Western Union otworzył pierwsze biuro w Polsce

Światowy lider płatności i międzynarodowych przekazów pieniężnych - Western Union - 5 marca uruchomił swoją pierwszą placówkę w Polsce. Przedstawiciele firmy wierzą, że wpłynie to na lepszą obsługę klientów biznesowych, importerów i eksporterów, którzy swoje transakcje realizują w obcych walutach.

Western Union otworzył pierwsze biuro w Polsce
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

07.03.2012 | aktual.: 08.03.2012 12:55

Choć Western Union znany jest w naszym kraju od 2004 roku, to dotąd nie miał tutaj swojego oddziału. Wszelkie transakcje dla klientów indywidualnych rozliczano dotąd poprzez sieć 4700 punktów agencyjnych i 2000 placówek bankowych. Do czasu otwarcia stacjonarnego biura Western Union Business Solutions w Warszawie klienci biznesowi byli obsługiwani zdalnie. Teraz po niedawnym przejęciu Travelex Global Business Payments zamierza dotrzeć do większej liczby klientów sektora B2B. Warszawski oddział ma umocnić pozycję organizacji w Polsce.

- Po raz pierwszy zaoferowaliśmy nasze usługi polskim klientom w 2004 roku jako Travelex Global Business Payments. od tego czasu, obserwowaliśmy znaczny wzrost transakcji. W 2011 roku liczba i wartość płatności, które wykonaliśmy w imieniu polskich klientów zwiększyła się o 400 proc. w porównaniu z rokiem 2005 - i to pomimo recesji - powiedział Raj Agrawal, prezes Western Union Business Solutions.

Jego zdaniem ten wzrost to zasługa małych i średnich przedsiębiorstw, które wypracowują niemal 50 proc. polskiego PKB. To właśnie na przedsiębiorcach z tych sektorów zamierzają się skupić specjaliści Western Union. Jak wskazują tkwi w nich duży potencjał dla biznesu firmy. - Według aktualnych danych GUS (za 2009 r.) w Polsce działa 1,67 mln przedsiębiorstw, z czego większość 99,8 proc) to małe i średnie przedsiębiorstwa - mówi Joanna Rybus, zarządzająca Western Union Business Solutions w Polsce.

Przedstawiciele firmy zapewniają, że współpraca z nimi pozwala na bezpieczne realizowanie transakcji międzynarodowych, minimalizację ryzyka kursowego, a co za tym idzie zmniejszenia kosztów funkcjonowania firmy. Okazuje się, że polski rynek jest kluczowym punktem dla dalszej ekspansji firmy. Jeszcze w tym roku Western Union Business Solutions zamierza rozszerzyć działalność na nowe rynki w Europie.

Western Union daje klientom możliwość realizacji płatności w 140 walutach w 23 krajach. Wśród głównych kluczowych klientów znaleźć można importerów i eksporterów nowych technologii, produktów rolniczych i paliw, alkoholi, biura podróży, organizacje non-profit, instytucje finansowe oraz uczelnie wyższe.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)