W tej sieci Amerykanie kupują najchętniej
Firma Market Force Information, badająca preferencje konsumentów, opublikowała wyniki swojego najnowszego badania, którego przedmiotem były ulubione sklepy spożywcze Amerykanów.
Badanie przeprowadzono przy udziale ponad 10 tys. respondentów z różnych części kraju. Ranking ulubionych sklepów spożywczych Amerykanów sporządzono na podstawie kompozytowego indeksu lojalności konsumenckiej, na który złożyły się oceny przyznawane sieciom w takich kategoriach jak satysfakcja z jakości oferty, szybkość obsługi przy kasie czy standardy w zakresie obsługi klienta.
W badaniu zwyciężyła sieć Wegmans ze wskaźnikiem lojalności konsumenckiej 76 proc., której sklepy można spotkać w stanach środkowoatlantyckich (m.in. Nowy Jork, New Jersey, Pensylwania, Maryland). Respondenci chwalili Wegmans przede wszystkim za szeroki wachlarz produktów z oferty specjalnej, a także za szybką obsługę przy kasie.
Na drugim miejscu znalazła się sieć sklepów Publix (wskaźnik lojalności konsumenckiej - 75 proc.), działająca na południowym wschodzie USA (m.in. w stanach Alabama, Floryda, Georgia, Kentucky i Missisipi). Trzecia lokata przypadła sieci Trader Joe's (wcześniej przez 4 lata przodującej w rankingu), dla której wskaźnik lojalności konsumenckiej wyniósł 73 proc. Blisko połowa sklepów tej sieci znajduje się w Kalifornii, ale szyld Trader Joe's można napotkać też w 40 innych stanach.
Tegoroczne badanie Market Force Information potwierdziło też, że amerykańscy konsumenci niechętnie zmieniają swoje nawyki zakupowe - zaledwie 4,3 proc. respondentów przyznało, że rozważa zmianę sieci, w której najczęściej dokonuje codziennych zakupów.