Trwa ładowanie...

Wystawiła na sprzedaż telewizor. Straciła oszczędności życia

32-letnia kobieta z Lubina została oszukana na 175 tys. zł. Wszystko zaczęło się od wystawienia na sprzedaż telewizora na jednym z portali. Pieniądze zniknęły po tym, jak wykonywała polecenia człowieka podającego się za pracownika banku.

Kobieta chciała sprzedać telewizor, a straciła 175 tys. zł
Kobieta chciała sprzedać telewizor, a straciła 175 tys. zł Źródło: pixabay.com
d4aps4c
d4aps4c

Kobieta natychmiast otrzymała zgłoszenie od osoby zainteresowanej zakupem. Padła propozycja wysyłki przedmiotu kurierem. Lubinianka otrzymała link, a po otwarciu podała swoje dane.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zarobki w pierwszej pracy. Zapytaliśmy ludzi, ile powinny wynosić

- Po kilku minutach na jej telefon zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, informując pokrzywdzoną, że jej środki na koncie są zagrożone, gdyż jakaś kobieta próbowała płacić z niego 6 tys. zł - przekazała asp. szt. Sylwia Serafin z KPP w Lubinie.

d4aps4c

Mieszkanka Lubina dowiedziała się, że jej konto może zostać zablokowane, ale w tym celu należy wypłacić z banku wszystkie pieniądze.

32-latka poszła do banku, wybrała gotówkę, a następnie wpłaciła ją za pomocą wpłatomatu, wykorzystując podane przez oszusta kody blik - przekazała asp. szt. Sylwia Serafin.

Jak dodała, takie operacje powtórzyły się kilkanaście razy, a mężczyzna dzwonił za każdym razem z innego numeru telefonu.

Łącznie w ciągu dwóch dni Lubinianka straciła 175 tys. zł. Policjanci apelują, aby nie ufać kontaktującym się przez telefon "pracownikom banków" czy "policjantom".

Po takim pytaniu natychmiast się rozłącz

Oszustwa na pracownika banku to w ostatnim czasie prawdziwa plaga. Przykładem może być incydent z Nowej Soli, gdzie 4 marca 64-letnia kobieta odebrała telefon od rzekomego przedstawiciela banku, który poinformował ją o rzekomym włamaniu na konto. Oszust przekonał ją, że ktoś ukradł jej środki i zablokował lokatę.

d4aps4c

Celem oszusta było przekonanie kobiety, że jedynym rozwiązaniem jest blokada środków, co umożliwiło mu wyłudzenie wrażliwych danych. Skutkiem tego była strata ponad 150 tysięcy złotych.

Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o podanie hasła czy loginu do konta, nie zleci wypłaty gotówki z bankomatu ani przekazania pieniędzy na inne konto czy konkretnej osobie. Również nie będzie wymagał autoryzacji logowania do banku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4aps4c
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4aps4c

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj