UOKiK wydał ostrzeżenie ws. Telefonii Polska Razem

Spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd - poinformował w poniedziałkowym komunikacie UOKiK. Ze skarg napływających do urzędu wynika, że klienci pod wpływem błędnych informacji, zmieniają operatora i zawierają nową umowę.

UOKiK wydał ostrzeżenie ws. Telefonii Polska Razem
Źródło zdjęć: © WP.PL | AlexanderStein/pixabay/CC0 Public Domain
70

Spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd - poinformował w poniedziałkowym komunikacie UOKiK. Ze skarg napływających do urzędu wynika, że klienci pod wpływem błędnych informacji, zmieniają operatora i zawierają nową umowę.

- Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło blisko 200 skarg konsumentów dotyczących praktyk spółki PGT w Warszawie, działającej pod marką Telefonia Polska Razem - poinformował Urząd. Jak wynika z komunikatu przedsiębiorca PGT oferuje usługi telekomunikacyjne przez telefon oraz w domach klientów.

"Prezes UOKiK w połowie lutego 2016 roku wszczął postępowanie przeciwko PGT oraz zdecydował o ostrzeżeniu konsumentów, ponieważ praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów" - czytamy w komunikacie.

Spółka podaje się za operatora, z którym klient ma aktualnie zawartą umowę. PGT twierdzi, że podpisanie dokumentów wiąże się jedynie ze zmianami warunków dotychczasowej umowy, jednak w rzeczywistości klient zmienia operatora i zawiera nową umowę. Oszustwo dotyka przede wszystkim osoby starsze i rodziny.

Ponadto PGT nie przekazuje konsumentom podpisanych umów - wszystkie dokumenty zabiera przedstawiciel spółki. Klienci o zmianie operatora dowiadują się po otrzymaniu pierwszej faktury. "W efekcie, większość skarżących do UOKIK konsumentów nie miała świadomości z kim, kiedy i na jakich warunkach zawarli umowę. Mogło to uniemożliwiać odstąpienie od niej" - stwierdził UOKiK.

Odstąpienie od umowy zawartej z PGT wiązało się z opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł.

Także Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej analizuje praktyki PGT pod kątem zgodności z przepisami prawa telekomunikacyjnego. PGT świadczy usługi w oparciu o hurtowy dostęp do sieci telekomunikacyjnej (tzw. WLR). Działania UKE dotyczą m.in. pobierania przez PGT opłaty wyrównawczej, która ma rekompensować otrzymane ulgi.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
W Biedronce trwa 42-godzinny maraton zakupowy. Mamy tłumaczenie sieci
W Biedronce trwa 42-godzinny maraton zakupowy. Mamy tłumaczenie sieci
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Brzoska ogłasza poprawę usługi InPostu. Skorzystają klienci
Brzoska ogłasza poprawę usługi InPostu. Skorzystają klienci
Niemiecka sieciówka rozpycha się w Polsce. 300 sklepów do końca roku
Niemiecka sieciówka rozpycha się w Polsce. 300 sklepów do końca roku
Zebrał 48 tys. żappsów. Oto na co je wymienił
Zebrał 48 tys. żappsów. Oto na co je wymienił
Koniec tańszych papierosów. Zostały dwa dni na zakupy w niższej cenie
Koniec tańszych papierosów. Zostały dwa dni na zakupy w niższej cenie