Trwa ładowanie...
d2i0vw5
30-07-2014 09:48

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko PTS ws. praktyk przy zawieraniu umów

Warszawa, 30.07.2013 (ISBnews) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polskiej Telefonii Stacjonarnej (PTS) w sprawie niedozwolonych praktyk dotyczących m.in. wprowadzania klientów w błąd przy zawieraniu umowy, podał Urząd.

d2i0vw5
d2i0vw5

"Polska Telefonia Stacjonarna (PTS) we Wrocławiu, wcześniej działająca pod nazwą Telekomunikacja Dzień Dobry, to operator telekomunikacyjny, który oferuje swoje usługi podczas rozmowy telefonicznej z konsumentem. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały skargi od klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd przez konsultantów co do tożsamości przedsiębiorcy, z którym zawarli umowę" - czytamy w komunikacie.

Postępowanie UOKiK przeciwko PTS zostało wszczęte w lipcu 2014 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło 6 praktyk przedsiębiorcy, m.in. klauzule w umowach oraz sposób oferowania zawarcia kontraktu przez call-center.

UOKiK sprawdza m.in., czy spółka wprowadziła klientów w błąd, sugerując podczas rozmowy, że zawierają oni nową umowę z dotychczasowym operatorem, a nie z PTS, lub przedłużają aktualną. Z informacji, które zgromadził Urząd wynika także, że kurierzy dostarczający umowy klientom, na pytanie o nadawcę przesyłki, podawali nazwę dotychczasowego operatora. Ponadto, ze skarg wynika, że po podpisaniu umowy kurier zabiera większość dokumentów, łącznie z cennikiem i formularzem odstąpienia od umowy. PTS odsyłało je po upływie 10-dniowego terminu na odstąpienie od umowy. Zdaniem skarżących, utrudniało to odstąpienie od zawartego kontraktu w ustawowym terminie 10 dni.

Urząd informuje, że sprawdza także czy regulamin został sporządzony w czytelnej formie. Ze wstępnych ustaleń wynika, że regulamin został napisany czcionką wielkości jednego milimetra, co przeciętnemu konsumentowi może utrudniać zapoznanie się z warunkami oferty.

d2i0vw5

Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów może zakończyć się nałożeniem kary do 10% ubiegłorocznego przychodu przedsiębiorcy, przypomina UOKiK.

W połowie lipca Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) poinformował, że nałożył na PTS karę w wysokości 497 tys. zł za niezgodne z prawem działania wobec abonentów oraz za udzielenie prezesowi UKE nieprawdziwych informacji. W latach 2013-2014 do Urzędu wpłynęło ok. 1500 skarg abonentów na PTS dotyczących m.in. nieuczciwych praktyk zawierania przez tę spółkę umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, nieuprawnionego przeniesienia numeru wbrew woli abonenta, nieuzasadnionego naliczania przez PTS opłat wyrównawczych pomimo braku faktycznego rozpoczęcia świadczenia przez spółkę usług telekomunikacyjnych.

W wyniku przeprowadzonego postępowania administracyjnego UKE stwierdził naruszenie przez PTS obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych, a także nie wypełnianie względem użytkowników końcowych obowiązków w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych, uniemożliwianie abonentom korzystania z uprawnień do wyboru dostawcy usług, a także naruszenie obowiązku udzielenia prezesowi UKE informacji, podkreślono wtedy.

Polska Telefonia Stacjonarna (PTS S.A.) podaje na swojej stronie internetowej, że jest jednym z najmłodszych polskich operatorów telekomunikacyjnych, a każdego miesiąca dołącza do niej ponad 2,5 tys. klientów.

(ISBnews)

d2i0vw5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2i0vw5