UOKiK nałożył na PKO BP 5,7 mln zł kary za "Max Lokatę"
18.12.Warszawa (PAP) - Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji
nałożył na PKO BP karę w wysokości ponad 5,7 mln zł za
wprowadzenie w błąd konsumentów w trakcie kampanii...
18.12.2008 | aktual.: 18.12.2008 11:25
18.12.Warszawa (PAP) - Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji nałożył na PKO BP karę w wysokości ponad 5,7 mln zł za wprowadzenie w błąd konsumentów w trakcie kampanii reklamowej lokaty terminowej "Max Lokata" - podał UOKiK w czwartkowym komunikacie prasowym.
Ponadto bank musi umieścić decyzję prezesa Urzędu na swojej stronie internetowej przez 6 miesięcy i dwukrotnie opublikować sentencję decyzji na jednej z pięciu pierwszych stron dziennika o zasięgu ogólnopolskim.
Zdaniem urzędu PKO BP naruszył prawo pomijając w kampanii reklamowej istotne szczegóły dotyczące "Max Lokaty".
"Bank informował, że "Max Lokata" jest oprocentowana w wysokości 6 proc. w skali dwunastu miesięcy. Jednak o tym, że okres ten liczony jest od 18 marca 2008 roku, a nie od daty podpisania umowy, konsument mógł dowiedzieć się dopiero w placówce banku. Zdaniem UOKiK pominięcie tak istotnej informacji w przeważającej części materiałów reklamowych mogło wprowadzać konsumentów w błąd i powodować podjęcie przez nich decyzji, której inaczej by nie podjęli" - napisano w komunikacie.
"Ponadto w treści materiałów reklamowych bank zastosował sformułowania, które wskazywały na ich kompletność. Nie zamieszczono w nich żadnych oznaczeń ani odesłań wskazujących na konieczność zapoznania się z dodatkowymi materiałami. Poza tym użycie sformułowania "bez gwiazdek" sugerowało potencjalnemu odbiorcy, że reklama zawierała wszystkie istotne informacje - również co do korzyści jakich można oczekiwać po podpisaniu umowy" - dodano.
Decyzja UOKiK nie jest ostateczna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.(PAP)
pel/ jtt/