W II etapie konkursu SEG "Złota Strona Emitenta" 57 spółek
05.08. Warszawa (PAP) - W rozpoczynającym się w czwartek II etapie konkursu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych "Złota Strona Emitenta" weźmie udział 57 spółek. Zakończenie...
05.08. Warszawa (PAP) - W rozpoczynającym się w czwartek II etapie konkursu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych "Złota Strona Emitenta" weźmie udział 57 spółek. Zakończenie konkursu planowane jest na 1 października 2010.
Jest to IV edycja konkursu, którego celem jest wyłonienie najlepszych stron internetowych spółek giełdowych w wersji polskojęzycznej. Ocenie będą podlegały witryny spółek polskich i zagranicznych notowanych na GPW.
I etap konkursu zakończył się we wtorek 3 sierpnia. "Bardzo wysoki i wyrównany poziom stron www przyczynił się do wyłonienia większej liczby stron niż przewidywano - 57 spółek (we wszystkich kategoriach), które zostały zakwalifikowane do II etapu. Fakt ten świadczy o przywiązywaniu przez spółki dużej wagi do komunikacji za pośrednictwem stron internetowych" - poinformował SEG w komunikacie.
Etap drugi potrwa do 5 września. "Etap II będzie polegać na wyłonieniu po trzech nominatów do nagrody w każdej z 5 kategorii konkursu" - głosi komunikat SEG.
W IV edycji konkursu strony spółek będą oceniane w następujących kategoriach: polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40, polskie spółki należące do sWIG80, polskie spółki notowane na GPW i nie należące do powyższych indeksów, polskie spółki notowane na NewConnect, wszystkie spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie, w tym na rynku NewConnect.
We wrześniu, w III etapie konkursu, kapituła konkursu dokona ostatecznej kwalifikacji laureatów - zostaną wybrane najlepsze spółki w każdej z kategorii, łącznie 5 spółek.
Ogłoszenie werdyktu kapituły przewidywane jest na 1 października, podczas V Kongresu Zarządów Spółek Giełdowych.
Strony internetowe będą oceniane pod kątem jasności komunikatu i zwartości informacyjnej, efektywności informacji dla inwestorów odnośnie nowych zasad WZA, innowacyjności komunikacji, wygodnej nawigacji na stronie, poprawności zastosowanych technologii, estetyki strony, opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.
Patronat nad konkursem objęła Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Grupa Etendard Sp z o.o.
Patronat medialny objęła Polska Agencja Prasowa, "Rzeczpospolita", Gazeta Giełdy "Parkiet", "Miesięcznik Kapitałowy", "Computerworld", Radio PIN, Onet.pl, TVN CNBC Biznes.
Informacje o konkursie dostępne są na stronie www.zse.seg.org.pl. (PAP)
dan/ gor/