Vivid chce zbudować w 3 lata portfolio gier F2P dające 40‑60% przychodów
Warszawa, 08.08.2016 (ISBnews) - Vivid Games zapowiada premiery 5 nowych tytułów w 2017 r. i budowę w ciągu 3 lat portfolio kilkunastu gier free to play (F2P), zapewniające wydawcy 40-60% udziału w przychodach, podała spółka.
08.08.2016 | aktual.: 16.08.2016 14:52
Strategia spółki ukierunkowana jest na budowę zdywersyfikowanego portfolio gier free to play produkowanych wewnętrznie oraz pozyskanych za pośrednictwem programu wydawniczego. Gry będą charakteryzowały się wysoką jakością, nastawieniem na rywalizację i szerokim dotarciem do rynku, podkreśla firma.
"Za 3 lata w portfolio znajdzie się kilkanaście gier mobilnych tworzących spójny ekosystem wydawniczy. Umożliwi on efektywne czerpanie korzyści z usprawnień w monetyzacji i technologii we wszystkich tytułach. Dzięki większej liczbie gier o wysokiej jakości możliwe będzie również utrzymanie i dalsze pogłębienie relacji biznesowych z kluczowymi partnerami, w tym kanałami sprzedaży Apple i Google" - zapowiedział prezes Remigiusz Kościelny, cytowany w komunikacie.
Tylko w 2017 roku odbędzie się przynajmniej 5 premier nowych gier, w tym zapowiedziane już "Metal Fist" oraz "Prime Time Rush".
"W ramach programu wydawniczego prowadzimy rozmowy dotyczące projektów z przeznaczeniem na 2016 i 2017 rok. Szukamy gier o mocnym potencjale sprzedaży i wysokiej jakości. Od momentu rozpoczęcia programu dokonaliśmy ewaluacji ponad 150 projektów, podpisaliśmy 2. Interesujące są dla nas zarówno gry łączących w sobie cechy kilku gatunków w nowy, niespotykany dotąd sposób ('Metal Fist'), jak również te oparte na sprawdzonych mechanikach ('Prime Time Rush', czy 'Heroes of Nox')" - dodał Kościelny.
Pierwsza na rynek trafi gra "Heroes of Nox" ("Nox Raiders"), której premiera w ramach działalności wydawniczej na platformach iOS, Android oraz Facebook zaplanowana jest na IV kwartał 2016 r. Jest to gra akcji 3D z gatunku auto-battler, osadzona w realiach Sci-Fi. Gra umożliwiać będzie rozgrywkę jedno- i wieloosobową w kilku trybach.
"'Heroes of Nox', dzięki biznesowym relacjom producenta otworzy również trzeci duży kanał sprzedaży, jakim jest Facebook. Jeśli okaże się to sukcesem, rozważymy możliwość wydawania części z nadchodzących gier również na tej platformie" - zapowiedział Kościelny.
W I kwartale 2017 r. na platformę iOS i Android trafi "Metal Fist" - obecnie największa i najważniejsza produkcja własna Vivid Games. Jest to gra akcji, polegająca na szybkiej, synchronicznej rozgrywce wieloosobowej (multiplayer) na miejskich arenach. Premierę poprzedzi tzw. soft launch w IV kw. 2016 r.
"Na rynku nie ma gry, która jest bezpośrednią konkurencją. Połączenie bijatyki, platformera z elementami MOBA jest unikatowe na rynku mobilnym. Już w chwili obecnej gra wygląda bardzo efektownie i wzbudza zainteresowanie naszych najważniejszych partnerów. Szacujemy, iż 'Metal Fist' może zrealizować podobną lub wyższą liczbę pobrań do 'Real Boxing 2' przy znacząco wyższych parametrach monetyzacji" - podkreślił Kościelny.
Do końca II kwartału 2016 marka "Real Boxing" trafiła do 37,5 mln graczy, generując łącznie 30 mln zł przychodu, a najnowsza odsłona - "Real Boxing 2 Rocky" od dnia premiery pozostaje wśród kilkuset najlepiej zarabiających gier w USA.
Kolejnym tytułem, który ujrzy światło dzienne jest "Prime Time Rush", gra wyścigowa 3D z kategorii "endless runner", osadzona w realiach pościgu policyjnego na autostradzie.
"W chwili obecnej gra jest w pełni grywalna, a rolą Vivid Games jako współproducenta jest m.in. poprawa interfejsu użytkownika, implementacja systemu analityki i monetyzacji. Istnieje wiele gier z tego gatunku, a gracze bardzo dobrze rozumieją prostą mechanikę. W chwili obecnej brak jest jakościowej gry wyścigowej co czyni naszą szansę" - podsumował Kościelny.
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.
(ISBnews)