W VIII Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej po raz 3. wzrósł - IBnGR/Carrefour

19.08. Warszawa (PAP) - Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej wzrósł w sierpniu o 0,5 pkt. do minus 10,5 pkt. - wynika z badania IBnGR. Wskaźnik wzrósł po raz 3....

19.08.2013 | aktual.: 19.08.2013 18:23

19.08. Warszawa (PAP) - Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej wzrósł w sierpniu o 0,5 pkt. do minus 10,5 pkt. - wynika z badania IBnGR. Wskaźnik wzrósł po raz 3. z rzędu i w najbliższych miesiącach spodziewana jest poprawa koniunktury i wzrost dynamiki konsumpcji.

"Na zmianę wartości Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej pozytywnie wpłynęły: wzrost nominalnej dynamiki wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym, wzrost realnej dynamiki sprzedaży detalicznej, wzrost dynamiki liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw oraz spadek inflacji" - napisano w komunikacie.

"Wzrost wartości Barometru Carrefour łagodzony był przez: spadek skłonności konsumentów do zakupów, pogorszenie ogólnego klimatu koniunktury w handlu oraz spadek nominalnej dynamiki przeciętnych wynagrodzeń brutto w sektorze przedsiębiorstw. Neutralne dla wartości Barometru było utrzymanie się na niezmienionym poziomie wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej" - dodano.

Autorzy badania zauważają, że wzrost wartości Barometru Carrefour utrzymał się trzeci miesiąc z rzędu.

"Jednak pomimo tego jego wartość znajduje się nadal poniżej poziomu neutralnego, czyli zera. Stanowi to potwierdzenie obserwowanej na rynku dominacji negatywnych czynników i świadczy o utrzymywaniu się złego stanu koniunktury gospodarczej. Warto jednak zwrócić uwagę, że obecna wartość wskaźnika znalazła się na poziomie najwyższym od września 2011 roku" - napisano.

"Stanowi to zapowiedź poprawy koniunktury i powolnego wzrostu dynamiki spożycia indywidualnego, czyli konsumpcji, w najbliższych miesiącach" - dodano.

Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej opracowywany jest na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną. Jego zadaniem jest pomiar aktualnego stanu koniunktury w sektorze handlowym w Polsce.

Jak poinformowano w komunikacie prasowym, Barometr "jest wskaźnikiem równoczesnym (coincident indicator) - pokazuje stan koniunktury na bieżąco, a także standaryzowanym, zmieniającym się w przedziale od -100 do +100". (PAP)

nik/ asa/

Źródło artykułu:PAP
finanseibngrkoniunktura
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)