Trwa ładowanie...
d47sikw
16-05-2014 14:59

Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT

Warszawa, 16.05.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 12 – 16 maja br. BIZNES...

d47sikw
d47sikw

Warszawa, 16.05.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 12 – 16 maja br.

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Rynek reklamy: Agora podtrzymuje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0% do 2% w 2014 r., podała spółka. Tymczasem po raz pierwszy od III kw. 2011 r. w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w Polsce.

"Biorąc pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki, spółka podtrzymuje swoje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0% do 2% w 2014 r." – czytamy w raporcie.

d47sikw

Agora wskazuje, że w kolejnych kwartałach 2014 r. negatywne trendy dotyczące spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników i czasopism w formie drukowanej utrzymają się.

"Spółka wierzy, iż wprowadzona na początku 2014 r. podwyżka ceny egzemplarzowej 'Gazety Wyborczej' pozwoli na częściowe ograniczenie spadku przychodów ze sprzedaży dziennika. Jednocześnie, spółka pracuje nad rozwojem sprzedaży wydawnictw w formie cyfrowej" – czytamy dalej.

Według szacunków Agory, opartych na dostępnych źródłach danych, w I kwartale 2014 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 1,6 mld zł i wzrosła o prawie 0,5% r/r. Po raz pierwszy od trzeciego kwartału 2011 r. reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w Polsce, podkreślono w informacji.

W I kw. 2014 r. reklamodawcy ograniczyli swoje wydatki na reklamę prasie, kinie oraz zewnętrzną. Wzrosły natomiast wydatki na reklamę w pozostałych segmentach rynku reklamy. W I kw. 2014 r. rozpowszechnianie płatne razem dzienników w Polsce zmniejszyło się o ponad 10,0%. Liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w I kw. 2014 r. wzrosła się o 17,6% w porównaniu z I kwartałem 2013 r. i wyniosła 11,97 mln biletów.

d47sikw

Źródło: ISBnews

Rynek reklamy: TVN oczekuje wyraźniejszego wzrostu rynku w II połowie roku oraz lepszych wyników oglądalności oferty programowej i w efekcie podtrzymuje oczekiwania wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w tym roku na średnim jednocyfrowym poziomie, poinformował prezes Markus Tellenbach.

"Obecna sytuacja na rynku jest zgodna z przewidywaniami, przy czym TVN oczekuje wyraźniejszego wzrostu w drugiej połowie roku oraz lepszych wyników oglądalności naszej oferty programowej, wyłączając potencjalne znaczące wydarzenia jednorazowe. Dlatego też podtrzymujemy naszą opinię, że oczekiwany wzrost rynku reklamy telewizyjnej w tym roku będzie na średnim jednocyfrowym poziomie" - powiedział Tellenbach, cytowany w komunikacie.

d47sikw

Źródło: ISBnews

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Komputronik: Chce zwiększyć moce magazynowe tak, aby przygotować się do obsługi ponad 2 mld zł przychodów w roku obrachunkowym 2015/2106, poinformował agencję ISBnews prezes dystrybutora Wojciech Buczkowski. W tym celu rozważa długoterminowy najem w ramach nowo budowanego parku magazynowego i przeniesienie tam wszystkich operacji logistycznych.

W jego ocenie, obecna sytuacja na komercyjnym rynku deweloperskim (obiekty przemysłowe i magazynowe) zachęca, aby poważnie brać pod uwagę możliwość długoterminowego najmu obiektu w ramach nowo budowanego parku magazynowego i przeniesienie tam wszystkich operacji logistycznych.

d47sikw

Źródło: ISBnews

Arteria: Odnotowała 2,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 1,86 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 35,72 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 29,98 mln zł rok wcześniej.

Jak podała spółka, dynamiczny wzrost przychodów w pierwszym kwartale to głównie wzrosty z działalności Call Center, której sprzedaż wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 25%.

d47sikw

"Dynamiczne wzrosty w tym segmencie to efekt długoterminowej polityki inwestowania przez nas w zaawansowane usługi klasy customer care. Na początku marca uruchomiliśmy czwartą już lokalizację usług telemarketingowych, tym razem w Sosnowcu. Nowa lokalizacja stworzy docelowo tj. w przeciągu 12 miesięcy od jego uruchomienia około tysiąca nowych miejsc pracy dla lokalnej społeczności, dając możliwość pozyskania spółce personelu o w odpowiedniej ilości i odpowiednich kwalifikacjach" - powiedział prezes Arterii Marcin Marzec.

Podkreślił, że tym samym liczba stanowisk telemarketingowych, jakimi będzie dysponowała Grupa Arteria może wzrosnąć w 2015 roku nawet do 1600, co umocni pozycję grupy jako największego komercyjnego call center w kraju, posiadającego kilkanaście procent rynku tego typu usług w Polsce.

"Równolegle, analizując sytuację poszczególnych branż oraz dominujące trendy rynkowe, zarząd Arteria rozważa uruchomienie w ciągu najbliższych kwartałów nowych projektów w segmencie sprzedaży usług i produktów finansowych" - dodał Marzec.

d47sikw

Źródło: ISBnews

Cyfrowy Polsat: Odnotował 98,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 95,11 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 468,12 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 452,01 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Cyfrowy Polsat, Polkomtel: Koncentrują się na "budowie ARPU" dzięki wspólnej multiofercie smartDOM. Koncern chce przyczynić się na zwiększenia nasycenia polskiego rynku usługami zintegrowanymi, poinformował prezes Cyfrowego Polsatu i wiceprezes Polkomtela Dominik Libicki. Pierwszy odzew klientów na smartDOM określił jako "niesłychanie entuzjastyczny".

"Nasza strategia to konwergencja świata mediów i telekomunikacji. To się dzieje na świecie. Tymczasem nasycenie usługami zintegrowanymi w Polsce wynosi 25%, dwukrotnie mniej niż średnia unijna. Chcemy się przyczynić do zwiększenia penetracji tymi usługami. Mamy ok. 17 mln klientów w dużym stopniu z jedną usługą. To daje ogromny potencjał do potencjał do cross sellingu w strukturze nie replikowalnej przez konkurentów" - powiedział Libicki podczas konferencji prasowej.

Według jego słów, wyzwaniem dla grupy jest skuteczna lojalizacja klientów. Do tego służy multioferta smartDOM. Jak podkreślił Libicki, odpowiada ona za 2/3 efektu synergii i ma "budować ARPU".

"Pierwszy odzew na smartDOM jest niesłychanie entuzjastyczny. Widać, że klienci czekali na prostą oferta z klarownymi benefitami, a dodatkowo program lojalnościowy Paszport Korzyści daje klientom możliwość tańszego i lepszego życia. Nasi partnerzy to m.in Eurocash z siecią tysięcy sklepów, Orlen, Axa (usługi zdrowotne). Będą nowi partnerzy" - dodał prezes Cyfrowego Polsatu.

Najnowsza odsłona programu smartDOM dla obecnych klientów posiadających jedną usługę grupy, zakłada drugą usługę za połowę ceny, a trzecią usługę za 1 zł.

Zaznaczył, że działania ofertowe już prowadzone są przez wspólny zespół Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. Projekty takie jak wspólne call center, integracja IT i sieci sprzedaży sfinalizowane zostaną w 2016 r.

Źródło: ISBnews

Polkomtel: Metelem, kontrolujący operatora sieci Plus, miał 1,6 mld zł przychodów (spadek o 4% r/r), 729 mln zł EBITDA (wzrost o 2% r/r) i 15 mln zł zysku netto w I kw. 2014, podał Cyfrowy Polsat. Plus "czyści" bazę pre-paid z "martwych dusz".

Łączna baza klientów sieci Plus wyniosła na koniec I kw. br. 13,9 mln, z czego 7,4 mln to klienci kontraktowi (w tym 774 tys. klientów internetu mobilnego), a 6,5 mln - klienci pre-paid. Liczba aktywnych użytkowników usługi transmisji danych wzrosła do 3,5 mln.

ARPU klienta kontraktowego wynosi 50,7 zł, klienta pre-paid – 11,1 zł, a średnie – 32 zł. ARPU detaliczne z usługi transmisji danych wynosi: 9,3 zł dla klienta kontraktowego oraz 1,1 zł dla klienta pre-paid. Smartfony stanowiły 77% sprzedaży detalicznej aparatów telefonicznych, podała spółka.

"Na trudnym rynku telekomunikacyjnym Plus utrzymuje bazę klientów na relatywnie stabilnym poziomie i pozostaje liderem rentowności. Dzięki rosnącej jakości i dostępności usług internetu mobilnego, w tym najnowocześniejszej i najszybszej technologii LTE, rośnie sprzedaż smartfonów oraz liczba użytkowników usług transmisji danych, co przekłada się na coraz wyższy strumień przychodów z tego segmentu rynku, który zyskuje coraz większe znaczenie w naszej działalności" - powiedział prezes Polkomtela Tobias Solorz, cytowany w komunikacie.

Dodał, że wierzy, iż dołączenie firmy do Grupy Polsat oraz nowe produkty oferowane przez Plusa wraz z Cyfrowym Polsatem przyczynią się do wzrostu przychodu od jednego klienta oraz satysfakcji użytkowników.

Wiceprezes Polkomtela Dominik Libicki wskazał, że baza abonentów kontraktowych wyniosła na koniec I kw. 7,36 mln, wobec 7,40 mln na koniec 2013 r., co jest związane z odejściem "zeromarżowych" klientów biznesowych.

Z kolei obniżenie bazy klientów pre-paid do 6,53 mln osób na koniec I kw. z 6,73 mln na koniec 2013 r. wynika z czyszczenia tej z "martwych dusz".

"Uważam, że wszyscy operatorzy powinni pokazać liczbę aktywnych kart pre-paid. Mamy takie dane i nie wykluczone, że zdecydujemy się je publikować" - powiedział Libicki podczas konferencji prasowej.

Źródło: ISBnews

Polsat: Grupa uruchomi swój kanał muzyczny w III kwartale, z kolei start drugiego kanału filmowego planowany jest na III/IV kw. bieżącego roku, poinformował członek zarządu Polsatu Michał Stec. Na początku czerwca ruszy Polsat News Plus.

Źródło: ISBnews

Netia: Odnotowała 10,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 13,14 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 434,37 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 490,69 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Netia: Łączna liczba usług (RGU) spadła o 6% r/r na koniec marca 2014 r., do ok. 2,48 mln. Względem końca ubiegłego roku odnotowano spadek o 2%. Liczba usług świadczonych w segmencie B2B natomiast wzrosła w I kw. br. o 5% r/r i wyniosła ponad 484 tys., podała spółka.

Liczba usług telewizyjnych na dzień 31 marca 2014 r. wyniosła 127 247, co stanowiło wzrost o 39% r/r i o 6% wobec poprzedniego kwartału, podano również w komunikacie.

"Na koniec marca 2014 r. liczba usług szerokopasmowych wyniosła 837 413, co stanowiło spadek o 1% z poziomu 848.909 na koniec 2013 r. W I kw. 2014 r. Netia przyłączyła netto 1.083 usługi szerokopasmowe we własnej sieci (wyłączając WiMAX Internet), odnotowując wzrost przez czwarty kwartał z rzędu. Na dzień 31 marca 2014 r. usługi dla 48% klientów usług szerokopasmowych świadczone były poprzez własną sieć dostępową Netii w porównaniu do 46% na 31 marca 2013 r." - czytamy dalej.

W I kw. 2014 r. Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych o 37.793 w porównaniu do spadku netto o 30.655 w IV kw. 2013 r.

W sumie w I kw. 2014 r. Netia przyłączyła 9.608 usług netto we własnej sieci i odnotowała 58.502 odłączeń netto usług oferowanych na bazie dostępu regulowanego.

Źródło: ISBnews

CD Projekt: Odnotował 1,50 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 4,07 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,80 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 27,81 mln zł rok wcześniej.

"Finansując ze środków własnych duże projekty (Wiedźmin 3 Dziki Gon, Cyberpunk 2077), CD Projekt generuje gotówkę – przepływy pieniężne netto wyniosły 2,2 mln zł, a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 3,4 mln zł" - zaznaczono w komunikacie.

"Wyniki za I kwartał potwierdzają fakt, który udowodniliśmy już w zeszłym roku – Grupa CD Projekt ma potencjał, żeby pracować nad kilkoma topowymi produkcjami równocześnie, finansować je ze środków własnych i generować gotówkę" – powiedział prezes Adam Kiciński, cytowany w komunikacie.

Podkreślił, ze grupa ma za sobą najważniejszy i najbardziej intensywny z dotychczasowych okres w produkcji Wiedźmina 3.

"W I kwartale rozpoczęliśmy między innymi prace nad lokalnymi wersjami gry. Wybraliśmy aktorów i realizowane są nagrania dialogów w różnych językach. Jednocześnie realizujemy przygotowania do nadchodzących targów E3 w Los Angeles, na których pokażemy kolejne materiały oraz ujawnimy nowe informacje o grze i planowanej premierze. Pierwszym efektem wchodzącej w intensywny okres kampanii marketingowej jest dokonane w dniu wczorajszym odświeżenie logo spółki wraz ze zmianą logo samej gry" – zaznaczył Kiciński.

Prezes CD Projekt dodał, że Wiedźmin 3 Dziki Gon jest obecnie jedną z kilku najbardziej oczekiwanych gier wideo na świecie o ogromnym potencjale biznesowym.

"Chcemy przygotować doskonałą komunikacje ze społecznością graczy na skalę, która nie była dostępna dla naszych wcześniejszych produkcji oraz wyśmienity produkt, który pod każdym względem spełni najwyższe wymagania i zrealizuje oczekiwany potencjał" - podsumował prezes CD Projekt.

Ponownie największy wkład do wyniku finansowego zapewnił segment globalnej cyfrowej dystrybucji. GOG.com, przez który grupa działa w tym obszarze, i który zarobił 1,88 mln zł. Najbliższe miesiące będą bardzo ważne dla GOG.com, który prowadzi prace nad dwoma projektami rozwojowymi. Już na targach E3 w Los Angeles spółka zaprezentuje nową technologię, która pozwoli jej poszerzyć ofertę serwisu o nowe produkty, rozszerzyć jego funkcjonalność i pozyskać nowych klientów, wskazano w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Agora: Odnotowała 9,61 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 1,47 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 254,00 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 261,83 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

TVN: Odnotował 11,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 43,82 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Wskaźnik EBITDA spadł do 95,7 mln zł z 97,99 mln zł w analogicznym okresie 2013 r. Skorygowany wskaźnik EBITDA wzrósł do 86,94 mln zł z 85,1 mln zł w analogicznym okresie 2013 r. Wskaźnik skonsolidowanego zadłużenia netto/skumulowanej skonsolidowanej EBITDA na koniec marca 2014 r. wyniósł 4,3x. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 351,80 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 343,15 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

nC+: Platforma miała 2,2 mln abonentów na koniec I kw. 2014 r., stabilnie r/r, podał TVN. Łączne przychody platformy w tym okresie wyniosły 532 mln zł, a EBITDA ok. 106 mln zł. "Liczba klientów jest uzależniona od dużej mierze od sezonowości. W IV kw. spodziewamy się wzrostu bazy abonentów nC+" – powiedział prezes TVN, udziałowca platformy Marcus Tellenbach podczas konferencji prasowej. Miesięczne ARPU z abonamentu na koniec I kw. 2014 roku wyniosło 67,6 zł wobec 65,7 zł na koniec 2013 roku.

Źródło: ISBnews

Multimedia Polska: Odnotowały 12,60 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2014 r. wobec 14,40 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk EBITDA wyniósł 91,40 mln zł wobec 91,00 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 175,70 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 176,90 mln zł rok wcześniej.

"Spadek był spowodowany przede wszystkim niższymi przychodami z segmentów telewizji analogowej i telefonii, przy jednoczesnym wzroście przychodów z segmentu szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telewizji cyfrowej. Niższe przychody są w dużej mierze konsekwencją niekorzystnych zmian w otoczeniu rynkowym - cyfryzacji telewizji naziemnej i substytucji telefonii stacjonarnej na rzecz mobilnej" - czytamy w komunikacie.

Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec I kw. 2014 r. wyniosła 1,56 mln, czyli o 23,5 tys. więcej w porównaniu z końcem 2013 r.

Na koniec I kw. 2014 r., Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 827,5 tys. abonentów (826,0 tys. abonentów na koniec 2013 r.), z których 298,4 tys. (293,1 tys. na koniec 2013 r.) korzystało z dwóch usług, a 128,5 tys. (126,8 tys. na koniec 2013 r.) z trzech usług. Łącznie Multimedia dostarczały swoim klientom 1,56 mln usług, czyli ponad 23,5 tys. więcej niż na koniec 2013 r. Wzrost RGU związany był z przejęciem spółki Teletronik w grudniu 2013 r., wprowadzeniem nowych usług telefonii mobilnej w modelu MVNO, a także ze wzrostem organicznym biznesu.

Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w I kw. 2014 r. 68,30 zł wobec 68,74 zł przed rokiem i 68,12 w IV kw. 2013 r.

Źródło: ISBnews

Action: Odnotował 17,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 15,03 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1323,60 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 1131,91 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Action: Spółka i jej prezes Piotr Bieliński założyli spółkę, która będzie produkować gry mobilne, poinformował Bieliński. "Wchodzimy w development gier jako jeden z czynników wzrostu w Polsce. Dwie pierwsze gry już są w produkcji. Będziemy produkować gry na smartfony i tablety. Nie widzę wielkiej przyszłości w grach na pecety. Mamy na to pomysł i fajnych ludzi z pomysłami" - powiedział Bieliński podczas konferencji prasowej. Wersja finalna pierwszej gry planowana jest na początek 2015 roku.

Źródło: ISBnews

Comarch: Odnotował 5,43 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 1,40 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 208,71 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 188,15 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

ABC Data: Odnotowała 6,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 10,96 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. EBITDA wyniosła 12,73 mln zł wobec 16,86 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1169,37 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 1089,24 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

ABC Data: Prognozuje skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 5,76 mld zł i skonsolidowaną EBITDA na poziomie 92,07 mln zł w 2014 roku, podała spółka. Szacunek uwzględnia przejęcie iSource.

Źródło: ISBnews

ABC Data: Spadek zysków r/r w I kw. jest zgodny z budżetem i odzwierciedla inwestycje w nowe projekty, które mają przyczynić się do przyspieszenia dynamiki rozwoju od przyszłego roku i budowy "regionalnego Amazona B2B", poinformował prezes Norbert Biedrzycki.

"Wspominałem wcześniej, że ABC Data musi trochę wyhamować, a dotychczasowy dynamiczny wzrost jest nie do utrzymania. Prowadzimy projekty i inwestycje w nowe rynki i segmenty produktowe, które obecnie kosztują, ale będą kontrybuowały do wyników już od 2015. Obecnie spółka idzie zgodnie z budżetem i naszą projekcją, co dalej będzie działo się w spółce" - powiedział Biedrzycki podczas konferencji prasowej.

Trwa budowa platformy B2B na kilkanaście krajów regionu w oparciu o e-commerce i marketplace - to nasze wyobrażenie ABC Data w horyzoncie 3-4 lat" - dodał prezes.

Wskazał, że kluczowe inicjatywy to rozwój marki Colorovo (w 3-4 krajach), wejście do Media Markt, utworzenie działu RTV/AGD, gaming (kontrakt z Electronic Arts na Czechy, Słowację, Węgry, dystrybucja Activision).

Na 2014 r. przewidziana jest ekspansja geograficzna, mająca zwiększyć marżę poprzez wzrost sprzedaży w Niemczech i Rumunii oraz rynkach z nimi graniczących (Dania, Austria, południe Europy - tam, gdzie spółka jest w stanie dostarczyć towar w 24h). Zarząd ABC Data wskazuje, że te rynki są bardziej marżowe niż Polska.

Pozytywne efekty ma dać również konsolidacja iSource, bezpośrednia obsługa za pomocą interfejsów automatycznych (spadek kosztów bezpośrednich sprzedaży). Spółka nie widzi ryzyka rezerw.

Źródło: ISBnews

AB SA: W okresie I-III kw. r.obr. 2013/2014 (1 lipca 2013 - 31 marca 2014) spółka miała 44,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 32,21 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4.241,03 mln zł w porównaniu z 4.124,54 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

AB SA: Rozmawia o strategicznym partnerstwie na rynku niemieckim z lokalnym dystrybutorem, a także prowadzi negocjacje z trzema polskimi firmami, poinformował agencję ISBnews prezes AB SA Andrzej Przybyło. Firma rozważa również wypłatę dywidendy.

"Wierzymy w rozwój w Polsce dzięki stale rozbudowywanej naszej platformie e-commerce. Jednocześnie szukamy szans poza branżą IT. Trwają rozmowy z 3 firmami dystrybucyjnymi z innych branż. Potencjalne akwizycje mają nam dać ekspozycję na rosnące segmenty oferujące marżę. Za granicą nasza ekspansja ma się opierać na wypracowanym przez nas modelu lidera kosztowego branży. Rynek w Niemczech chcemy obsługiwać przez własną, istniejącą infrastrukturę. Jednocześnie rozmawiamy o strategicznym partnerstwie z lokalnym dystrybutorem" - powiedział ISBnews Przybyło.

Dodał, że w ramach rozwoju eksportu w najbliższym czasie AB SA wejdzie do dwóch kolejnych krajów. Prezes wskazał, że sprzedaż eksportowa spółki charakteryzuje się dwucyfrową dynamiką przy jednoczesnej selekcji odbiorców i koncentracji jedynie na marżowych partnerach.

"Nasz rozwój to koncentracja na e-commerce. Ten kanał oferuje potencjał rozwoju, rentowność i cross-selling. Mamy zupełnie nową platformę ABonline. Ciągle w nią inwestujemy, już 90% transakcji realizujemy w internecie i chcemy tu być na 'pool position'" - podkreślił Przybyło.

Według jego słów, duże nadzieje grupa wiąże ponadto z rynkiem czeskim i słowackim, gdzie kontrolowany przez AB SA dystrybutor ATC zdobywa rynek i notuje wysokie dynamiki mimo dotychczasowej słabej kondycji tych rynków.

"Za to pojawiają się dobre prognozy gospodarcze dla Czech i Słowacji. Jeśli ATC rozwija się szybko na słabych rynkach, to kiedy one 'odpalą', będziemy rosnąć tam naprawdę dynamicznie i jeszcze bardziej dominować" - wskazał Przybyło.

Źródło: ISBnews

SMT: Odnotowało 14,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 0,84 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 49,81 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 38,98 mln zł rok wcześniej.

"Na wartość wyniku netto zasadniczy wpływ miało jednorazowe zdarzenie, jakim była sprzedaż Lemon Sky. W jej wyniku rozpoznano 13,4 mln zł zysku na transakcji, a także wykazano 0,6 mln zł straty na działalności zaniechanej" - napisał prezes Kondrad Pankiewicz w liście do akcjonariuszy.

Źródło: ISBnews

Qumak: Zakłada, że cały bieżący rok powinien być jednym z najlepszych w historii spółki, a wartość portfela zamówień do końca 2014 może jeszcze znacznie wzrosnąć, poinformował prezes spółki Paweł Jaguś.

Obecnie portfel zamówień technologiczno-informatycznej spółki na lata 2014-2015 wart jest ponad 554 mln zł (są to kontrakty podpisane, a nie wliczone jeszcze w wyniki spółki). Łącznie z zafakturowanymi w I kwartale przychodami daje to kwotę ok. 687 mln zł (tak dotąd podawano wartość backlogu), z czego 435,1 mln zł przypada na rok 2014.

W I kwartale 2014 r. Qumak wypracował ponad 132,8 mln zł przychodów wobec 101,6 mln zł przed rokiem. Pozytywny trend zanotowała również na poziomie netto, gdzie zysk wzrósł z 0,58 mln zł do ponad 1,5 mln zł.

Źródło: ISBnews

Midas: Odnotował 82,56 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 43,92 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 66,89 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 42,96 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

4Fun Media: Odnotowało 1,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 1,60 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,04 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 8,08 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

MCI Management: Odnotował 108,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 9,94 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Jak podała spółka, do wyniku na koniec marca 2014 roku kontrybuował przede wszystkim wynik na sprzedaży akcji grupy Private Equity Managers (PEM) (zarządzającej aktywami) w preIPO. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,90 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 3,68 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Platforma Mediowa Point Group: Odnotowała 2,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 0,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. EBITDA wyniosła 3,54 mln zł wobec 1,85 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 16,59 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 18,01 mln zł rok wcześniej. Po wynikach za I kwartał Platforma Mediowa Point Group podtrzymuje prognozy finansowe na 2014 rok.

Źródło: ISBnews

P4: Operator sieci Play przekroczył 30% pokrycia populacji i 278 miast siecią własną w technologii LTE, poinformował rzecznik operatora Marcin Gruszka.

Źródło: ISBnews

Tele-Polska Holding: Grupa Kapitałowa poprawiła wynik netto o blisko 30% r/r w I kw. 2014 r. dzięki dynamicznemu rozwojowi segmentu detalicznego zarówno w zakresie klientów indywidualnych, jak i biznesu, podała spółka. Zysk netto wynoszący 4,2 mln zł oznacza realizację tegorocznej prognozy w 44,38% już po I kw. Spółka zamierza także "zapewne w najbliższych dniach" wrócić do tematu zawieszonej w połowie marca oferty publicznej.

Źródło: ISBnews

TelForceOne: Odnotował 2,20 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 0,95 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. EBITDA wyniosła 3,72 mln zł wobec 2,32 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 55,69 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 35,33 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Wind Mobile: Prognozuje skonsolidowane przychody w 2014 roku na poziomie 61,2 mln zł, EBITDA 14,8 mln zł oraz zysk netto w wysokości 8,9 mln zł, podała spółka.

Prognoza wyników została sporządzona na podstawie danych Wind Mobile oraz Software Mind skonsolidowanych od II kwartału 2014.

Źródło: ISBnews

NTT: Odnotowało 0,49 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2014 r. wobec 0,35 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 170,14 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 143,04 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Infovide-Matrix: Odnotowało 0,48 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 1,64 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 52,09 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 35,59 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Kino Polska: Odnotowało 39,47 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 4,29 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 24,13 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 25,82 mln zł rok wcześniej. Kino Polska TV obniżyła prognozę skonsolidowanego zysku EBITDA za rok 2014 do 42 mln zł z 55 mln zł poprzednio, podała spółka. Powodem jest odpływ części abonentów platformy powstałej po fuzji nc+ oraz niższe przychody z emisji kanałów filmowych marki FilmBox w Czechach.

Źródło: ISBnews

Wasko: Odnotowało 3,67 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 3,19 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 85,12 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 77,68 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Asseco Poland: Odnotowało 97,30 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 92,40 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1450,30 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 1345,20 mln zł rok wcześniej. Portfel zamówień na 2014 rok ma wartość 4,615 mld zł, podała spółka.

Źródło: ISBnews

IQ Partners: W I kwartale 2014 roku Grupa uzyskała zysk netto w wysokości 2,92 mln zł, 49,8% więcej r/r. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 53,7% - do 8,97 mln zł na koniec I kwartału br. Wartość skonsolidowanych aktywów netto wyniosła 38,5 mln zł.

Źródło: spółka

Google: Portal Geek.com donosi, że Google testuje radykalnie odmieniony wygląd Gmail'a.

Źródło: gazeta.pl

P4: Klienci Play, którzy korzystali z taryfy Formuła Europa Unlimited, dostają listy o zmianie warunków umowy. Połączenia przychodzące w roamingu nie są już darmowe, a ci, którym się to nie podoba, mogą rozwiązać umowę bez ponoszenia konsekwencji.

Źródło: gazeta.pl

GIEŁDA, EMISJE, M&A:

Multimedia Polska: Oferta publiczna sprzedaży do 45.157.646 akcji zwykłych serii A spółki rozpoczyna się dziś od startu book buildingu, podała spółka w prospekcie. Cena maksymalna wynosi 21 zł za akcję, co daje maksymalną wartość oferty na poziomie ponad 948 mln zł.

W ramach oferty M2 Investments oferuje do 20.388.551 akcji, Tri Media Holdings oferuje do 24.044.339 akcji, Dunaville Trading oferuje do 474.756 akcji i Collegium Anetta Kolasińska i Wspólnicy oferuje do 250.000 akcji. Z kolei podmioty, które nabędą akcje w ramach oferty będą dysponować łącznie 49,21% (całkowite wykonanie opcji greenshoe) lub 42,79% (bez wykonania tej opcji).

"Akcjonariusze sprzedający w uzgodnieniu z wyłącznym globalnym koordynatorem i po konsultacji ze współprowadzącym księgę popytu ustalili cenę maksymalną sprzedaży akcji oferowanych na potrzeby składania zapisów przez inwestorów indywidualnych w wysokości 21 zł za akcję oferowaną" - czytamy w aneksie do prospektu.

15 maja rozpoczyna się budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, która potrwa do 28 maja. W dniach 16-28 maja (ostatniego dnia do godz. 18:00) potrwają zapisy na akcje inwestorów indywidualnych. 28 maja nastąpi ustalenie i publikacja ceny sprzedaży, ustalenie ostatecznej liczby akcji oferowanych w ramach oferty oraz ostatecznej liczby akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów. W dniach 29 maja - 2 czerwca odbędą się zapisy na akcje inwestorów instytucjonalnych. 3 czerwca dokonany zostanie przydział akcji oferowanych. 11 czerwca planowany jest pierwszy dzień notowań akcji na GPW.

Źródło: ISBnews

Action: Zrezygnował z emisji akcji na rzecz emisji obligacji, którą chce przeprowadzić jeszcze przed wakacjami, poinformował prezes Piotr Bieliński.

"Emisji akcji nie będzie, będą obligacje. Jesteśmy po wstępnych rozmowach z bankami i jak najszybciej to zrealizujemy. Pieniądz będzie potrzebny chociażby na okazyjne przejęcia w obliczu trudnej sytuacji na rynku dystrybucji" - powiedział Bieliński podczas konferencji prasowej.

Niedawno sąd ogłosił upadłość likwidacyjną Domeksu, właściciela sieci Avans. Action złożył ofertę nabycia części aktywów. Ze słów prezesa Action wynika, że interesujące dla spółki byłyby "najlepsze sklepy" upadłej sieci.

Bieliński wskazał, że do oferty obligacji może dojść jeszcze przed wakacjami, a jej wartość nie byłaby niższa niż wcześniej planowana emisja akcji (według uchwały walnego min. wartość miała wynosić 73 mln zł). Dodał, że zamierza uczestniczyć w ofercie obligacji swojej spółki.

Wskazał ponadto, że Action jest ambitny i stawia sobie za cel realizację prognozy finansowej na 2014 r. w wariancie, który zakładał emisję akcji. W tym wariancie zakładano zysk netto w 2014 r. na poziomie 73,45 mln zł, a w 2015 r. wzrost do 91,53 mln zł. Przychody planowane są na poziomie 5,65 mld zł w 2014 r. i 6,78 mld zł w 2015 r.

Czynniki wzrostu, jakie identyfikuje Action to segment RTV/AGD (sieć Specjaliści zanotowała wzrost obrotów o 48% w I kw.), rozwój B2B i kanału dealerskiego (7% wzrostu r/r w I kw.), rozwój marek własnych, kluczowe znaczenie efektywnej logistyki i eksport oraz rozwój na rynku niemieckim przez Action Europe.

Ekspansja zagraniczna zakłada m.in. 138 mln euro przychodów w Niemczech w 2014 oraz rozwój poprzez nowy kanał sprzedaży - Lapado (Action nabył 51% tej spółki). Jest to detaliczny dystrybutor elektroniki użytkowej i dóbr konsumpcyjnych w krajach Europy Zachodniej z ponad 180 tys. klientów. Cel dla tej spółki to 100 mln euro obrotu. Prezes Action podkreślił, że dzięki tej inwestycji marża z tego tytułu zostaje w całości w grupie.

Action zawarł w I kw. umowę międzynarodowa z Tesco na Polskę, Czechy, Węgry i Słowację, obejmującą "dużo kategorii produktowych i możliwość rozwoju na kolejne kraje, a także projekty informatyczne".

Według słów Bielińskiego, przychody w I kw. były powyżej planu, a wzrost sprzedaży w Polsce o 6% ocenił jako "duży wyczyn". Duże negatywne przepływy operacyjne, jakie zanotował Action wynikają - jak podał zarząd - ze zwiększonego stanu zapasów przy trudnej sytuacji rynkowej z powodu kryzysu ukraińskiego, bankructwa Domeksu i przesunięcia umowy z HP na II kw. "W II kw. już będzie to znacznie lepiej wyglądać" - skomentował prezes Action.

Zarząd Action celuje w cykl konwersji gotówki na poziomie 14-18 dni wobec 19,6 dnia obecnie, a optymalna rotacja zapasów ma kształtować się poniżej 30 dni.

Źródło: ISBnews

MCI, Netia: Navicorp Trust Polska, spółka w 100% zależna od funduszu MCI.PrivateVentures FIZ, nabyła ok. 17,4 mln akcji spółki Netia, stanowiących ok. 5% kapitału zakładowego i uprawniających do ok. 5% głosów na WZ, podała MCI. Wartość transakcji wyniosła prawie 94,5 mln zł.

Źródło: ISBnews

Mediatel: Akcjonariusze zdecydowali o emisji 621,4 mln akcji M oraz do 200 mln akcji serii N. Pierwszą obejmie w całości Hawe w zamian za aport 100% udziałów w spółce Hawe Telekom. Druga emisja jest realizowana w celu pozyskania środków finansowych przeznaczonych na realizację Projektu FTTH (światłowodowej infrastruktury ostatniej mili), podała spółka.

Źródło: ISBnews

MCI Management: Podtrzymuje prognozę dla nowych inwestycji w kwocie co najmniej 305 mln zł i wyjść z inwestycji na poziomie co najmniej 100 mln zł w 2014, poinformował prezes Cezary Smorszczewski. Chce wprowadzić Private Equity Managers na GPW w IV kw. bieżącego roku.

Źródło: ISBnews

TVN: Ogłosił ofertę zakupu do 5 mln akcji własnych, stanowiących nie więcej niż 1,44% kapitału zakładowego po 20 zł sztuka, podała spółka. Przeznaczy na nabywanie akcji w ramach oferty maksymalnie do 100 mln zł.

Źródło: ISBnews

MCI: Spółka portfelowa Windeln.de pozyskuje finansowanie na kontynuowanie ekspansji: 15 mln euro w rundzie finansowania pozyskane od międzynarodowej grupy inwestorów (między innymi Deutsche Bank) oraz obecnych udziałowców

Źródło: spółka

Netia: Mennica Polska posiada już 9,99% udziałów w akcjonariacie spółki.

Źródło: spółka

KADRY

Polkomtel: Rada nadzorcza podjęła decyzję o powołaniu prezesa Cyfrowego Polsatu Dominika Libickiego w skład zarządu operatora i objęciu przez niego stanowiska wiceprezesa zarządu, podała spółka. Decyzja o powołaniu Libickiego do zarządu jest konsekwencją zakończenia transakcji włączenia Polkomtelu do Grupy Cyfrowy Polsat.

Źródło: ISBnews

Action: Prezes Piotr Bieliński zapowiada wzmocnienie kadrowe na wyższym i średnim szczeblu w związku z planami ekspansji dystrybutora.

Źródło: ISBnews

Ericpol: Zatrudni 250 informatyków w łódzkim i krakowskim biurze, podała spółka.

"Tak duże zapotrzebowanie na nowych pracowników ma związek ze zwiększającą się liczbą zamówień z sektora publicznego oraz ekspansją firmy na rynki krajów DACH (Niemcy Austria, Szwajcaria). Zatrudnienie w firmie znajdą zarówno doświadczeni informatycy, absolwenci kierunków ścisłych, jak i studenci ostatnich lat. Oferty skierowane są do programistów - głównie w językach C/C++ i Java, testerów, specjalistów ds. dokumentacji technicznej itd." - czytamy w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East & Africa (CEEMEA): Jacek Szymczyk objął stanowisko Ad Sales Directora na Europę Środkową.

Źródło: spółka

Frisco.pl: Nicolas Jedraszak objął funkcje prezesa zarzadu spółki prowadzącej jeden z najwiekszych e-supermarketow w Polsce.

Źródło: spółka

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Asseco Poland: Podpisało umowę z KRUS na utrzymanie i rozwój systemu Workflow. Wartość kontraktu, który będzie realizowany przez 4 lata, wynosi prawie 20 mln zł netto.

Źródło: DM PKO BP

ITCard: Hitachi Europe Ltd. wdrożyło technologię dotykową Finger Vein w sieci bankomatów spółki.

Źródło: spółka

Meritum Bank: Umożliwił posiadaczom smartfonów wykonywanie operacji finansowych oraz otrzymanie odpowiednio zagregowanych danych poprzez rozmowę z aplikacją mobilną.

Źródło: spółka

Fabrity: Dawne K2 Web Systems wprowadziła na rynek aplikacje biznesowe w modelu SaaS, wspierające procesy innowacyjne oraz Human Capital Management. Dzięki temu także małe i średnie firmy będą mogły uzyskać dostęp do zaawansowanych rozwiązań technologicznych, wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem, które były dotąd zarezerwowane tylko dla największych. Partnerem technologicznym jest spółka Oktawave, polska chmura obliczeniowa, koncentrująca się na wydajnym przetwarzaniu danych.

Źródło: spółka

Komputronik Biznes: Spółka z Grupy Kapitałowej Komputronik zrealizowała umowę na dostawę i wdrożenie nowoczesnych rozwiązań serwerowych HP w firmie Polska Żegluga Bałtycka. Dzięki wdrożeniu spółka zwiększyła wydajność i efektywność pracy w takich obszarach jak: eksploatacja, sprzedaż i obsługa pasażerów, przy jednoczesnym zachowaniu integralności istniejących baz danych.

Źródło: spółka

GTS Poland: Dostawca zintegrowanych usług telekomunikacyjnych oraz centrum danych, wygrał przetarg i zbuduje sieć firmową dla Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Łodzi. Kontrakt został zawarty na 24 miesiące.

Źródło: spółka

Simple: Toyota Motor Poland pracuje na SIMPLE.ERP Personel!

Źródło: spółka

(ISBnews)

d47sikw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47sikw