Trwa ładowanie...
d2rldpl

UOKiK ws. kampanii promującej wiedzę o prawie konkurencji (komunikat)

...

d2rldpl
d2rldpl

13.01. Warszawa - UOKiK informuje:

Coraz częściej przedsiębiorcy dobrowolnie przyznają się do zmowy cenowej, składając odpowiednie wnioski w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dzięki uprzejmości 24 stacji radiowych, sześciu telewizyjnych oraz pięciu portali internetowych o tym, dlaczego warto współpracować z Urzędem po raz kolejny informuje Staszek.

Staszek jest bohaterem kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów promującej wiedzę o prawie konkurencji. Jest przedsiębiorcą, ma 35-40 lat, aktywnie współpracuje z konkurentami. Jednak nie zawsze przestrzega reguł prawa, ustalając z nimi ceny sprzedaży produktów. Namawia pozostałych uczestników porozumienia do tego, aby się przyznali do zmowy cenowej, jednak oni obracają to w żart. Nie zdają sobie sprawy z tego, że zmowy cenowe to najcięższe naruszenie prawa konkurencji, ale dotkliwych kar można uniknąć dobrowolnie przyznając się do porozumienia.

Ilu takich Staszków jest wśród polskich przedsiębiorców? Z badań UOKiK wynika, że ponad 63 proc. z nich odpowiedziało "tak" na pytanie, czy gdyby działali w kartelu rozważyliby możliwość skorzystania z programu łagodzenia kar - leniency. Na zawarcie porozumienia cenowego, nawet w sytuacji zagrożenia istnienia przedsiębiorstwa, nie zdecydowałoby się ponad 60 proc. ankietowanych, 27,9 proc. było odmiennego zdania. Gorzej jest ze stosowaniem tej wiedzy w praktyce. Dlatego Staszek po raz kolejny zachęca nieprzekonanych przedsiębiorców do dobrowolnego przyznania się do zmowy cenowej.

d2rldpl

Nie byłoby to możliwe bez bezpłatnego zaangażowania: TVN, TVN Style, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN 7, TVN Warszawa, RMF FM, Radia ZET, Programu I i III Polskiego Radia, TOK FM, ROXY FM, Złote Przeboje, Blue FM, PiK, Radia dla Ciebie, Radia Zachód, regionalnych rozgłośni Polskiego Radia w: Białymstoku, Gdańsku, Katowicach, Kielcach, Koszalinie, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Olsztynie, Opolu, Rzeszowie, Szczecinie, Wrocławiu, portali Onet.pl, Wp.pl, Pb.pl, Egospodarka.pl, Money.pl. Na łamach tych mediów od 10 stycznia br. można usłyszeć spot, w którym Staszek informuje o tym, że warto współpracować z UOKiK. Zachęcamy również inne media do włączenia się w promowanie programu leniency.

Za udział w porozumieniu, którego celem lub skutkiem jest ograniczenie konkurencji, grożą dotkliwe sankcje finansowe - sięgające 10 proc. ubiegłorocznego przychodu. Na uniknięcie kary bądź jej obniżenie może liczyć przedsiębiorca, który rozpocznie współpracę z urzędem antymonopolowym, m.in. dostarczy dowodów na istnienie kartelu. Umożliwia to wprowadzony do polskiego porządku prawnego program łagodzenia kar - leniency.

Przedsiębiorca, który chciałby skorzystać z programu łagodzenia kar może złożyć formalny wniosek osobiście w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie, pracownikowi UOKiK do protokołu, pocztą, faksem, a także e-mailem na adres: leniency@uokik.gov.pl. Odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące programu, nawet anonimowe, udzielają prawnicy UOKiK pod numerem telefonu: (22) 55-60-555.

UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ aja/

d2rldpl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2rldpl