Wydajemy miliardy na najdroższe towary

Kolejne znane marki wchodzą do Polski – kupujemy coraz więcej nie tylko odzieży, ale także żywności i kosmetyków z najwyższej półki - pisze "Rzeczpospolita".

Wydajemy miliardy na najdroższe towary
Źródło zdjęć: © PAP/EPA | EMILIO NARANJO

19.07.2008 | aktual.: 19.07.2008 09:19

Garnitury za 15 tys. zł, torby za 2 – 3 tys. zł, zegarki za 10 – 20 tys. zł mają w Polsce coraz większą liczbę amatorów.
_ Zachodni producenci luksusowych marek od lat intensywnie obserwują nasz rynek, najważniejszym czynnikiem uwiarygodniającym Polskę dla firm Louis Vuitton, Gucci, Prada, Chanel było wejście do UE _– mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Powierza Family Company prowadzącego salony Max Mara, Coccinelle, Pollini.

Obraz

Hugo Boss, Burberry i Ermenegildo Zegna otwierają już sklepy nie tylko w Warszawie, ale także w Poznaniu oraz Wrocławiu.

Na razie jednak rynek towarów luksusowych to głównie żywność i napoje, także alkohole. W tym segmencie zostaje ponad 50 proc. wydatków na towary z wyższej półki, czyli ok 3,5 mld zł. Dlatego jednym z najsilniej rosnących segmentów handlu detalicznego są delikatesy.

Więcej na ten temat w "Rzeczpospolitej".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)