UOKIK ws. kampanii promocyjnej Canal+ Cyfrowy (komunikat)
...
27.08.2012 | aktual.: 27.08.2012 13:08
27.08. Warszawa - UOKIK informuje:
Kampania reklamująca promocyjną ofertę spółki Canal+ Cyfrowy wprowadzała konsumentów w błąd - stwierdziła Prezes UOKiK i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 200 tys. zł.
Canal+ Cyfrowy zajmuje się m.in. odpłatnym udostępnianiem kanałów telewizyjnych. W lutym 2011 roku Urząd wszczął przeciwko spółce postępowanie. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły telewizyjne spoty oraz ulotki dostępne w punktach dystrybucyjnych przedsiębiorcy. W materiałach informowano o akcji promocyjnej, w ramach której wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów CANAL+ i HBO.
W wyniku postępowania ustalono, że kampania reklamowa wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, który wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę. Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek w sposób pełny, rzetelny i prawdziwy informować o oferowanych towarach lub usługach.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 235 266 zł. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
W przypadku indywidualnego sporu z przedsiębiorcą konsumenci mogą zwrócić się o bezpłatną poradę do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707. Porady udzielane są także w oddziałach Federacji Konsumentów. Z bezpłatnej pomocy ekspertów można skorzystać także wysyłając pytania na adres porady@dlakonsumentow.pl, który obsługuje Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Dochodzenie roszczeń może ułatwić również ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która daje konsumentom możliwość wytoczenia powództwa w ich indywidualnych sporach z przedsiębiorcami. W toku takiego postępowania sąd weryfikuje, czy dana praktyka rynkowa przedsiębiorcy jest nieuczciwa. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić przed sądem, że stosowana przez niego praktyka rynkowa nie wprowadza konsumentów w błąd.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)
kom/ wni/