Utrudnienia w bankach. Klienci muszą uzbroić się w cierpliwość
Brak dostępu do bankowości internetowej, problemy z korzystaniem z aplikacji mobilnych, a także dostępu do usługi Profil Zaufany. . Takie będą skutki prac, które na weekend zaplanowały działające w Polsce banki. Oto szczegóły.
Jak podaje Bankier.pl, w tym tygodniu w weekend (18-21 stycznia) klienci kilku banków muszą liczyć się z komplikacjami w związku z zaplanowanymi na najbliższe dni pracami serwisowymi. Wśród banków znajdują się m.in.: PKO BP, Bank Pekao, Santander Bank, ING Bank Śląski, BNP Paribas Bank, Nest Bank i Credit Agricole. Utrudnienia mają dotyczyć głównie serwisów internetowych i aplikacji mobilnych.
Dodatkowo w piątek 19 stycznia o godz. 20 zaczną się prace serwisowe Profilu Zaufanego. Mają potrwać do soboty 20 stycznia, do godz. 16. W tym czasie nie będzie można zakładać profilu, podpisywać dokumentów podpisem zaufanym i logować się do usług administracji publicznej - czytamy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nadciąga rewolucja. "Będzie ubywało pracy dla ludzi, którzy coś wiedzą" - Piotr Voelkel - Cz.2
ING Bank Śląski
Najpoważniejsze utrudnienia zapowiada ING Bank Śląski. Z powodu prac serwisowych w ING Banku Śląskim z soboty na niedzielę, (noc z 20 na 21 stycznia) od 23:30 do 4:30 nie będzie można dokonywać zakupu produktów w Moim ING i na stronie internetowej instytucji. Mogą też występować problemy w realizacji transakcji kartowych i nie będzie można aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN. Mogą także występować czasowe utrudnienia w korzystaniu z usług bankowych, takich jak bankomaty i wpłatomaty, system bankowości internetowej Moje ING i jego wersja mobilna, system bankowości internetowej ING Business i jego wersja mobilna.
Wystąpią też utrudnienia w płatnościach BLIK, przelewach ekspresowych, płatnościach internetowych za pomocą Płać z ING, płatnościach kartami w Internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS, automatycznym poborze opłat za przejazd autostradami, specjalnym interfejsem PSD2, a także transakcjach we wrzutniach, które mogą być realizowane offline.
PKO BP
Bankier.pl przypomina, że utrudnienia w PKO BP potrwają od piątku 19 stycznia od godz. 20:00 do soboty 20 stycznia do godz. 05:00. Klienci nie będą mogli korzystać w tym czasie z PKO Ubezpieczenia w aplikacji IKO, a także z funkcji Moje Podróże24, PKO DOM, PKO MOTO, Moje Życie24, PKO Ubezpieczenie dziecka, Assistance w serwisie iPKO.
Bank Pekao
W przypadku Banku Pekao 21 stycznia (niedziela) w godz. 3:05 - 3:30 nie będą działać: serwis Pekao24, aplikacja PeoPay i platforma eTrader Pekao, BLIK w aplikacji PeoPay, aplikacja PeoPay KIDS, płatności internetowe z użyciem kodu 3-D Secure. Dodatkowo mogą w tym czasie wystąpić także trudności w korzystaniu z kart debetowych.
Santander Bank
Klienci Santander Banku od 23:00 w piątek 19 stycznia do godz. 6:00 w sobotę 20 stycznia nie będą mogli zalogować się do bankowości internetowej i aplikacji Santander Banku. Oprócz tego Kantor Santander zostanie wyłączony wcześniej, bo od godziny 22:00.
BNP Paribas Bank
Utrudnienia mają wystąpić 19 stycznia (piątek) od godz. 22:00 do 20 stycznia (sobota) do godz. 06:00. Nie będzie można skorzystać z aplikacji: GOonline Biznes, GOmobile Biznes, GOconnect Biznes (Host to Host).
Nest Bank
Klienci Nest Banku też muszą uzbroić się w cierpliwość, bowiem 21 stycznia (niedziela) od godz. 0:30 - 6:00 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą niedostępne. Wystąpią utrudnienia w korzystaniu z BLIKA lub Visa Mobile, potwierdzenia płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej, zapłacenia w sklepie internetowym, korzystając z linka do płatności.
Credit Agricole
Z kolei w Credit Agricole z soboty na niedzielę (20/21 stycznia) od 23:00 do 8:00 nie będą dostępne: aplikacja mobilna, CA24 eBank, Przelew Online oraz BLIK w Credit Agricole.