostęp do internetu w przedsiębiorstwach utrzymywał się na zbliżonym i niezmiennie wysokim poziomie. W 2014 r. udział podmiotów wyposażonych w komputery wyniósł 94,4%. Najwyższą wartość wskaźnika odnotowano w przedsiębiorstwach dużych, wśród których 99,6% deklarowało korzystanie z tych urządzeń" - czytamy w komunikacie.
GUS podał także, że w 2014 r. dostęp do internetu posiadało 93,1% przedsiębiorstw.
Obserwuje się istotne zróżnicowanie regionalne odsetka pracowników wykorzystujących komputery.
"Dystans dzielący województwo o najwyższej wartości tego wskaźnika (mazowieckie - 56%) od województwa o najniższym odsetku pracowników wykorzystujących komputery (lubuskie - 31%) wyniósł 25 pkt proc." - czytamy dalej.
W 2014 r. wskaźnik przedsiębiorstw posiadających własną stronę internetową wyniósł 65%. Prawie 2/3 firm wykorzystywało stronę internetową w celu prezentacji katalogów wyrobów i usług. Z mediów społecznościowych korzysta obecnie 21,7% firm, rok wcześniej było to 19,1%.
Źródło: ISBnews
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
AB SA: Dzięki środkom pozyskanym z emisji obligacji, grupa spłaciła kredyty bankowe, a niewykorzystane obecnie linie kredytowe zacznie sukcesywnie uruchamiać wraz z realizacją zamierzonych celów inwestycyjnych i emisyjnych, poinformował agencję ISBnews członek zarządu ds. finansowych w AB Grzegorz Ochędzan.
"Dzięki pozyskanej z obligacji gotówce spłaciliśmy kredyty bankowe. Pieniądze te są od razu efektywnie wykorzystywane. Natomiast z niewykorzystanych obecnie linii kredytowych zaczniemy sukcesywnie korzystać wraz z realizacją zamierzonych celów inwestycyjnych i emisyjnych" - powiedział ISBnews Ochędzan.
Grupa AB przeprowadziła w sierpniu br. emisję obligacji o wartości nominalnej 100 mln zł. Obligacje są niezabezpieczone i z pięcioletnim terminem wykupu. Środki miały posłużyć dywersyfikacji źródeł finansowania (wcześniej były to jedynie krótkoterminowe kredyty bankowe). Kwota 55 mln zł miała zostać docelowo przeznaczone na kapitał obrotowy, a 45 mln zł na budowę centrum logistycznego w Magnicach pod Wrocławiem. Oddanie do użytku inwestycji wartej ok. 100 mln zł przewidziane jest na połowę 2015 r.
"Relatywnie bardzo niskie oprocentowanie tych papierów dodatkowo potwierdza postrzeganie grupy AB przez instytucje finansowe jako podmiotu niezwykle stabilnego i pewnego" - uważa członek zarządu ds. finansowych w AB.
Źródło: ISBnews
AB SA: Grupa jest zadowolona z trzeciego kwartału roku kalendarzowego 2014 (I kw. roku finansowego 2014/2015 spółki)
, którego esencją była kontynuacja stabilnego i bezpiecznego rozwoju, poinformował agencję ISBnews prezes Andrzej Przybyło.
"Jesteśmy zadowoleni z rozwoju biznesu. Trzeci kwartał to kolejny okres bezpiecznego i zrównoważonego wzrostu, który jest esencją naszej strategii. Naszym celem jest ciągła praca nad budową wartości dodanej w dystrybucji i zwiększanie skali działalności. Dokonujemy tego zarówno przez wsparcie merytoryczne integratorów, rozwiązania logistyczne i finansowe, jak również poprzez unikalne rozwiązania e-commerce, własne sieci franczyzowe i własne marki" - powiedział ISBnews Przybyło.
Źródło: ISBnews
T- Mobile Polska: Usługi finansowe operatora, oferowane z Aliorem, mogą do końca roku pozyskać nawet 200 tys. nowych klientów.
Źródło: ISBnews
TVP Polonia: Ministerstwo Spraw Zagranicznych (MSZ) zwróciło się do TVP o wyjaśnienia w sprawie możliwych problemów z odbiorem TVP Polonia od stycznia 2015 r., zapowiedział Tomasz Orłowski, podsekretarz stanu ds. współpracy rozwojowej, Polonii i polityki wschodniej i azjatyckiej w MSZ. Zdaniem ekspertów, planowana od nowego roku zmiana operatora satelitarnego, nadającego m.in. sygnał TVP Polonia, ograniczy dostęp europejskiej Polonii do tego kanału.
Temat skutecznego dotarcia do Polonii za pośrednictwem kanałów nadawanych przez TVP był jednym z najważniejszych wątków debaty "Po co nam Polonia?", której partnerem medialnym była agencja ISBnews.
Marcin Ornass-Kubicki, prezes Astra Central Europe ostrzega, że decyzja ta oznaczać będzie problem z odbiorem TVP Polonia przez miliony Polaków mieszkających w Europie.
"W większości europejskich miast - Paryżu, Brukseli, czy Amsterdamie - nie jest to fizycznie możliwe lub wiąże się z uciążliwą procedurą administracyjną, w Niemczech z corocznymi opłatami w wysokości blisko 200 euro" - mówi Ornass-Kubacki.
Joanna Fabisiak, wiceprzewodnicząca Komisji Łączności z Polakami za Granicą oraz członek Rady Programowej TVP Polonia, uważa, że decyzja TVP powinna być jeszcze przedmiotem dyskusji. Tomasz Orłowski poinformował również, ze w MSZ trwają prace nad programem, który zmodyfikuje formułę programów nadawanych dla Polonii, kładąc większy nacisk m.in. na treści informacyjne, promocję kultury, historii i języka polskiego. Program przestawiony zostanie prawdopodobnie do końca tego roku.
Źródło: ISBnews
Bloober Team: Oczekuje w przyszłym roku skokowego wzrostu przychodów dzięki zrewidowanej strategii i premierom trzech gier, poinformował agencję ISBnews prezes Piotr Babieno.
"W przyszłym roku oczekujemy skokowego wzrostu przychodów w związku z premierami trzech nowych gier: Basement Brawl na przełomie 2014/2015, Scopophobii w I-II kw. i Medium w III lub IV kw. przyszłego roku" - powiedział Babieno ISBnews.
Spółka rozważa również wejście na rynek główny GPW lub pozyskanie inwestora branżowego, przy czym pierwszy scenariusz uważa za bardziej korzystny.
"Mapy plan, którym jest albo wejście na główny rynek GPW albo pozyskanie inwestora branżowego, przy czym z związku z tym, że jesteśmy niezależni dużo lepszym rozwiązaniem jest przejście na główny parkiet. Do tego potrzebujemy odpowiedniej kapitalizacji, o którą będziemy walczyli nie w sposób sztuczny - czy robiąc kolejne emisje - ale bardziej tworząc wyniki, które doceni rynek. Chcielibyśmy, aby debiut nastąpił jak najszybciej. Ale do tego trzeba mieć odpowiednią kapitalizację, zobaczymy jak rynek zareaguje na wyniki III kw., a potem całoroczne. Mamy nadzieję, że to nas zbliży do tego celu" - wyjaśnił Babieno.
Nowa strategia spółki zakłada rozwój w segmencie innowacyjnych gier z gatunku horror/thriller (tytuły Scopophobia i Medium), poprzedzony prezentacją Basement Brawl, następczyni nieudanego projektu Basement Crawl.
Źródło: ISBnews
Yosh.pl: Fundusze venture capital WinQbator oraz WinVentures zainwestowały w projekt Yosh.pl - innowacyjną wyszukiwarkę dedykowaną modzie, poinformowały fundusze. Celem portalu jest zdominowanie modowego segmentu e-commerce w Polsce.
?Wspólna inwestycja założycieli i funduszy WinVentures i WinQbator jest rezultatem podobnych doświadczeń i zbieżnych zainteresowań dynamicznym rynkiem e-commerce. Naszą intencją jest zbudowanie silnego i wyróżniającego się portalu modowego, który ma szansę wpłynąć na zwyczaje zakupowe użytkowników Internetu i stać się liderem w modowym segmencie internetowym" - powiedziała prezes funduszu WinQubator Małgorzata Walczak, cytowana w komunikacie.
Fundusz podkreśla, że Yosh.pl skupia ofertę topowych sklepów internetowych, tak polskich, jak i zagranicznych. Koncept doskonale wpisuje się w panujące aktualnie trendy na modowym rynku e-commerce.
?Zakupy w sieci cieszą się coraz większą popularnością - aż 62% polskich internautów dokonuje zakupów online. Jak wynika z raportu EY na temat wpływu internetu i mediów społecznościowych na zachowania konsumentów korzystających z sieci, Polacy nie odbiegają od średniej światowej. A tendencje są wyraźnie rosnące. Nic dziwnego zatem, że propozycja biznesowa pomysłodawczyń Yosh.pl spotkała się z zainteresowaniem ze strony WinQbator oraz WinVentures" - czytamy dalej w komunikacie.
Serwis Yosh.pl jest pomysłem dwóch pasjonatek rynku internetowego i mody: Katarzyny Dorsey i Magdaleny Kropaczek-Ciaś, które po kilkunastu latach pracy w branży marketingowej i reklamowej m. in. w takich firmach jak: Coca-Cola, Nestle, Carlsberg, McCann Erickson zdecydowały wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenia i stworzyły nowoczesny portal spełniający potrzeby internautów, podano także.
?Klienci serwisu Yosh.pl mogą dotrzeć do 200 tys. produktów i ponad 2 tys marek modowych z segmentów średniego, premium i luksusowego. Jak zapowiadają twórczynie portalu to dopiero początek i w przyszłości poza szeroką ofertą serwis zaoferuje szereg nowych funkcjonalności niedostępnych na rynku polskim z zakresu social shopping. Portal ułatwi dokonywanie zakupów on-line, które staną się nie tylko komfortowe, ale też zaoszczędzą czas dzięki możliwości personalizacji" - czytamy dalej.
W ocenie funduszy, realizacja rozbudowy portalu, zgodnie z trendem Customer Centric Marketing opierającym się na poznaniu oraz spełnianie potrzeb użytkowników, jest podstawową filozofią założycielek portalu.
?Dzięki budowaniu satysfakcji oraz długoterminowych relacji z klientami, portal będzie dążył do zdominowania modowego segmentu e-commerce" - podsumowano w komunikacie.
Fundusze WinVentures i WinQbator działają w formule multi-stage VC, zapewniając polskim przedsiębiorstwom, posiadającym wyraźne przewagi konkurencyjne oraz wysoki potencjał wzrostu, inteligentny kapitał na przemyślany, strategiczny rozwój - od fazy pomysłu (seed), poprzez rozpoczęcie działalności (start-up) i jej ekspansję, aż po etap wzrostu i IPO (realizowany przez głównego inwestora funduszy - notowaną na GPW grupę inwestycyjną W Investments S.A.).
Źródło: ISBnews
GIEŁDA, EMISJE, M&A:
Indata Software: Intencją jest przeprowadzenie oferty publicznej jeszcze w tym roku, poinformował agencję ISBnews prezes Grzegorz Czapla. Firma chce rozwijać się m.in. poprzez akwizycje. Liczy na ok. 40 mln zł.
Źródło: ISBnews
Wirtualna Polska: Rozpoczęła przygotowania do debiutu giełdowego, który według Innova Capital może nastąpić w 2016-2017 r., a według informatorów "Pulsu Biznesu" - nawet w I poł. 2015 r.
"Będziemy przyglądać się rynkowi publicznemu i rozważymy IPO, jeśli rynki giełdowe będą w dobrej kondycji, a Wirtualna Polska pokaże odpowiednie wyniki. Na razie aktualny jest pierwotny plan, by wprowadzić spółkę na giełdę w połowie naszego horyzontu inwestycyjnego, czyli w 2016- -17 r." - powiedział "Pulsowi Biznesu" partner zarządzający w Innova Capital Krzysztof Krawczyk.
Informatorzy gazety twierdzą jednak, że plan zostanie przyspieszony: "Jeśli koniunktura będzie sprzyjała, właściciel planuje częściowe wyjście z inwestycji nawet w pierwszej połowie 2015 r." - powiedział "PB" jeden z nich. Szybki debiut WP, według informatorów gazety, posłuży spłacie z odroczonym terminem niedawnych akwizycji.
Źródło: ISBnews
Nk.pl: Jak dowiedział się portal Antyweb, serwis może zmienić właściciela. Dawna Nasza Klasa jest już po audycie, a transakcja sprzedaży ma zostać lada chwila sfinalizowana. Jak ustalił Antyweb wspólnie z portalem Biztok, kupującym może być grupa Onet w połączeniu z Ganymede - krakowskim producentem gier. Zainteresowanie zakupem Nk.pl miała w ostatnim czasie wyrazić również Wirtualna Polska. Onet, Wirtualna Polska ani Nk.pl nie komentują.
Źródło: Gazeta.pl
Cube.ITG: Zarząd Cube.ITG wyznaczył na 14 listopada br. dzień referencyjny w procesie scalenia akcji notowanych na GPW. Cube.ITG chce, by pierwsze notowanie akcji scalonych w stosunku 1:10 miało miejsce jeszcze w listopadzie 2014 r., podała spółka.
Kolejnym etapem procesu będzie złożenie dokumentacji do KDPW i GPW. Następnie zarząd GPW podejmie uchwałę, dotyczącą zawieszenia obrotu akcjami, natomiast KDPW podejmie uchwałę, dotyczącą dnia dokonania scalenia akcji.
Jednocześnie zarząd spółki poinformował, że zwrócił się do akcjonariuszy z prośbą o dostosowanie stanu posiadania akcji na rachunkach papierów wartościowych w ten sposób, aby posiadana ich liczba w dniu referencyjnym stanowiła jedno- lub wielokrotność liczby dziesięć.
"Konsekwentnie realizujemy plan, związany z wprowadzeniem Cube.ITG do grona czołowych spółek informatycznych notowanych na rynku kapitałowym. (?) Przeniesienie notowań spółki z rynku NewConnect na GPW i scalenie akcji spółki, to kolejne ważne etapy w realizacji przyjętej strategii, która decyduje bezpośrednio o atrakcyjności inwestycyjnej naszych akcji" - skomentował prezes spółki Jacek Kujawa, cytowany w komunikacie.
Scalenie akcji Cube.ITG zostanie przeprowadzone przy proporcjonalnym zmniejszeniu łącznej ilości akcji wszystkich serii A, B, C1 z liczby 76.794.470 do liczby 7.679.447, czyli poprzez połączenie każdych dziesięciu akcji spółki o dotychczasowej wartości nominalnej 0,20 zł w jedną akcję spółki o nowej wartości nominalnej 2,00 zł. Scalenie akcji odbędzie się przy zachowaniu niezmienionej wysokości kapitału zakładowego w wysokości 15.358.894 zł spółki.
Źródło: ISBnews
ABC Data: Akcjonariusze ABC Data zdecydują o programie emisji obligacji do 100 mln zł, wynika z projektów uchwał na walne zwołane na 25 listopada.
"Nadzwyczajne walne zgromadzanie spółki wyraża zgodę na przeprowadzenie przez spółkę programu emisji obligacji, w ramach którego spółka może dokonywać jednej lub wielokrotnych emisji obligacji na następujących warunkach: obligacje będą obligacjami odsetkowymi na okaziciela; obligacje nie będą obligacjami zamiennymi na akcje ani obligacjami z prawem pierwszeństwa; łączna wartość nominalna wyemitowanych obligacji będzie nie większa niż 100.000.000,00 zł; obligacje będą niezabezpieczone" - czytamy w projekcie uchwały.
Akcjonariusze będą również głosować w kwestii programu motywacyjnego dla menedżerów spółki.
Źródło: ISBnews
Vigo System: Cena akcji Vigo System została ustalona w procesie budowy księgi popytu na 180 zł, podała spółka. Zapisy na akcje ruszają 3 listopada. Łączna wartość oferty to niemal 53 mln zł.
"W okresie poprzedzającym ustalenie ceny odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań z inwestorami instytucjonalnymi. Z rozmów z nimi wynika, że duży wpływ na decyzje inwestycyjne ma technologiczny charakter spółki oraz jej udział w projektach modernizacji armii. Istotne znaczenie mają również nasze plany dotyczące sposobu podziału zysku w nadchodzących latach. Vigo System to zarazem spółka wzrostowa i dywidendowa. Chcemy znacząco zwiększać wartość firmy dla akcjonariuszy, a jednocześnie nadal przeznaczać co najmniej połowę wypracowywanego zysku na dywidendę" - powiedział prezes Mirosław Grudzień, cytowany w komunikacie.
W publicznej ofercie inwestorom zaoferowanych zostanie łącznie 294.250 akcji, w tym 35 tys. walorów nowej emisji. Niemal 14% oferty o łącznej wartości 52.965 tys. zł adresowane jest do inwestorów indywidualnych. Zapisy będą mogli oni składać od 3 do 7 listopada 2014 r. w biurach maklerskich Alior Banku, mBanku, Banku Ochrony Środowiska oraz BZ WBK. Do piątku, 7 listopada, przyjmowane będą również zapisy w transzy inwestorów instytucjonalnych, podano również.
KADRY
Cyfrowy Polsat, Polkomtel: Dominik Libicki złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa Cyfrowego oraz funkcji wiceprezesa Polkomtelu, uzasadniając swoją decyzję brakiem zgodności stanowisk co do sposobów realizacji strategii grupy Cyfrowy Polsat, podała spółka. Zastąpił go Tomasz Gillner-Gorywoda, dotychczasowy dyrektor generalny Polkomtelu.
Imagis: Rada Nadzorcza postanowiła wydłużyć okres zawieszenia Marcina Niewęgłowskiego w czynnościach prezesa do dnia 31 stycznia 2015 r.
Źródło: spółka
ABSL: We współpracy z Invest in Pomerania opublikował raport ?Sektor ICT w województwie pomorskim". Obecnie ponad 5 tys. firm z tej branży działających na Pomorzu zatrudnia ok. 25 tys. osób. Niemal 40% firm z sektora ICT zamierza jeszcze w tym roku zwiększyć zatrudnienie o ponad 10%.
Źródło: spółka
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Honor: Na rynku smartfonów debiutuje marka, która liczy na osiągnięcie sukcesu na konkurencyjnym rynku w Polsce i Europie, poinformował regional business director Honor Rafał Naploszek. Pierwszym aparatem jest Honor6, który ma pozwalać na 14-krotnie szybszą transmisję danych niż w standardowych sieciach 3G.
"Od dawna oczekujemy tej premiery i wiele sobie po niej obiecujemy. Wprowadzamy urządzenie od początku zaprojektowane z myślą o spełnieniu życzeń fanów nowoczesnej technologii, którzy nie chcą wydawać majątku" - powiedział Naploszek, cytowany w komunikacie.
"Honor6 pozwala na 14-krotnie szybszą transmisję danych niż w standardowych sieciach 3G, oferuje doskonały czas pracy na baterii, duży, wygodny, 5-calowy ekran Full HD oraz 13-megapikselowy aparat główny. Wysoką wydajność zapewniają ośmiordzeniowy procesor oraz 3 GB pamięci. Wszystko to za 1 399 zł - znacznie mniej niż w przypadku konkurencyjnych telefonów, dzięki czemu Honor6 ma zrewolucjonizować rynek mobilny" - czytamy dalej. W Polsce wyłącznym dystrybutorem jest e-sklep RTV Euro AGD.
Źródło: ISBnews
ABC Data: Wprowadziła do oferty urządzenie lokalizujące Trackimo. Za 199 zł oraz 19,99 zł miesięcznie urządzenie pozwala na lokalizację osób, zwierząt lub przedmiotów w czasie rzeczywistym.
Źródło: spółka
Polkomtel: Klienci biznesowi Plusa mogą korzystać z programu smartFIRMA, który pozwala na łączenie różnych usług i przynosi wymierne oszczędności finansowe. Można łączyć takie usługi jak telefonia komórkowa, Internet LTE i telefonia stacjonarna. W programie znajdują się także produkty PlusBanku i energia elektryczna od Plusa, a wszystko to wspiera także szerokie portfolio dodatkowych usług wspierających i rozwijających biznes.
Sferia: Z dniem 31.12.2014 r. planowane jest wyłączenie nadajników CDMA i zaprzestanie świadczenia usług.
Źródło: spółka
SMT: Za pośrednictwem swojej spółki zależnej iAlbatros SAS, specjalizującej się w usługach rezerwacji hotelowych dla biznesu, podpisała umowę z francuską siecią biur podróży Cap5voyages, firmą z prawie 40-letnią tradycją. Trzyletni kontrakt o szacowanej wartości 3 mln euro przewiduje wykorzystanie usług rezerwacji hotelowych platformy iAlbatros przez 15 biur podróży sieci Cap5voyages.
Źródło: spółka
Elavon: Dostawca rozwiązań płatniczych ogłosił wprowadzenie na polski rynek produktu MobileMerchant. Rozwiązanie to pozwala korzystać z urządzeń mobilnych jak z terminala płatniczego.
Źródło: spółka
GOG.com: Należąca do CD Projekt platforma cyfrowej dystrybucji gier bez DRM ogłosiła nawiązanie współpracy z Disney Interactive, dzięki której do oferty trafi ponad 20 klasycznych tytułów Lucasfilm.
Źródło: spółka
Simple: Podpisała umowę ze Szpitalem Specjalistycznym im. F. Ceynowy w Wejherowie, której przedmiotem jest wdrożenie systemu ERP oraz BI.
Źródło: spółka
myPhone: Wprowadził najnowszy produkt - myPhone HALO 2. Wyróżnia go m.in. większy, kolorowy wyświetlacz, książka telefoniczna z fotokontaktami, możliwość dowolnej konfiguracji menu użytkownika oraz większa szerokość telefonu.
Źródło: spółka
ArchiDoc: Należąca do Grupy OEX firma wygrała cztery przetargi na digitalizację zbiorów bibliotecznych, zorganizowane przez Gminę Lublin. W ramach projektu do końca 2014 roku na formę cyfrową zostanie przetworzonych blisko 40 tys. publikacji.
Źródło: spółka
ZTE: Wprowadził do sprzedaży w Polsce nowy model domowego routera internetowego obsługującego technologię LTE. Router ZTE MF283+ dostępny będzie w ofercie sieci Orange.
Źródło: spółka
Cisco: Ogłosiło, że ponad 30 kolejnych firm, w tym Deutsche Telekom, BT (dawniej British Telecom), NTT DATA i Equinix, wsparło system Intercloud. Intercloud to rozwijany przez Cisco i partnerów firmy globalny system połączonych chmur, który umożliwia tworzenie nowej generacji standaryzowanych aplikacji w chmurze oraz popularyzację chmur hybrydowych o wysokim poziomie bezpieczeństwa.
Źród ło: spółka
Eurotronic: Podpisał kontrakt z Centralnym Ośrodkiem Przetwarzania Informacji KGHM Polska Miedź. Przedmiotem umowy jest wdrożenie systemu klasy CMMS w KGHM ZANAM - jednostce należącej do Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź.
Źródło: spółka
Sygnity: Oferta spółki za 8,1 mln zł brutto została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na migrację systemu SIRE na nową platformę sprzętowo-programową oraz świadczenie usług serwisu dla zmodernizowanego systemu SIRE - podały Polskie Sieci Elektroenergetyczne.
Źródło: DM PKO BP
CI Games: Na rynku zadebiutowała gra "Lords od the Fallen", do sklepów trafiło łącznie 600 tys. kopii.
Źródło: DM PKO BP
Comarch: Spółka zaprezentowała publicznie swoje najnowsze osiągnięcie Comarch beacon podczas zakończonego na Stadionie Narodowym w Warszawie Comarch Retail Show. Tematyka imprezy to: smart data, internet rzeczy, cloud computing, grywalizacja to tematyka.
Źródło: spółka
(ISBnews)