UOKiK nałożył 195 tys. zł kary na Vision Express za mylącą reklamę TV

Warszawa, 25.08.2014 (ISBnews) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na Vision Express blisko 195 tys. zł kary za mogącą wprowadzać w błąd kampanię reklamową w telewizji, podał Urząd.

"Postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy telewizyjne oferty '3 w 1'. Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: '(?) A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary'. Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis" - czytamy w komunikacie.

W rzeczywistości, klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów. W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd. Nałożona kara to 194.888 zł.

Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu, podano również.

Urząd podkreśla, że każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)