W obliczu kryzysu Grupa TVN będzie dalej optymalizować i kontrolować koszty (opis)

20.2.Warszawa (PAP) - Grupa TVN zanotowała w IV kw. 2008 zysk
netto nieco niższy od konsensusu, ale przychody były niemal zgodne
z oczekiwaniami. W obliczu kryzysu priorytetem...

20.2.Warszawa (PAP) - Grupa TVN zanotowała w IV kw. 2008 zysk netto nieco niższy od konsensusu, ale przychody były niemal zgodne z oczekiwaniami. W obliczu kryzysu priorytetem dla grupy będzie integracja wewnątrz grupy umożliwiająca dalszą optymalizację kosztów oraz ich kontrolę.

W piątek Grupa TVN podała, że zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, spadł w czwartym kwartale zeszłego roku do 87,6 mln zł ze 135,8 mln zł i był nieco niższy od konsensusu na poziomie 94,9 mln zł.

"Gruntowny przegląd portfolio prowadzonych przez nas projektów, dokonany w 2008 roku oraz doskonałe wyniki operacyjne i finansowe odnotowane w tym okresie upoważniają mnie do stwierdzenia, że jesteśmy dobrze przygotowani do wyzwań jakie bez wątpienia czekają nas w 2009 roku" - powiedział w nocie do akcjonariuszy w raporcie kwartalnym prezes Piotr Walter.

"Globalny kryzys o bezprecedensowej skali będzie miał wpływ na polską gospodarkę i otoczenie naszej działalności. Będziemy funkcjonować w warunkach niższego wzrostu i dużej niepewności. Dlatego priorytetem pozostanie dla nas wspieranie integracji wewnątrz Grupy, która umożliwi nam dalszą optymalizację kosztów i jeszcze lepszą ich kontrolę" - dodał.

Powiedział też, że strategicznym celem grupy będzie umacnianie przewagi nad konkurencją, zarówno w obszarze programowym (produkcja i nabywania praw), jak i poprzez efektywne wykorzystanie potencjału posiadanych marek - TVN, Onet, platofrma "n".

"Pozycja lidera na rynku telewizyjnym i w internecie oraz rozszerzenie działalności o płatną telewizję i telesprzedaż pozwala nam nawet w trudnych warunkach rynkowych myśleć o wzmacnianiu stabilności naszej Grupy w oparciu o dywersyfikację źródeł przychodów i o dalszym, zrównoważonym rozwoju" - powiedział Walter.

Grupa TVN podała, że zysk operacyjny wzrósł w ostatnich trzech miesiącach 2008 roku do 222,1 mln zł z 193,4 mln zł i był nieco wyższy niż średnia prognoz rynkowych na poziomie 215 mln zł.

Przychody grupy wzrosły w tym okresie do 592,3 mln zł z 521,6 mln zł i były zgodne z konsensusem rynkowym na poziomie 591 mln zł.

Po czterech kwartałach 2008 roku zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł do 363,7 mln zł z 243,3 mln zł w 2007 roku, zysk operacyjny wzrósł o 31,1 proc. do 631,9 mln zł, a marża operacyjna wyniosła 33,3 proc.

Spółka podała też, że zysk netto z wyłączeniem udziału w stracie netto platformy "n" oraz strat rozpoznanych na wycenie opcji wbudowanych w obligacje senior notes wyniósł w całym 2008 roku 456,7 mln zł wobec 330,5 mln zł w 2007 r.

Przychody grupy TVN wzrosły w 2008 roku o 22 proc. do 1,897 mld zł.

Grupa TVN prognozowała w 2008 roku wzrost przychodów na poziomie 20-22-proc. i 37 proc. marżę EBITDA.

Grupa TVN poinformowała też w raporcie kwartalnym, że wskaźnik EBITDA w 2008 roku wzrósł o 28,4 proc. do 711,38 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 37,5 proc. wobec 33,6 proc. w 2007 roku.

Grupa TVN podała, że rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w całym 2008 roku o 14,5 proc., a jej udział w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł do 34,7 proc. z 32,9 proc. rok wcześniej.

Ogólny całodobowy udział wszystkich kanałów komercyjnych wzrósł do 22,0 proc. z 21,8 proc. w 2007 r., zaś samego kanału TVN w peak- time wzrósł do 20,6 proc. z 20,3 proc.

Spółka podała też, że portal Onet.pl w ciągu 11 miesięcy zakończonych 30 listopada odnotował 9,8 mln użytkowników miesięcznie. Gotówkowe przychody Onetu z tytułu reklamy wzrosły w całym 2008 roku o 20,8 proc. do 124 mln zł.

Platforma cyfrowa "n" zwiększyła bazę abonencką o 228.000 abonentów i miała na koniec grudnia 2008 roku 500 tys. podpisanych umów, a z tego 493 tys. aktywnych abonentów. ARPU w grudniu wyniosło 56 zł, a skorygowany ARPU 60 zł.

W prezentacji do wyników Grupa TVN podała też, że na koniec stycznia 2009 roku platforma "n" miała 518 tys. podpisanych umów, z czego 513 tys. to aktywni abonenci. Telewizja na kartę miała zaś na koniec stycznia 132 tys. zawartych umów.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"
System kaucyjny w restauracjach. Dopłacimy za napoje. Co ze zwrotem?
System kaucyjny w restauracjach. Dopłacimy za napoje. Co ze zwrotem?
Hit internetu. Kaufland wprowadził butelkę omijającą nowe prawo
Hit internetu. Kaufland wprowadził butelkę omijającą nowe prawo