Trwa ładowanie...
d45ly4e
25-08-2014 11:00

UOKiK: ponad 194 tys. zł kary dla Vision Express

Firma Vision Express ma zapłacić ponad 194 tys. zł kary za to, że wprowadzała klientów w błąd reklamą telewizyjną dotyczącą kupna okularów "3 w 1" - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.

d45ly4e
d45ly4e

Jak poinformował UOKiK, postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły reklamy telewizyjne oferty "3 w 1".

"Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: +() A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary+. Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis" - czytamy w komunikacie Urzędu.

W rzeczywistości - jak wskazał Urząd - klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów.

"W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd" - czytamy. Urząd podał, że przedsiębiorca odwołał się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK przypomina, że każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie, bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie.

Urząd przypomniał, że konsumenci mogą uzyskać pomoc m.in. pod numerem telefonu 800 007 707. (PAP)

(planujemy kontynuację tematu)

d45ly4e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d45ly4e