Wydatki na reklamę. Lidl rekordzistą

Największy konkurent Lidla, portugalska spółka Jeronimo Martins Polska wydała w 2015 roku na reklamę nieco ponad 200 mln zł, czyli aż o 30 proc. mniej niż w 2014 roku.

Wydatki na reklamę. Lidl rekordzistą
Źródło zdjęć: © Eastnews
Jacek Bereźnicki

23.02.2016 15:47

Lidl to zdecydowanie najintensywniej reklamowana marka w Polsce - niemiecka sieć dyskontów wydała w 2015 roku na reklamę przeszło pół miliarda złotych. Takie dane przynosi przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl raport firmy badawczej Kantar Media.

Łączne wydatki na reklamę, szacowane według stawek cennikowych, były w przypadku Lidl Polska o 17 proc. wyższe niż rok wcześniej. Nieco ponad 300 milionów złotych kosztowały reklamy telewizyjne, a niecałe 200 mln zł - reklamy w radiu.

Największy konkurent Lidla, portugalska spółka Jeronimo Martins Polska wydała w 2015 roku na reklamę nieco ponad 200 mln zł, czyli aż o 30 proc. mniej niż w 2014 roku.

Drugie miejsce wśród najsilniej promowanych marek zajęła sieć komórkowa Play, której właściciel, spółka P4 zwiększyła wydatki na reklamę o jedną piątą, do ćwierć miliarda złotych. Po około 230 milionów złotych na reklamę w 2015 roku wydali właściciele marek Media Expert (+35 proc.), Orange (-9 proc.) i Kinder (bez zmian).

Także w bieżącym roku Lidl jest najmocniej reklamowaną marką w Polsce. Z danych firmy Nielsen Polska wynika, że tylko w pierwszym tygodniu lutego sieć handlowa wydała na reklamy telewizyjne 5,5 mln zł. Wydatki na reklamy telewizyjne w przypadku Biedronki zamknęły się w tym samym czasie kwotą 4,7 mln zł.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)