Trwa ładowanie...
d17zn9t

UPS: Detaliści muszą lepiej dostosować działalność do 'elastycznych klientów'

Warszawa, 12.08.2016 (ISBnews) - Sprzedawcy detaliczni podczas dostosowywania swojej działalności do potrzeb konsumentów internetowych muszą wprowadzić innowacje w trzech podstawowych obszarach: lepszym wykorzystaniu tradycyjnych sklepów, wyeliminowaniu przypadków braku towaru i zarządzaniu zwrotami zagranicznymi, wynika z badania "UPS Pulse of the Omni-channel Retailer", przeprowadzonego na zlecenie firmy UPS.

Share
d17zn9t

"Dostosowując swoje łańcuchy dostaw do potrzeb tzw. 'elastycznych konsumentów', którzy często kupują przez internet, sprzedawcy powinni się skupić na trzech kluczowych obszarach: sklepach tradycyjnych, przypadkach braku towaru i zwrotach zagranicznych" - czytamy w komunikacie.

Lepsze wykorzystanie tradycyjnych sklepów oznacza, że tradycyjne sklepy detaliczne będą musiały służyć także innym celom, np. stać się częścią sieci magazynowej lub dystrybucyjnej.

"Prawie jedna trzecia (27%) europejskich firm detalicznych korzysta już sklepów jako miejsca realizacji zamówień internetowych. Z danych UPS wynika, że w ciągu najbliższych 12-24 miesięcy 31% sprzedawców detalicznych w Europie planuje wykorzystać swoją sieć sklepów lub alternatywne punkty odbioru w celu zapewnienia klientom kupującym online wygodniejszego odbioru towaru" - czytamy dalej.

d17zn9t

W poprzednim badaniu konsumenckim UPS 41% konsumentów w Europie stwierdziło, że w przypadku braku danego towaru w sklepie skorzystałoby ze strony internetowej lub aplikacji konkurencji, a 20% poszłoby do tradycyjnego sklepu konkurenta. Tylko 17% powiedziało, że byliby skłonni poczekać, aż towar będzie dostępny.

"Ankieta dotycząca sprzedaży wielokanałowej pokazuje, że sprzedawcy detaliczni działający online dość dobrze sobie radzą z problemami związanymi z brakiem towaru: 68% oferuje śledzenie i dostawę do wskazanego miejsca w momencie, gdy produkt stanie się dostępny, a 59% śledzi zamówienie i na bieżąco informuje klienta o dostępności. Sklepy tradycyjne pozostają jednak w tyle. Prawie połowa (45%) z nich sugeruje klientom, by po prostu poczekali, bez zaoferowania alternatywy" - wskazano także.

Z kolei zarządzanie zwrotami to kluczowy czynnik warunkujący sukces dowolnego sprzedawcy detalicznego, w tym działającego online.

"Sprzedawcy detaliczni stwierdzają, że ich największe problemy w tym obszarze dotyczą zarządzania zwrotami wadliwych towarów (64%) i przeprowadzania kontroli jakości (50%). Z ankiety wynika również, że sprzedawcy detaliczni potrzebują pomocy ze strony zewnętrznych firm logistycznych. Ponad 60% respondentów stwierdza, że potrzebuje wsparcia ze strony wielu zewnętrznych firm logistycznych w zakresie zarządzania zwrotami, a ponad 70% przyznało, że takie wsparcie zwiększa ekonomiczność" - wynika również z badania.

d17zn9t

Przedstawione powyżej wnioski pochodzą z ankiety przeprowadzonej w Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech, jednak podobne tendencje występują w Polsce.

"Obserwujemy na polskim rynku podobną tendencję, coraz więcej naszych klientów czy innych firm detalicznych jest w trakcie zmiany na model biznesowy typu omnichannel. Transformacja ta będzie jednym z kluczowych kierunków na naszym rozwijającym się rynku e-commerce. UPS stale inwestuje w technologie i innowacyjne rozwiązania, by spełniać oczekiwania wymagających konsumentów, wprowadziliśmy i rozwijamy sieć alternatywnych punktów odbioru - UPS Access Points, usługę UPS My Choice" - wskazał dyrektor marketingu UPS Polska Norbert Kręcicki w komentarzu dla ISBnews.

Według niego, ważną kwestią, która wynika z badania, a jednocześnie jest tożsama na rynku polskim - jest kwestia łatwych zwrotów.

"Jeżeli weźmiemy dodatkowo pod uwagę, że - jak wynika z zeszłorocznego badania UPS Pulse of the Online Shopper - 61% konsumentów będzie częściej decydować się na zakupy z tym sprzedawcą, który ma bezproblemową politykę zwrotów, a 59% poleciłoby go znajomemu. Aż 90% kupujących sprawdzi warunki dokonywania zwrotów, z czego 67% zrobi to jeszcze przed zakupem. Łatwa i bezproblemowa polityka zwrotów jest kluczem do poprawy konkurencyjności w sklepie. UPS, wychodząc naprzeciw tych potrzeb wprowadził niedawno usługę przesyłki zwrotnej bez etykiety, która jest dostępna w UPS Access Point. Usługa ta pozwala klientom na zwrot przesyłek bez drukowanej etykiety zwrotnej. Konsument dostarcza przesyłkę do punktu UPS Access Point i podaje jedynie nazwę sklepu/firmy do której przesyłka ma być doręczona. Tyle wystarczy, by w prosty sposób dokonać zwrotu" - dodał.

d17zn9t

W badaniu "Pulse of the Omni-channel Retailer 2016" firma IDC Retail Insights przeprowadziła rozmowy telefoniczne w języku ojczystym danego kraju w okresie od stycznia do marca 2016 r. Próba obejmowała 100 respondentów w każdym kraju (łącznie 707). Respondenci to dyrektorzy operacyjni wyższego szczebla, odpowiedzialni m.in. za łańcuchy dostaw, logistykę i e-handel. Badanie było skierowane zarówno do sprzedawców detalicznych, jak i producentów odzieży, towarów konsumpcyjnych i zaawansowanych technologii.

UPS jest globalnym liderem w dziedzinie logistyki, oferującym szeroką gamę rozwiązań w zakresie transportu przesyłek i frachtu, ułatwień w handlu międzynarodowym oraz wykorzystania nowoczesnej technologii do wydajniejszego zarządzania w świecie biznesu. UPS, z siedzibą w Atlancie (USA), świadczy usługi w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie.

(ISBnews)

d17zn9t

Podziel się opinią

Share
d17zn9t
d17zn9t