Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT

Warszawa, 29.08.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 25 - 29 sierpnia br.

29.08.2014 14:52

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Rynek podręczników: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie, aby sprawdzić, czy wydawcy podręczników szkolnych dla klas młodszych naruszyli przepisy chroniące konkurencję, podał Urząd.

"Najnowsze postępowanie wyjaśniające zostało wszczęte przez prezesa Urzędu w sprawie ustalenia, czy w związku z działalnością przedsiębiorców w zakresie sprzedaży podręczników, ćwiczeń i innych produktów do edukacji wczesnoszkolnej nastąpiło naruszenie przepisów antymonopolowych" - czytamy w komunikacie.

Jest to kolejny etap działań Urzędu na tym rynku. 14 lipca br Urząd rozpoczął badanie rynku podręczników, podczas którego przeanalizował praktyki cenowe wydawnictw sprzedających podręczniki dla klas I-III szkoły podstawowej.

Zgodnie z przepisami każdy przedsiębiorca ma prawo swobodnie kształtować ceny produktów oferowanych na rynku. Jednak zabronione są zarówno zmowy cenowe, jak i narzucanie cen nieuczciwych, w tym nadmiernie wygórowanych przez jednego lub kilku przedsiębiorców mających pozycję dominującą na rynku. Wszczęte postępowanie ma służyć zweryfikowaniu podejrzeń, że wydawcy podręczników do edukacji wczesnoszkolnej mogli naruszyć zakaz praktyk ograniczających konkurencję, wyjaśnia UOKiK.

"Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego prezes Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie antymonopolowe" - podkreślono w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Internet: W pierwszym kwartale 2014 roku w porównaniu do ubiegłego roku o 15 proc. zwiększyło się zainteresowanie stronami internetowymi oferującymi bilety lotnicze. Najwięcej zyskały Ryanair i Esky.pl.

Źródło: Gemius

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

TVN: Odnotował 115,08 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2014 r. wobec 29,91 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 165,54 mln zł wobec 137,25 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 433,89 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 435,86 mln zł rok wcześniej.

"Skorygowana EBITDA w drugim kwartale wzrosła o kolejne 4 miliony zł rok do roku osiągając 175 mln zł, na skutek ograniczenia wzrostu kosztów na poziomie 0,5%, podczas gdy otrzymana z Onetu dystrybucja do akcjonariuszy w wysokości 8 mln zł zapewniła wzrost skorygowanej EBITDA. Skorygowana marża EBITDA wyniosła 40,4% w porównaniu do 39,2% w drugim kwartale 2013 roku. Skorygowana EBITDA za okres sześciu miesięcy wzrosła do 262 mln zł, czyli o 2,4% rok do roku" - podano w komunikacie.

"Raportowana EBITDA wyniosła w drugim kwartale 183 mln zł, przy stopie wzrostu 15,9% rok do roku, głównie w efekcie poprawy wyników netto jednostek stowarzyszonych z zeszłorocznych start na tegoroczne zyski. Raportowana marża wzrosła z 36,1% do 42,1%. W wyniku powyższego półroczna EBITDA wzrosła o 9% do 278 mln zł, przy poprawie marży o 2,4 punktu procentowego rok do roku, do poziomu 35,5%" - czytamy dalej.

"Wynik finansowy poprawił się do -41 mln zł w drugim kwartale, w porównaniu do -76 mln zł w poprzednim kwartale i do -177 mln zł w drugim kwartale ubiegłego roku. Było to efektem niższego zadłużenia, obniżenia średniej stopy oprocentowania długu oraz silniejszego kursu wymiany złotego do euro. Dało to poprawę półrocznego wyniku do -117 mln zł z -320 mln zł w roku ubiegłym" - dodano w informacji.

W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 126,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 73,73 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 784,33 mln zł w porównaniu z 771,84 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

TVN: Grupa oczekuje wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów związanych z reklamą w III kw. 2014 r., poinformował prezes TVN Markus Tellenbach. Jednocześnie szacunki tempa całorocznego wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą będą jednocyfrowe, na średnim poziomie. Natomiast skonsolidowane przychody Grupy TVN osiągną najprawdopodobniej niższą stopę wzrostu, ze względu na dalszy spadek przychodów z opłat za kanały tematyczne oraz sprzedaży usług

"Chciałbym poinformować naszych interesariuszy, że TVN zdecydował odejść od szacowania wartości i wzrostu rynku z powodu braku przejrzystych danych od pozostałych uczestników rynku oraz znacznej zmiany jego dynamiki w efekcie pozytywnej reakcji widzów na ofertę cyfrowej telewizji naziemnej. Dlatego też komunikacja oczekiwań spółki będzie się teraz odnosiła do przychodów związanych z reklamą oraz całkowitych skonsolidowanych przychodów Grupy TVN. Biorąc pod uwagę spodziewaną dynamikę trzeciego kwartału, wydaje się zatem prawdopodobne, że szacunki tempa całorocznego wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą będą również jednocyfrowe, na średnim poziomie. Natomiast skonsolidowane przychody Grupy TVN osiągną najprawdopodobniej niższą stopę wzrostu, ze względu na dalszy spadek przychodów z opłat za kanały tematyczne oraz sprzedaży usług" - powiedział Tellenbach, cytowany w komunikacie.

Zaznaczył, że przychody TVN w drugim kwartale odzwierciedlają głównie wpływ słabszych wyników oglądalności osiągniętych na tle światowych wydarzeń sportowych emitowanych przez telewizję publiczną, podczas gdy wzrost zasięgu i nowe kanały platformy cyfrowej telewizji naziemnej korzystały z efektu rynkowej nowości.

"Mimo to, nasza orientacja na rentowność działania dała efekt w postaci marży EBITDA przekraczającej 40% oraz jeszcze większą poprawę wyniku netto. Wyciągnęliśmy również wnioski z wyników naszej wiosennej ramówki programowej i wprowadziliśmy znaczne zmiany do oferty w sezonie jesiennym, który - jak oczekujemy - będzie korzystniejszy dla TVN. Bieżące poziomy sprzedaży wskazują, że w trzecim kwartale można oczekiwać wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą" - dodał prezes TVN.

Źródło: ISBnews

TVN: Grupa spodziewa się dalszego szybkiego rozwoju brokera reklam telewizyjnych Premium TV, poinformował dyrektor finansowy TVN John Driscoll.

"Spodziewamy się kontynuacji istotnego wzrostu w ujęciu r/r i utrzymania zyskowności Premium TV" - powiedział Driscoll podczas konferencji prasowej.

Według zarządu TVN, Premium TV staje się jednym z filarów biznesu grupy. Reprezentowane udziały w oglądalności Premium TV wzrosły w I połowie roku o 6,1 pkt proc. do 14,8%. Wzrost ten wynika głównie z pozyskania nowych kanałów jak Disney, Discovery, Fox, AXN (dodały łącznie 5,8 pkt proc.).

Zarząd grupy TVN podał ponadto, że przychody Premium TV w I połowie roku odnotowały znaczny wzrost przy wysokiej dźwigni operacyjnej osiągniętej dzięki wyższej oglądalności i cenom oraz wyraźnie niższym bezpośrednim kosztom reprezentacji zewnętrznych kanałów.

Źródło: ISBnews

nC+: Platforma TV cyfrowej miała 2,2 mln abonentów na koniec czerwca 2014 r., o 6% mniej niż rok wcześniej, poinformował prezes TVN - udziałowca platformy - Markus Tellenbach.

Jednocześnie podtrzymał, że oczekuje poprawy bazy abonenckiej platformy w II połowie roku w związku z czynnikami sezonowymi (okres świąteczny).

Miesięczne ARPU (średni przychód na abonenta) platformy z usług abonamentowych w I poł. roku wyniosło 67,6 zł, o 5% więcej r/r. Łączne przychody w tym okresie osiągnęły poziom 1,072 mld zł, o 6% mniej r/r. Z kolei EBITDA w I półroczu wyniosła ok. 221 mln zł, o 45% r/r.

Źródło: ISBnews

Cyfrowy Polsat: Odnotował 132,10 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2014 r. wobec 80,70 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1204,50 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 452,00 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2014 r. spółka miała 230,30 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 175,90 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1672,30 mln zł w porównaniu z 903,60 mln zł rok wcześniej.
EBITDA w I poł. 2014 r. wyniosła 990,90 mln zł wobec 502,70 mln zł zysku rok wcześniej.

Cyfrowy Polsat, Polkomtel: Grupa chce, aby liczba usług (RGU) klientów kontraktowych przekroczyła 2x z 1,93x obecnie, poinformował prezes grupy Dominik Libicki.

"Chcemy, aby każdy z 6,2 mln naszych klientów kontraktowych miał więcej niż 2 usługi. W efekcie wskaźnik RGU ma rosnąć z 1,93x obecnie. Z tego chcemy być rozliczani przez rynek" - powiedział Libicki podczas konferencji prasowej.

Według jego słów, ponad 300 tys. klientów grupy korzystających z usługi SmartDOM ma ponad 3 usługi na kontrakt.

Średnie ARPU (przychód na klienta) klienta kontraktowego to 85,3 zł.

Asseco Poland: Odnotowało 86,50 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2014 r. wobec 87,50 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1499,10 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 1402,90 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 183,20 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 179,80 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2913,00 mln zł w porównaniu z 2710,40 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2014 r. wyniósł 199,80 mln zł wobec 218,20 mln zł zysku rok wcześniej.

Portfel zamówień Asseco Poland na 2014 rok wynosił po I półroczu 5,228 mld zł, podała spółka.

Źródło: ISBnews

Asseco Poland: Rosyjska spółka z grupy R-Style Softlab zarejestrowała nowy oddział w mieście Sewastopol na półwyspie krymskim, podano w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Asseco Poland: Dostosowuje się do nowych zasad przetargowych w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Grupa liczy na pozytywne efekty restrukturyzacji portfela w 2015 roku, poinformował wiceprezes Rafał Kozłowski.

"Nowy reżim przetargowy i mniejsza liczba zamówień z ZUS przełożyła się na mniejsze o 49 mln zł przychody w I półroczu. Spodziewaliśmy się więcej przetargów z ZUS i to się odbija na naszych wynikach. W efekcie restrukturyzacja będzie trwała dłużej. Grupa dostosowuje się do sytuacji, aby zniwelować docelowo wpływ z tego tytułu. Pozytywnych efektów tych zmian można oczekiwać już od przyszłego roku" - powiedział Kozłowski na spotkaniu z dziennikarzami.

Perspektywy wzrostu władze Asseco Poland dostrzegają w zamówieniach m.in. z segmentów energetycznego, telekomunikacyjnego i zdrowia w Polsce. Liczą ponadto na wzrost biznesu w Etiopii oraz utrzymanie pozytywnych trendów w biznesie spółek izraelskich.

W II połowie bieżącego roku władze Asseco Poland zakładają utrzymanie pozytywnych tendencji w przepływach operacyjnych i pozycji gotówkowej.

Źródło: ISBnews

Netia: Odnotowała 8,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2014 r. wobec 8,58 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 14,22 mln zł wobec 26,44 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 422,16 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 477,49 mln zł rok wcześniej.

"Zmniejszenie przychodów było przede wszystkim spowodowane dalszym spadkiem liczby świadczonych usług (RGU) WLR i BSA oraz obniżek MTR-ów. Łączna liczba RGU wyniosła na koniec czerwca br. 2,424 mln (spadek o 2% kwartał-do-kwartału), przy czym liczba usług na sieci własnej po raz kolejny wzrosła, w II kw. o blisko 1%" - czytamy w komunikacie.

"Za sprawą wzrostu liczby usług świadczonych na własnych sieciach - zarówno w segmencie B2C, jak i B2B - spółce udało się utrzymać solidny poziom marży EBITDA w wysokości 29,6%. Skorygowany zysk EBITDA w II kw. br. wyniósł 125 mln zł
((spadek o 7% w porównaniu do I kw. 2014 r.)" - napisano także.

W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 19,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 21,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 856,53 mln zł w porównaniu z 968,18 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Netia: Obniżyła prognozę przychodów na cały 2014 r. do 1.675 mln zł z 1.735 mln zł, a zwiększyła prognozę nakładów inwestycyjnych do 215 mln zł z 200 mln zł oraz prognozę marży skorygowanej EBITDA do 30,1% z 29,1%, podała spółka.

Prognoza capex nie uwzględnia akwizycji i nakładów inwestycyjnych związanych z procesem integracji. Jednocześnie relacja nakładów inwestycyjnych w tym ujęciu wobec przychodów została podniesiona do 12,8% z 11,5%.

"Aktualizacja jest związana z osiągnięciem w I półroczu 2014 r. wolniejszego tempa sprzedaży niż zakładano. Pomimo, że prognoza przychodów zostaje obniżona z kwoty 1.735 mln zł do 1.675 mln zł, zarząd oczekuje poprawy trendu przychodów w II półroczu 2014 r. dzięki już wprowadzonym na rynek nowym inicjatywom sprzedażowym" - czytamy w komunikacie.

"Ponadto, został wdrożony krótko i średnioterminowy program redukcji kosztów 'Netia Lajt', co pozwala utrzymać prognozę skorygowanego zysku EBITDA na 2014 r. na poziomie 505 mln zł. W związku z dodatkowymi nakładami kapitałowymi, które mają wspierać wzrost sprzedaży w II półroczu 2014 r., prognoza nakładów inwestycyjnych zostaje podwyższona z 200 mln zł do 215 mln zł" - napisano dalej.

Projekt Netia Lajt ma usprawnić tempo podejmowania decyzji i poprawić efektywność działania m.in. poprzez spłaszczenie struktury organizacyjnej. Spółka spodziewa się uzyskania około 50 mln zł oszczędności w skali roku, które mają posłużyć do finansowania projektów rozwojowych spółki, podano także.

Z kolei prognoza skorygowanych przepływów wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) została obniżona do 290 mln zł z 305 mln zł.

Źródło: ISBnews

Qumak: Odnotował 4,02 mln zł jednostkowego zysku netto w I połowie 2014 r. wobec 4,12 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 293,17 mln zł w I-II kw. 2014 r. wobec 222,27 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Qumak: Portfel zamówień wynosi obecnie 501 mln zł, z czego 195 mln zł przypada na bieżący rok, a 306 mln zł na lata kolejne, w zdecydowanej większości na 2015 rok. Spółka jest zadowolona z jego struktury i liczy na jego powiększenie o ok. 170 mln zł dzięki zakładanym zwycięstwom w przetargach, w których bierze aktualnie udział, poinformował prezes Paweł Jaguś.

"Backlog jest dobry i będzie jeszcze lepszy. Aktualnie mamy złożone oferty o łącznej wartości ok. 530 mln zł. Biorąc pod uwagę, że wygrywamy średnio 1/3 przetargów, spodziewamy się, że backlog zwiększy się dzięki temu o 170 mln zł" - powiedział Jaguś podczas konferencji prasowej.

Dodał, że "pieniądze będą" zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa (m.in. wojsko) i służby zdrowia.

W analizie backlogu prezes podkreślił, że 2/3 planowanej marży przypada na obszary strategiczne dla spółki. "Z dużym zainteresowaniem przyglądamy się segmentom systemów IT dla sektora publicznego, infrastruktury lotniczej, inteligentnych systemów transportowych i ekspozycji multimedialnych. To one decydować będą o marżowości i wysokości przychodów" - uzupełnił prezes.

Powiedział także, że marża brutto na sprzedaży będzie w dalszym ciągu konsekwentnie rosła, a tempo jej wzrostu będzie się zwiększać, jednak bez wzrostu kosztów zarządu i administracji. W I półr. marża brutto wyniosła 14,9% wobec 14,6% rok wcześniej i 14,1% dwa lata temu. W samym II kw. sięgnęła 16,3%.

Co do perspektyw na kolejny kwartał, są one dobre, jednak - jak zaznaczył Jaguś - "ciężko będzie powtórzyć wyniki bardzo dobrego ubiegłorocznego III kwartału. W skali całego roku Qumak powinien przekroczyć 600 mln zł przychodu, a wzrost może sięgnąć "blisko 15%". Tak wynika z "prostego, statystycznego" wyliczenia, które uwzględnia 293 mln zł przychodów w I kw. i faktu, że sezonowość biznesu zawsze wskazuje na lepszą drugą połowę roku, argumentował prezes.

Podkreślił też, że znaczenie w backlogu będą zwiększać ekspozycje multimedialne, które w sprzedaży za I półrocze miały 4% udziału, a w obecnym backlogu już 8%.

Źródło: ISBnews

ABC Data: Odnotowała 11,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2014 r. wobec 14,32 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.390,58 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 1.096,03 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 17,98 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 25,28 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2.559,94 mln zł w porównaniu z 2.185,26 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

ABC Data: Realizacja prognozy, którą firma opublikowała w maju przebiega zgodnie z planem, poinformował prezes Norbert Biedrzycki. Dlatego spółka podtrzymuje, że w 2014 r. wypracuje 5.762 mln zł przychodów i 92,1 mln zł EBITDA.

Źródło: ISBnews

ABC Data: Wdraża nowy model biznesowy - z roli tradycyjnego dystrybutora sprzętu w kierunku dostawcy usług dodanych dla klientów. Będzie m.in. regionalnym dystrybutorem urządzenia śledzącego Trackimo działającego na abonament. Celem zmian jest wsparcie generowanych marż, poinformował prezes Norbert Biedrzycki.

"Obok tradycyjnej działalności chcemy rozszerzać naszą ofertę w kierunku usług m.in. instalacji (np. w przypadku sprzedaży partii serwerów), serwisu, czy gwarancji. Takim krokiem jest status regionalnego dystrybutora Trackimo. Sprzedaż tego urządzenia z abonamentem da nam dodatkowe przychody. Jest to kontrakt regionalny na wyłączność od września" - powiedział Biedrzycki podczas konferencji prasowej.

W rozmowie z agencją ISBnews dodał, że w przypadku Trackimo ABC Data wyręcza producenta w usłudze logistycznej produktu. Jednocześnie "oferta z usługami dodanymi" będzie sukcesywnie poszerzana i ten segment ma stanowić przede wszystkim wsparcie generowanych marż. Marża brutto na sprzedaży ABC Data po I półroczu wyniosła 4,5%.

Tymczasem wiceprezes spółki ds. finansowych Ilona Weiss wskazała, że ujemne przepływy operacyjne w I półroczu to efekt wyższych stanów magazynowych i konieczności finansowania wzrostu kapitału obrotowego. Według słów zarządu, zakładany jest dodatni cash flow operacyjny w kolejnych kwartałach.

Cykl konwersji gotówki w I połowie roku obniżył się do 30,9 dni z 32,7 rok wcześniej, a cykl rotacji zobowiązań wzrósł do 27,2 z 25,6 dni. "Będziemy nadal pracować nad poprawą tych wskaźników, w przypadku kosztów SG&A zakładamy stabilizację w kolejnych okresach. Spodziewamy się ponadto wzrostu wskaźnika dług netto/EBITDA w III kw. z 1,67 obecnie, gdyż robimy zakupy na czwarty kwartał" - zaznaczyła Weiss.

Źródło: ISBnews

MCI Management: Widzi potencjał do przekroczenia tegorocznej prognozy wskaźnika wartości aktywów netto na jedną akcję (NAV na akcję), wynoszącej 16,50 zł, poinformował prezes Cezary Smorszczewski. Według niego, plany zakładają zwiększenie skali inwestycji i zaangażowanie się w projekty, których wartość przekroczy zakładane wcześniej 305 mln zł.

"W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. wypracowaliśmy o 123 mln zł zysku netto więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wysoka dynamika wzrostu dotyczy też wskaźnika NAV na akcję, który w czasie pierwszego półrocza wzrósł z 12,20 zł do 15,70 zł. Biorąc pod uwagę realizację rocznego planu w tym obszarze już w ponad 95%, widzimy potencjał do przekroczenia rocznych założeń" - powiedział Smorszczewski, cytowany w komunikacie.

W opublikowanym dziś raporcie półrocznym MCI napisało: "Na chwilę obecną zarząd podtrzymuje możliwość realizacji prognozy na rok 2014 i w związku z tym brak konieczności publikowania korekty prognozy".

W pierwszym półroczu Grupa MCI wykonała ok. 50% rocznego planu inwestycyjnego, zakładającego minimum 305 mln zł na nowe projekty inwestycyjne do zamknięcia roku biznesowego, podała także spółka. Samodzielny potencjał inwestycyjny MCI, po przeprowadzeniu fundraisingu i realizacji w drugim półroczu planowanych wyjść z inwestycji, może wynieść do 400 mln zł.

W I półroczu 2014 r. Grupa MCI pozyskała 39 mln zł w obszarze przychodów z inwestycji. Na kwotę złożyły się wpływy dywidendowe ze spółek ABC Data, Netia i Indeks. "Zarząd MCI zakłada, że w całym 2014 r. środki pozyskane z tzw. exit'ów wyniosą między 100 a 200 mln zł w zależności od powodzenia 5 projektów exit'owych, które są w trakcie realizacji" - czytamy w komunikacie.

"Nasze ambitne plany zakładają zwiększenie skali inwestycji i zaangażowanie się w projekty, których wartość przekroczy zakładane wcześniej 305 mln zł. Cieszę się, że nasza strategia spotyka się z coraz większą przychylnością inwestorów, zwłaszcza instytucjonalnych, czego dowodem jest przekroczenie przez BZ WBK Asset Management progu 5% posiadanych akcji MCI" - podsumował Smorszczewski.

MCI podtrzymało także plan przeprowadzenia oferty publicznej PEManagers w IV kwartale br. Spółka złożyła 27 czerwca prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).

Aktywa pod zarządzaniem wyniosły na koniec I półrocza br. 1,5 mld zł, co dało wzrost o 57,6% r/r. Aktywa netto wyniosły 979,7 mln zł (wzrost o 16,1%). Aktywa netto na jedną akcję wzrosły do poziomu 15,70 zł względem 14,00 zł na koniec I kwartału 2014 r. oraz 12,20 zł na koniec 2013 r.

Skonsolidowany wynik netto wyniósł 214,1 mln zł (wzrost o 134,8%).

"Na wypracowane wyniki finansowe funduszu wpływ miał wzrost wyceny spółek Invia, Frisco, Windeln, ABC Data, Netia i Private Equity Managers. Zysk z zarządzania aktywami zrealizowany przez Grupę Private Equity Managers do 30 czerwca 2014 r. wyniósł 22,4 mln zł" - podano także w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Polkomtel: Uruchomił program pilotażowy darmowych hotspotów w 100 wybranych placówkach Poczty Polskiej, dzięki któremu klienci będą mogli korzystać z darmowego internetu w zamian za zgodę na wyświetlanie reklam, podał operator.

"Program jest współorganizowany przez trzy podmioty: sieć Plus - lidera technologii LTE w Polsce, Pocztę Polską - największą sieć pocztową w kraju oraz Moben - firmę rozwijającą innowacyjne metody wyświetlania reklam w oparciu o technologie view2surf" - czytamy w komunikacie

Operator liczy na duże zainteresowanie reklamodawców, którzy otrzymują możliwość wyświetlania reklam targetowanych do wybranych grup klientów.

Źródło: ISBnews

Mediacap: Planuje przejście na rynek główny GPW z NewConnect w I połowie 2015 roku. Jednocześnie rozważane jest IPO, w ramach którego spółka pozyskałaby ok. 10 mln zł rozwój spółek z grupy, jak i potencjalnie na dalsze przejęcia, poinformował agencję ISBnews prezes Mediacap Jacek Olechowski.

?Przejście na rynek GPW jest zaplanowane na pierwszą połowę 2015 r. Zgodnie ze strategią, rozważane jest IPO, w ramach którego spółka pozyska ok. 10 mln zł nowego kapitału. Kapitał ten byłby wówczas wykorzystany zarówno na innowacje i rozwój obecnych spółek grupy, jak i potencjalnie na dalsze przejęcia. Ostateczna decyzja co do skali emisji zostanie podjęta w oparciu o analizę koniunktury rynkowej oraz porównania warunków pozyskania nowego kapitału versus dług" - powiedział ISBnews Olechowski.

Mediacap działa w branży marketingowej. W I półroczu 2014 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 30 mln zł, EBITDA na poziomie 2,1 mln zł a zysk netto w wysokości ponad miliona zł. To rezultat strategii budowania przychodów, głównie poprzez zrealizowane w ostatnim czasie przejęcia.

Planując ewentualne przejęcia spółka zamierza wzmocnić pozycję w trzech segmentach działalności: usługach reklamowych, data i digital.

"Chcemy być wiodącym graczem na rynku zintegrowanych usług marketingowych, dlatego kluczowym motorem wzrostu Mediacap jest szeroki wachlarz usług oferowanych przez spółki zależne. Generowane przez nie przychody pozwolą nam na osiągnięcie zapowiadanych 70 mln zł na koniec 2014 r. Wykorzystujemy ożywienie na rynku reklamy - w II kwartale w stosunku do I kwartału br. przychody z reklamy w naszej grupie uległy potrojeniu" - wskazał prezes Mediacap.

Źródło: ISBnews

CI Games: Analitycy Domu Maklerskiego BOŚ widzą przesłanki, że najnowsza gra 'Lords of the Fallen' spółki może być relatywnym sukcesem. Broker szacuje, że CI Games wypracuje w 2014 roku przychody na poziomie 107,7 mln zł, EBITDA na poziomie 53,8 mln zł i 21,3 mln zł zysku netto.

Źródło: ISBnews

TelForceOne: Odnotował 3,37 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I połowie 2014 r. wobec 1,46 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 126,90 mln zł w I poł. 2014 r. wobec 65,47 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Global City Holdings: Dawny Cinema City International odnotował 13,90 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2014 r. wobec 8,10 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 56,40 mln euro w I poł. 2014 r. wobec 136,30 mln euro rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Kino Polska TV: Odnotowało 42,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej z działalności kontynuowanej w I połowie 2014 r. wobec 9,96 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody z działalności kontynuowanej sięgnęły 48,64 mln zł w I połowie 2014 r. wobec 55,40 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

4Fun Media: Odnotowały 3,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2014 r. wobec 3,43 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 13,90 mln zł w I półroczu 2014 r. wobec 16,30 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Infovide-Matrix: Odnotował 3,66 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2014 r. wobec 1,11 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 99,93 mln zł w I poł. 2014 r. wobec 76,72 mln zł rok wcześniej. Backlog kontraktów usługowych na rok bieżący grupy Infovide-Matrix miał wartość 126,9 mln zł na koniec czerwca br. i był wyższy o 22% niż rok wcześniej, podała spółka.

Źródło: ISBnews

Platforma Mediowa Point Group: Odnotowała 5,51 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2014 r. wobec 3,39 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,55 mln zł w I pół. 2014 r. wobec 33,95 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Tele-Polska Holding: Odnotował 2,26 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2014 r. wobec 4,07 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 62,97 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 51,70 mln zł rok wcześniej. W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 6,48 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 7,33 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 132,97 mln zł w porównaniu z 103,58 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

ATM Grupa: Odnotowała 6,26 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I połowie 2014 r. wobec 0,13 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 62,77 mln zł w I-II kw. 2014 r. wobec 50,92 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Vedia: Spółka zależna New Dragon Electronic Ltd. (NDEL) poinformowała o otrzymaniu pierwszego zamówienia od partnera z Japonii, który oferuje produkty pod własną marką. Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie tabletów multimedialnych własnej konstrukcji model AW781 z wymienną baterią. Łączna wartość pierwszego zamówienia wynosi 124 000 USD.

Źródło: spółka

GIEŁDA, EMISJE, M&A:

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne: WSiP nabyły od Wydawnictwa ZamKor wartości intelektualne i prawne do marki Zamkor i do 58 publikacji edukacyjnych opracowanych i wydanych przez Wydawnictwo ZamKor. Dzięki tej akwizycji WSiP istotnie wzmacniają ofertę dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w fizyce, chemii i przyrodzie, podała spółka.

"Wczorajsza transakcja to przejęcie portfela 58 produktów ZamKoru, w tym cieszącego się bardzo dużą renomą i popularnością cyklu Świat Fizyki do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych" - czytamy w komunikacie.

WSiP zwraca uwagę, że jest to kolejna transakcja dokonana w ostatnim czasie po przejęciu portfela produktów do szkolnictwa zawodowego od wydawnictwa REA w lipcu 2013 r.

WSiP podały, że planują rozwijać przejęte produkty edukacyjne przy współpracy z autorami ZamKoru. Natomiast zestawy doświadczalne do chemii i fizyki, funkcjonujące dotychczas pod marką ZamKor, pozostaną w gestii dotychczasowych właścicieli i oferowane będą pod nową marką - EduVis.

Źródło: ISBnews

Imagis: Marcin N. zam. w K. złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o zgodę na przejęcie kontroli nad spółką Imagis S.A., podał Urząd.

W połowie lipca Marcin Niewęgłowski informował, że planuje odkupić wszystkie akcje firmy posiadane przez PC Guard i jego spółkę zależną CG Finanse za ok. 35 mln zł. W efekcie ma kontrolować 70% pakiet akcji.

Źródło: ISBnews

Wasko: Wyemituje nie więcej niż 20 obligacji imiennych, niezabezpieczonych o łącznej wartości nominalnej nie większej niż 20 mln zł, podała spółka. Emisja ma umożliwić spłatę obecnych zobowiązań kredytowych w ramach limitów kredytowych posiadanych przez spółkę w rachunkach bieżących oraz umożliwi spłatę części wielocelowej linii kredytowej na finansowanie kilku długoterminowych kontraktów.

Źródło: ISBnews

INDATA Software: Został podpisany list intencyjny dotyczący zamiaru przejęcia większościowego pakietu udziałów spółki z branży IT z siedzibą w Warszawie. Podmiot przejęcia świadczy usługi kolokacji, hostingu, telekomunikacyjne oraz usługi zapasowego biura.

Źródło: spółka

Xevin Lab: Portfel inwestycyjny inkubatora technologicznego powiększył się o dwa nowe projekty związane z branżą reklamową - BoxOfAds.com oraz SocialLead.

Źródło: spółka

Unit4 Teta: Rozpoczęła komplementarną współpracę partnerską z Focus Telecom Polska, dostawcą rozwiązań dla biznesu w chmurze.

Źródło: spółka

KADRY

Netia: Główny dyrektor ds. finansowych i członek zarządu Jon Eastick zrezygnował z zajmowanego stanowiska z końcem sierpnia br., podała spółka. Na jego miejsce rada nadzorcza powołała Pawła Szymańskiego - do niedawna dyrektora finansowego Marvipolu.

Źródło: ISBnews

Wind Mobile: Igor Bokun został przewodniczącym Rady Nadzorczej. Łukasz Juśkiewicz zrezygnował z członkostwa w RN.

Źródło: spółka

Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East & Africa (CEEMEA): Zespół zarządzany przez Oxanę Yanushkovskayą, Vice President Distribution CEEMEA, oraz Benjamina Deshayes'a, nowo mianowanego Deputy Distribution Strategy Director CEEMEA, będzie odpowiadał za dystrybucję portfolio płatnej telewizji 22 kanałów Discovery i Eurosport składającego się z kanałów dokumentalnych, lifestyle'owych oraz sportowych na rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce

Źródło: spółka

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

GOG.com: Platforma cyfrowej dystrybucji gier należąca do Grupy CD Projekt, rozszerzyła swoją ofertę o filmy bez DRM. Klienci GOG.com mogą na początek wybierać spośród dwudziestu filmów dokumentalnych poświęconych m.in. grom wideo i kulturze internetowej. W przyszłości GOG.com chce zachęcić do współpracy największe, światowe studia i oferować klientom kinowe oraz telewizyjne klasyki.

Źródło: spółka

Orange Polska: Wprowadza akcje, w której przynosząc do wybranego salonu stary, ale działający telefon komórkowy można dostać rabat na zakup nowego smartfonu, tabletu czy modemu. Pilotaż, prowadzony jest w 52 salonach w południowo-wschodniej Polsce i potrwa 3 miesiące.

Źródło: spółka

TelforceOne: W sklepach sieci Biedronka pojawił się tablet marki myTAB - model MINI 3G - z aluminiową obudową i szklanym ekranem dotykowym o przekątnej 7,85". Dzięki wbudowanemu modułowi Dual SIM, dysponuje szybkim bezprzewodowym łączem internetowym (3G). W zestawie jest karta startowa TuBiedronka, umożliwiają bezpłatny dostęp do internetu. myTAB MINI 3G kosztuje 379 zł.

Źródło: spółka

Bloober Team: Spółka podpisała umowę z firmą NVIDIA Corporation. Na jej podstawie stworzona zostanie specjalna wersja gry ?Basement Brawl" przeznaczona na urządzenia z procesorami NVIDIA Tegra.

Źródło: spółka

BPSC: Spośród 73 linii produktowych systemów ERP w Polsce rozwiązania BPSC są nadal najpopularniejsze w segmencie dużych przedsiębiorstw - tak wynika z najnowszego raportu biura analityczno-badawczego DiS. Oprogramowanie sygnowane nazwą Impuls wykorzystywane jest już w ponad 600 przedsiębiorstwach.

Źródło: spółka

Cyfrowy Polsat: Podobnie jak sieć Plus, operator wprowadza koniec limitów danych w najniższych abonamentach internetowych. Internet Power LTE bez limitu danych jest dostępny w Cyfrowym Polsacie już za 29,90 zł miesięcznie, także w ofercie ze sprzętem.

Źródło: spółka

Arguido: Ruszyła aplikacja turystyczna działająca w technologii Augmented Reality, która łączy świat rzeczywisty z wirtualnym.

Źródło: spółka

Lenovo: Największa gamingowa organizacja w Polsce - Cybersport - przyznała laptopowi Lenovo Y50 swój certyfikat jakości.

Źródło: spółka

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)