Wybraliście najlepszy papier toaletowy
Test papieru toaletowego Wirtualnej Polski z zeszłego miesiąca wywołał spory odzew wśród naszych czytelników. Pod tekstem pojawiło się ponad 1000 komentarzy, a na pytanie, która marka papieru jest najlepsza, odpowiedzi udzieliło blisko 50 tys. internautów!
Najpopularniejsze marki papieru toaletowego
Test papieru toaletowego Wirtualnej Polski z zeszłego miesiąca wywołał spory odzew wśród naszych czytelników. Pod tekstem pojawiło się ponad 1000 komentarzy, a na pytanie, która marka papieru jest najlepsza, odpowiedzi udzieliło blisko 50 tys. internautów!
Uznaliśmy, że tak duża aktywność naszych czytelników nie może pozostać bez komentarza. Przy okazji odpowiedzi tak dużej grupy internautów złożyły się na wiarygodny ranking popularności marek papieru toaletowego. Dzięki Wam wiemy, który papier jest najpopularniejszy w Polsce.
Aż pięć marek papieru toaletowego uzyskało ponad 10 proc. głosów respondentów, a zwycięzca nie przekroczył progu 20 proc. Gdy dodamy do tego pozostałe marki, które zebrały łącznie jedną trzecią głosów, możemy stwierdzić, że preferencje zakupowe Polaków w tym segmencie są dosyć zróżnicowane.
Ranking popularności papierów toaletowych (miejsca 6.-10.)
6. Mola 5,3 proc.
7. Floralys (Lidl) 5,3 proc.
8. Foxy 4,8 proc.
9. Frotto (Lidl) 3,0 proc.
10. Lambi 1,9 proc.
Inny 11,7 proc.
Na następnych stronach galerii wyniki rankingu, a na ostatnim niespodzianka nadesłana przez jednego z producentów.
5. Melodia (Biedronka) 10,3 proc.
Piątym najczęściej wskazywanym przez internautów papierem okazała się marka własna Biedronki Melodia - jednocześnie najbardziej ekonomiczny wybór w naszym teście papierów toaletowych.
- Cieszymy się, że dostępny w naszych sklepach papier Melodia zajął pierwsze miejsce w opublikowanym przez państwa redakcję teście papierów toaletowych - komentuje biuro prasowe Jeronimo Martins. - Zaznaczamy, że ustawicznie pracujemy nad rozwojem i poprawą naszej oferty, zarówno pod względem jakości, jak i szaty graficznej produktów. Dużą uwagę przywiązujemy także do tego, aby na opakowaniach oferowanych przez nas produktów klienci mogli znaleźć dokładne informacje dotyczące ich parametrów (takich jak: gramatura, jakość, długość rolki, liczba listków) - zapewnia właściciel Biedronki.
Przypomnijmy, że na opakowaniu zbadanym w naszym teście nie podano informacji o wadze papieru, a Melodia była najlżejszym produktem w zestawieniu.
4. Velvet 11,5 proc.
Papier spod znaku pieska zajął czwarte miejsce w rankingu popularności użytkowników WP. To znacznie lepszy wynik niż w teście, w którym głównym parametrem była cena za metr bieżący papieru. Dwa opakowania marki Velvet zajęły w nim 9. i 8. miejsce.
Jak widać po wyborze sporej grupy klientów, marka Velvet jest jednak bardzo mocna, nawet jeśli trzeba za nią więcej zapłacić. To drugi najwyżej oceniony markowy papier w zestawieniu.
3. Queen (Biedronka) 11,8 proc.
- W asortymencie naszych sklepów, oprócz dwuwarstwowego papieru marki Melodia, dostępny jest papier trójwarstwowy marki Queen - przypomniało nam biuro prasowe Jeronimo Martins.
Przypomnieli nam również o tym nasi czytelnicy. Dlatego, choć w teście papierów toaletowych marki Queen zabrakło, to uwzględniliśmy ją w ankiecie. Jak widać, była to dobra decyzja, na markę premium Biedronki zagłosowało prawie 12 proc. internautów. Obie marki z tego dyskontu zdobyły łącznie ponad 22 proc. głosów.
2. Regina 16,9 proc.
Seria reklam z mrówkami przekonała do marki Regina niemal 17 proc. czytelników Wirtualnej Polski. To najlepszy wynik spośród markowych papierów.
- Konsumenci coraz częściej wybierają papiery premium, które charakteryzują się wysoką jakością. Znajduje to odzwierciedlenie również w państwa rankingu. Rynek tych wyrobów (papiery 3,4 i 5-warstwowe) to najszybciej rosnąca kategoria, która stanowi aż 45,8 proc. sprzedaży wszystkich papierów toaletowych w Polsce (wg AC Nielsen MAT SO13) - komentuje Tomasz Rewerelli z firmy Delitissue, producenta Reginy. - Marka Regina od lat dużą wagę przywiązuje do wysokiej jakości i innowacyjności swoich produktów i wśród papierów premium ma licznych przedstawicieli - dodaje.
Przypomnijmy, że testowane przez nas opakowania Reginy pod względem ceny za metr papieru zajęły 10. i 7. miejsce.
1. Alouette (Rossmann) 17,5 proc.
A oto i zwycięzca rankingu popularności papierów toaletowych. Papieru Alouette z Rossmanna nie uwzględniliśmy w teście, ale internauci bardzo często wspominali o nim w komentarzach. To zainteresowanie przełożyło się też na wyniki sondy, w którym Alouette zebrał najwięcej, bo 17,5 proc. głosów.
Warto zauważyć, że ogółem marki własne sieci handlowych zebrały łącznie niemal 48 proc. głosów internautów. Sukcesem Alouette nie są zdziwieni przedstawiciele Rossmanna. - Atutem papierów Alouette dostępnych wyłącznie w drogeriach Rossmann jest ich jakość, a także asortyment dostosowany do wymagań konsumentów - komentuje Eliza Dorosz-Panek, rzecznik prasowy Rossmanna.
Dowiedzieliśmy się również, że firma w dość nietypowy sposób promuje swoje marki własne, w tym zwycięską markę papieru.
- To już tradycja, po raz piąty wydajemy wewnętrzny kalendarz, na którym są zdjęcia naszych pracowników. W tym roku tematyka stylizacji to artykuły z półek Rossmanna. Nasza pracownica na zdjęciu z miesiąca stycznia - Angelika - jest w stylizacji z... papieru toaletowego Alouette. To była jedna z trudniejszych stylizacji w tym kalendarzu, ale efekt nas zachwycił - mówi Eliza Dorosz-Panek, rzecznik prasowy Rossmanna.
Czytaj także: Rolka rolce nierówna - test papierów toaletowych »