Trwa ładowanie...
d161zqc

W obliczu kryzysu Grupa TVN będzie dalej optymalizować i kontrolować koszty (opis)

20.2.Warszawa (PAP) - Grupa TVN zanotowała w IV kw. 2008 zysk
netto nieco niższy od konsensusu, ale przychody były niemal zgodne
z oczekiwaniami. W obliczu kryzysu priorytetem...

d161zqc
d161zqc

20.2.Warszawa (PAP) - Grupa TVN zanotowała w IV kw. 2008 zysk netto nieco niższy od konsensusu, ale przychody były niemal zgodne z oczekiwaniami. W obliczu kryzysu priorytetem dla grupy będzie integracja wewnątrz grupy umożliwiająca dalszą optymalizację kosztów oraz ich kontrolę.

W piątek Grupa TVN podała, że zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, spadł w czwartym kwartale zeszłego roku do 87,6 mln zł ze 135,8 mln zł i był nieco niższy od konsensusu na poziomie 94,9 mln zł.

"Gruntowny przegląd portfolio prowadzonych przez nas projektów, dokonany w 2008 roku oraz doskonałe wyniki operacyjne i finansowe odnotowane w tym okresie upoważniają mnie do stwierdzenia, że jesteśmy dobrze przygotowani do wyzwań jakie bez wątpienia czekają nas w 2009 roku" - powiedział w nocie do akcjonariuszy w raporcie kwartalnym prezes Piotr Walter.

"Globalny kryzys o bezprecedensowej skali będzie miał wpływ na polską gospodarkę i otoczenie naszej działalności. Będziemy funkcjonować w warunkach niższego wzrostu i dużej niepewności. Dlatego priorytetem pozostanie dla nas wspieranie integracji wewnątrz Grupy, która umożliwi nam dalszą optymalizację kosztów i jeszcze lepszą ich kontrolę" - dodał.

d161zqc

Powiedział też, że strategicznym celem grupy będzie umacnianie przewagi nad konkurencją, zarówno w obszarze programowym (produkcja i nabywania praw), jak i poprzez efektywne wykorzystanie potencjału posiadanych marek - TVN, Onet, platofrma "n".

"Pozycja lidera na rynku telewizyjnym i w internecie oraz rozszerzenie działalności o płatną telewizję i telesprzedaż pozwala nam nawet w trudnych warunkach rynkowych myśleć o wzmacnianiu stabilności naszej Grupy w oparciu o dywersyfikację źródeł przychodów i o dalszym, zrównoważonym rozwoju" - powiedział Walter.

Grupa TVN podała, że zysk operacyjny wzrósł w ostatnich trzech miesiącach 2008 roku do 222,1 mln zł z 193,4 mln zł i był nieco wyższy niż średnia prognoz rynkowych na poziomie 215 mln zł.

Przychody grupy wzrosły w tym okresie do 592,3 mln zł z 521,6 mln zł i były zgodne z konsensusem rynkowym na poziomie 591 mln zł.

d161zqc

Po czterech kwartałach 2008 roku zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł do 363,7 mln zł z 243,3 mln zł w 2007 roku, zysk operacyjny wzrósł o 31,1 proc. do 631,9 mln zł, a marża operacyjna wyniosła 33,3 proc.

Spółka podała też, że zysk netto z wyłączeniem udziału w stracie netto platformy "n" oraz strat rozpoznanych na wycenie opcji wbudowanych w obligacje senior notes wyniósł w całym 2008 roku 456,7 mln zł wobec 330,5 mln zł w 2007 r.

Przychody grupy TVN wzrosły w 2008 roku o 22 proc. do 1,897 mld zł.

d161zqc

Grupa TVN prognozowała w 2008 roku wzrost przychodów na poziomie 20-22-proc. i 37 proc. marżę EBITDA.

Grupa TVN poinformowała też w raporcie kwartalnym, że wskaźnik EBITDA w 2008 roku wzrósł o 28,4 proc. do 711,38 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 37,5 proc. wobec 33,6 proc. w 2007 roku.

Grupa TVN podała, że rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w całym 2008 roku o 14,5 proc., a jej udział w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł do 34,7 proc. z 32,9 proc. rok wcześniej.

d161zqc

Ogólny całodobowy udział wszystkich kanałów komercyjnych wzrósł do 22,0 proc. z 21,8 proc. w 2007 r., zaś samego kanału TVN w peak- time wzrósł do 20,6 proc. z 20,3 proc.

Spółka podała też, że portal Onet.pl w ciągu 11 miesięcy zakończonych 30 listopada odnotował 9,8 mln użytkowników miesięcznie. Gotówkowe przychody Onetu z tytułu reklamy wzrosły w całym 2008 roku o 20,8 proc. do 124 mln zł.

Platforma cyfrowa "n" zwiększyła bazę abonencką o 228.000 abonentów i miała na koniec grudnia 2008 roku 500 tys. podpisanych umów, a z tego 493 tys. aktywnych abonentów. ARPU w grudniu wyniosło 56 zł, a skorygowany ARPU 60 zł.

W prezentacji do wyników Grupa TVN podała też, że na koniec stycznia 2009 roku platforma "n" miała 518 tys. podpisanych umów, z czego 513 tys. to aktywni abonenci. Telewizja na kartę miała zaś na koniec stycznia 132 tys. zawartych umów.(PAP)

bas/ jtt/

d161zqc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d161zqc