UPC Polska zainwestuje w '09 mniej niż w '08; na akwizycje jeszcze nie czas

UPC Polska, dostawca potrójnej usługi: telewizji, internetu i usług telefonicznych, zainwestuje w 2009 roku mniej niż w 2008 roku

21.09.2009 | aktual.: 21.09.2009 14:53

UPC Polska, dostawca telewizji, internetu i usług telefonicznych, zainwestuje w 2009 roku mniej niż w 2008 roku - poinformował dziennikarzy prezes spółki Simon Boyd. Prezes ocenia, że jeszcze nie jest dobry moment na rynku do konsolidacji.

"W tym roku inwestycje będą chyba niższe niż w zeszłym, ponieważ skończył się proces przebudowy sieci i coraz więcej inwestycji będzie zależało od liczby nowych klientów" - powiedział Boyd.

Nie podał jednak dokładnie wysokości ubiegłorocznych inwestycji. UPC poinformowała, że wyniosły one kilkaset mln zł, jednak poniżej 500 mln zł.

UPC cały czas jednak prowadzi nieformalne rozmowy w sprawie akwizycji, ale ocenia, że obecnie jest trudny moment do akwizycji i dopiero za 12-24 miesiące może zmienić się sytuacja na rynku.

"Cały czas patrzymy na rynek i oczekujemy, już od wielu lat, że nastąpi jego konsolidacja, ale sytuacja na rynku jest taka, że jest trudno konsolidować, choć zawsze są rozmowy nieformalne. Jednak na razie jest nierealne oczekiwać, że będzie w tej chwili ta wielka konsolidacja w Polsce" - powiedział Boyd.

"W tej chwili każdy chce inwestować w swoje sieci i trudno mówić o konsolidacji, ale oczekuję, że w ciągu 12 miesięcy do dwóch lat coś się zmieni" - dodał.

UPC poinformowała, że wprowadza na rynek usługę szybkiego internetu o prędkości transmisji danych do 120 Mb/s pod marką UPC Fiber Power. Od 21 września usługa ta będzie dostępna dla części mieszkańców Warszawy, Krakowa, Katowic i Gdańska.

"Jedynie w Warszawie będzie ona dostępna wszędzie do końca tego roku, a dla całej bazy naszych klientów w Polsce planujemy ją udostępnić do końca przyszłego roku" - powiedział Boyd.

Prezes dodał, że do końca tego roku UPC Polska chce też wprowadzić w Warszawie usługę wideo na życzenie (Video on Demand), a w całej Polsce do końca 2010 roku.

UPC Polska miała na koniec czerwca 2009 roku 425,6 tys. klientów szerokopasmowego internetu, 160,8 tys. abonentów usługi telefonicznej oraz 160,4 tys. klientów telewizji cyfrowej.

Liczba klientów telewizji kablowej utrzymuje się na stałym poziomie ponad jednego miliona.(PAP)

Źródło artykułu:PAP
upcgiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)