Vedia chce sprzedawać do 200 tys. sztuk elektroniki miesięcznie, wprowadza nowe produkty
26.07. Warszawa (PAP) - Vedia, notowany na rynku NewConnect producent odtwarzaczy audio i wideo, chce sprzedawać do 200 tys. sztuk sprzętu miesięcznie pochodzącego z fabryki w...
26.07.2011 | aktual.: 26.07.2011 12:23
26.07. Warszawa (PAP) - Vedia, notowany na rynku NewConnect producent odtwarzaczy audio i wideo, chce sprzedawać do 200 tys. sztuk sprzętu miesięcznie pochodzącego z fabryki w Chinach. Spółka prowadzi negocjacje z kolejnymi partnerami dotyczącymi sprzedaży swoich produktów na świecie i wprowadza na rynek nowe produkty, w tym tablety i czytniki książek.
"Obecnie nasza fabryka w Chinach produkuje miesięcznie około 70 tys. sztuk elektroniki. Praktycznie całość produkcji jest sprzedawana. W przyszłości chcemy tam produkować do 200 tys. sztuk miesięcznie" - powiedział PAP członek zarządu Vedii Dariusz Kwiatkowski.
Vedia sprzedaje swoje produkty, ale pod marką własną dystrybutorów, do kilku krajów na świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych, Rosji, Wielkiej Brytanii i Australii.
"Liczymy na kolejne zamówienia, prowadzimy w tej sprawie intensywne negocjacje. Na przykład bardzo zainteresowany współpracą z nami jest partner z Francji" - powiedział Kwiatkowski.
W najbliższym czasie na rynek trafią nowe produkty Vedii, w tym tablet oraz czytnik książek. Kwiatkowski liczy, że będą one stanowiły główny czynnik wzrostu przychodów Vedii w najbliższych miesiącach.
"Chcemy w najbliższych trzech latach skupić się na budowaniu skali. Będziemy dążyć do dynamicznego wzrostu przychodów, aby stać się firmą o zasięgu globalnym. To jest nasz cel do końca 2013 roku. Później zajmiemy się tworzeniem własnej, globalnej marki" - powiedział Kwiatkowski.
Dodał, że po dwóch kwartałach przychody Vedii sięgają około 10 mln zł. Od drugiego kwartału w wynikach spółki widać już efekty sprzedaży zagranicznej, bo wcześniej spółka koncentrowała swoją działalność na rynku polskim.
"Uważamy, że osiągnięcie poziomu 100 mln zł przychodów rocznie pozwoliłoby nam myśleć o sobie jako o już znaczącym globalnym graczu" - powiedział Kwiatkowski.
We wtorek na rynku Catalyst zadebiutowały obligacje Vedii o wartości 4 mln zł. Wcześniej spółka przeprowadziła emisję akcji o wartości 2 mln zł. Pozyskane środki mają posłużyć do zwiększenia kapitału obrotowego i tym samym zwiększenia produkcji w Chinach.
"Nie planujemy kolejnych emisji akcji lub obligacji. Teraz chcemy się skupić na wykorzystaniu pozyskanych już środków" - powiedział członek zarządu Vedii.
Kwiatkowski poinformował, że jesienią na rynku NewConnect zadebiutuje spółka utworzona przez Vedię i jej chińskiego partnera. Przy okazji debiutu nie jest planowana emisja nowych akcji przez tę spółkę.
Vedia informowała wcześniej, iż prowadzi negocjacje z chińską firmą na temat wspólnej produkcji urządzeń elektronicznych i ich dystrybucji na rynku chińskim. Celem projektu jest rozszerzenie asortymentu i wprowadzenie marki Vedia na rynek chiński. Obecnie wartość sprzedaży chińskiego producenta wynosi blisko 100 mln zł. Firma produkuje i dystrybuuje na rynku chińskim m.in. tablety, odtwarzacze i systemy nawigacji. (PAP)
pr/ asa/