Wyjeżdżasz na urlop? Możesz odzyskać pieniądze za niewykorzystany bilet miesięczny!
Możliwe jest odzyskanie części pieniędzy wydanych na kartę miejską w Warszawie za każdy niewykorzystany dzień, który pozostał do końca kontraktu.
13.07.2016 | aktual.: 13.07.2016 18:30
Możliwe jest odzyskanie części pieniędzy wydanych na wszystkie bilety warszawskiej komunikacji miejskiej dłuższe niż dobowe. Opłata przysługuje nam za każdy niewykorzystany dzień, który pozostał do końca ważności biletu. Warto pamiętać wyjeżdżając na urlop.
Co ważne, okres niewykorzystanych dni jest liczony od następnego dnia po złożeniu wniosku, a zwracana kwota pomniejszana jest o 20 proc. ceny biletu (z tytułu opłaty manipulacyjnej, jednak nie może ona przekroczyć 50 zł). Nie jest także możliwe zgłoszenie się z nieważnym już biletem i domaganie się zwrotu biletu po zakończonym już urlopie.
Zwrotu można się domagać w dowolnym punkcie obsługi pasażera ZTM. Należy mieć przy sobie bilet, dowód tożsamości albo potwierdzenie zakupu (może to być paragon, rachunek lub faktura) i podpisać odpowiednie oświadczenie. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest spersonalizowana karta miejska. W tym przypadku niezbędne jest stawienie się w punkcie obsługi pasażera ZTM osobiście lub udzielenie innej osobie pełnomocnictwa.
W przypadku biletu miesięcznego za 105 zł i 20 dniowego okresu niekorzystania z komunikacji miejskiej możemy liczyć na zwrot 56 zł (70 zł.- cena 20 niewykorzystanych dni, pomniejszona o 20 proc opłaty manipulacyjnej).