UOKiK nałożył na Rainbow Tours 210 tys. kary

01.03. Warszawa (PAP) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Rainbow Tours karę w wysokości 210 tys. zł, gdyż spółka stosowała w umowach niedozwolone klauzule - podał...

01.03.2010 | aktual.: 01.03.2010 11:53

01.03. Warszawa (PAP) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Rainbow Tours karę w wysokości 210 tys. zł, gdyż spółka stosowała w umowach niedozwolone klauzule - podał UOKiK w komunikacie.

"Organizator nie ponosił odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie pozostawionych w bagażu pieniędzy, kart płatniczych, biżuterii, sprzętu fotograficznego itp. Zdaniem Urzędu konsument ma prawo oczekiwać, że podczas wycieczki także jego bagaż będzie bezpieczny. Warto przypomnieć, że biuro podróży nie odpowiada wtedy, gdy szkoda jest spowodowana działaniem konsumenta, osób trzecich lub siły wyższej. Odpowiada natomiast za zaniedbania przewoźników, hotelu i innych pośredników. Prezes Urzędu, za stosowanie postanowień z rejestru klauzul niedozwolonych, nałożyła na biuro podróży karę 210 012 zł" - podał UOKiK.

Od decyzji UOKiK spółce przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Za stosowanie praktyk naruszających interesy konsumentów Urząd ukarał też spółki Oasis Tours i Viva Tours. (PAP)

pel/

Źródło artykułu:PAP
turystykagiełdauokik
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)