Wydatki na reklamę. Lidl rekordzistą
Największy konkurent Lidla, portugalska spółka Jeronimo Martins Polska wydała w 2015 roku na reklamę nieco ponad 200 mln zł, czyli aż o 30 proc. mniej niż w 2014 roku.
23.02.2016 15:47
Lidl to zdecydowanie najintensywniej reklamowana marka w Polsce - niemiecka sieć dyskontów wydała w 2015 roku na reklamę przeszło pół miliarda złotych. Takie dane przynosi przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl raport firmy badawczej Kantar Media.
Łączne wydatki na reklamę, szacowane według stawek cennikowych, były w przypadku Lidl Polska o 17 proc. wyższe niż rok wcześniej. Nieco ponad 300 milionów złotych kosztowały reklamy telewizyjne, a niecałe 200 mln zł - reklamy w radiu.
Największy konkurent Lidla, portugalska spółka Jeronimo Martins Polska wydała w 2015 roku na reklamę nieco ponad 200 mln zł, czyli aż o 30 proc. mniej niż w 2014 roku.
Drugie miejsce wśród najsilniej promowanych marek zajęła sieć komórkowa Play, której właściciel, spółka P4 zwiększyła wydatki na reklamę o jedną piątą, do ćwierć miliarda złotych. Po około 230 milionów złotych na reklamę w 2015 roku wydali właściciele marek Media Expert (+35 proc.), Orange (-9 proc.) i Kinder (bez zmian).
Także w bieżącym roku Lidl jest najmocniej reklamowaną marką w Polsce. Z danych firmy Nielsen Polska wynika, że tylko w pierwszym tygodniu lutego sieć handlowa wydała na reklamy telewizyjne 5,5 mln zł. Wydatki na reklamy telewizyjne w przypadku Biedronki zamknęły się w tym samym czasie kwotą 4,7 mln zł.