Tyskie - najdroższy polski produkt w branży FMCG
W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita marka Tyskie została wyceniona na niemal 770 mln zł.
16.12.2008 | aktual.: 16.12.2008 12:28
Tyskie jako jedyny przedstawiciel sektora FMCG znalazło sie w pierwszej dziesiątce najbardziej wartościowych marek polskich. Pięć największych marek piwa z portfolio Kompanii Piwowarskiej wyceniono w rankingu Rzeczpospolitej na niemal 1,8 mld zł. Wysokie pozycje w zestawieniu wartościowym zajmują również Żubr (ponad 416 mln zł), LECH (ponad 356 mln zł), Dębowe Mocne (ponad 135 mln zł) i Redd’s (ponad 83 mln zł). Pięć produktów Kompanii Piwowarskiej uplasowało się w pierwszej dziesiątce marek o największej mocy wśród marek napojów alkoholowych.
Opracowany przez Rzeczpospolitą we współpracy z Acropolis Advisory oraz firmą badawczą Nielsen ranking to pierwsze w Polsce zestawienie marek oparte na kryteriach finansowych. (EK)