Wykupili bilety na Pendolino do Zakopanego. Pasażerowie pojadą za 1 zł
W październiku do Zakopanego dojedzie pierwszy pociąg Pendolino z pasażerami. Promocyjne bilety zostały sprzedane bardzo szybko, dlatego PKP Intercity zdecydowały o wydłużeniu składu. Sprzedaż nowej puli biletów rozpoczęła się 24 września i już nie ma wolnych miejsc.
PKP Intercity poinformowały, że od 14 grudnia pociąg Pendolino zacznie kursować do Zakopanego - pociąg z Gdyni do stolicy Tatr będzie jechał 7 godzin. Zanim jednak uruchomione zostaną stałe kursy, na 18 października zaplanowano promocyjny przejazd Pendolino.
Największa Matka Boża na świecie powstaje w Polsce. Byliśmy u jej stóp
Do Zakopanego za 1 zł
Pierwsza pula biletów na ten przejazd, który jest zapowiedzią regularnej trasy startującej w grudniu, rozeszła się tak szybko, że PKP Intercity zdecydowało o wydłużeniu składu. Pendolino ze stolicy do Zakopanego pojedzie zestawione z dwóch jednostek. Dwa połączone składy ED250 o długości 400 metrów, zabiorą na swoich pokładach ponad 800 osób.
Sprzedaż nowej puli biletów rozpoczęła się w środę, 24 września o godz. 10. Cena biletu na specjalny przejazd, tak jak w pierwszej sprzedaży, wynosi symboliczną złotówkę. Jak jednak sprawdziliśmy, obecnie na stronie PKP pojawia się informacja, że miejsca zostały wyprzedane.
Pendolino wyruszy o godz. 7.29 z Warszawy Wschodniej, zatrzyma się m.in. w Krakowie i Nowym Targu, a do Zakopanego dotrze o godz. 12.14. W drogę powrotną wyruszy o godz. 15.50, docierając do Warszawy Zachodniej o godz. 20.14.
Od 14 grudnia Pendolino zacznie jeździć na Podhale regularnie. Co więcej, pociąg ma pobić historyczny rekord przejazdu na trasie Kraków-Zakopane. Obecny rekord to 2 godziny i 16 minut, ale Pendolino ma pokonać ten odcinek w 1 godzinę i 57 minut.
To jednak dopiero początek zmian. Trwa również budowa nowej trasy kolejowej w ramach projektu "Podłęże-Piekiełko". Dzięki niemu podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się nawet do 90 minut. Inwestycja obejmuje budowę nowych torów i modernizację starych. Jej wartość to 12 mld zł, a zakończenie planowane jest na 2029 r.