W lipcu I etap IV edycji konkursu SEG "Złota Strona Emitenta"
12.07. Warszawa (PAP) - W lipcu Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych przeprowadzi wstępną kwalifikację spółek do IV edycji konkursu "Złota Strona Emitenta". Wybór laureatów w 5...
12.07.2010 | aktual.: 12.07.2010 16:53
12.07. Warszawa (PAP) - W lipcu Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych przeprowadzi wstępną kwalifikację spółek do IV edycji konkursu "Złota Strona Emitenta". Wybór laureatów w 5 kategoriach nastąpi pod koniec września. Zakończenie konkursu planowane jest na 1 października 2010.
Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych stron internetowych spółek giełdowych w wersji polskojęzycznej. Ocenie będą podlegały witryny spółek polskich i zagranicznych notowanych na GPW.
W IV edycji konkursu strony spółek będą oceniane w 5 kategoriach: polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40, polskie spółki należące do sWIG80, polskie spółki notowane na GPW i nie należące do powyższych indeksów, polskie spółki notowane na NewConnect, wszystkie spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie, w tym na rynku NewConnect.
Pierwszy etap, który potrwa do 3 sierpnia, będzie polegał na wstępnym wyborze najlepszych spółek w 5 kategoriach na podstawie przygotowanej przez SEG ankiety. W I etapie wyłonionych zostanie po 10 spółek w każdej z kategorii.
II etap konkursu rozpocznie się 5 sierpnia i potrwa do 5 września. W tym etapie niezależne od SEG jury złożone ze specjalistów z wielu dziedzin wybierze po 3 najlepsze spółki w każdej z 5 kategorii.
We wrześniu, w III etapie konkursu, kapituła konkursu dokona ostatecznej kwalifikacji laureatów - zostaną wybrane najlepsze spółki w każdej z kategorii, łącznie 5 spółek.
Ogłoszenie werdyktu kapituły przewidywane jest na 1 października, podczas V Kongresu Zarządów Spółek Giełdowych.
Strony internetowe będą oceniane pod kątem jasności komunikatu i zwartości informacyjnej, efektywności informacji dla inwestorów odnośnie nowych zasad WZA, innowacyjności komunikacji, wygodnej nawigacji na stronie, poprawności zastosowanych technologii, estetyki strony, opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.
Patronat nad konkursem objęła Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Grupa Etendard Sp z o.o.
Patronat medialny objęła Polska Agencja Prasowa, "Rzeczpospolita", Gazeta Giełdy "Parkiet", "Miesięcznik Kapitałowy", "Computerworld", Radio PIN, Onet.pl, TVN CNBC Biznes.
Informacje o konkursie dostępne są na stronie www.zse.seg.org.pl. (PAP)
dan/ gor/