Youtuber zadrwił z tego hasła. Biedronka wkurzyła się nie na żarty

Rywalizacja marketingowa Biedronki i Lidla przeniosła się na nowy poziom. Gdy portugalski dyskont zaatakował youtubera, który w prześmiewczy sposób przerobił jego baner reklamowy, Lidl natychmiast wziął twórcę na sztandary.

Biedronka
Zalasewo, 15.02.2024. Dyskonty Lidl i Biedronka obok siebie przy ul. Planetarnej w Zalasewie, 15 bm.
(jk) PAP/Jakub Kaczmarczyk
Jakub Kaczmarczyk
Biedronka, ceny, dyskont, konkurencja, Lidl, sklep, wojna cenowa, Zalasewo, ekonomia, handel, rywalizacja, logo, znak firmowy, w�zek na zakupy, w�zki, konkurencyjne ceny, gazetka, oferta handlowa, promocjeYoutuber twórczo przerobił słynne hasło Biedronki
Źródło zdjęć: © PAP | Jakub Kaczmarczyk
oprac.  AS

Jakub Biel, znany marketingowiec i twórca youtubowy stworzył serię grafik, na których w celny i dowcipny sposób uderzał w największe przywary znanych marek. Hasło Empiku zmienił na: "Obejrzyj w naszym salonie, kup taniej na czyjejś stronie", a logo Polsatu zestawił z napisem: "Najlepsze filmy przerywane reklamami".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowa wizytówka Łodzi? W majówkę były tłumy. Ludzie zaskoczeni cenami

Biel na warsztat wziął również Biedronkę. Na przerobionym banerze reklamowym widzimy hasło "Od 2002 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas". Youtuber nawiązał w ten sposób do sloganu reklamowego sieci, mówiącego, że Biedronka jest od 2002 r. najtańszym sklepem w Polsce.

Część marek postanowiło wykorzystać grafiki Biela, wrzucając je nawet do swoich mediów społecznościowych. Biedronka zareagowała jednak zupełnie inaczej. Dyskont wysłał youtuberowi wezwanie do skasowania grafik i zaprzestania naruszania dóbr osobistych sieci.

Biel nagrał film, na którym poinformował widzów, że postąpi zgodnie z wolą Biedronki. - Seria będzie wstrzymana przez pewne kłopoty - stwierdził marketingowiec.

Biedronka: to standardowa procedura

Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym Biedronki, prosząc o doprecyzowanie zarzutów wobec twórcy. Sieć odpowiedziała nam, że reakcja na grafikę Biela "jest standardowym działaniem" w przypadku wykorzystywania bez zgody logotypu, który jest chroniony prawnie.

"Prośba o usunięcie materiałów zawierała jedynie wezwanie do zaprzestania używania znaku. Mamy świadomość, biorąc pod uwagę skalę naszej działalności i dynamikę funkcjonowania, że palety mogą być widoczne w alejkach sklepowych, ale robimy wszystko, aby zapewniać zatowarowanie sklepów w sposób jak najbardziej dogodny dla klientów. Nasza reakcja dotyczy zatem jedynie kwestii wykorzystania logo, a nie samej uwagi do funkcjonowania sklepów" - twierdzi Biedronka.

Szybka riposta Lidla

Z problemów komunikacyjnych rywala postanowił skorzystać Lidl. Pod koniec materiału, na którym Biel informował o otrzymaniu pisma od Biedronki, youtuber powiedział widzom, że będzie teraz rozpakowywał zakupu ze swojego "nowego ulubionego sklepu". Chwilę później na ekranie przez sekundę mignęła papierowa torba z fragmentem logotypu niemieckiej sieci.

Lidl nie pozostawił tego bez odzewu. Dyskont wrzucił na swoje media społecznościowe grafikę z twarzą Jakuba Biela i hasłem "Zakupy? Robię w Lidlu".

Biedronka niechcący zafundowała sobie w ten sposób kryzys wizerunkowy. Internauci gremialnie stanęli po stronie youtubera, krytykując Biedronkę za brak dystansu do siebie.

"W Biedronce komuś włączył się hejt na wszystko i na wszystkich. Zamiast poprawić np. przyjemność zakupów i po prostu zabrać te niekończące się palety z przejść, wolą straszyć pismami i nie robić nic" - skomentował jeden z użytkowników serwisu LinkedIn.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Proceder w polskim IT. Oszustwa na 20 milionów złotych
Proceder w polskim IT. Oszustwa na 20 milionów złotych
Postawił przyczepę na swojej działce. Oto jakie pismo dostał z urzędu
Postawił przyczepę na swojej działce. Oto jakie pismo dostał z urzędu
Przez pół roku mijał fotoradar. Musi zapłacić 28 tys. euro
Przez pół roku mijał fotoradar. Musi zapłacić 28 tys. euro
Sprzedawał nieistniejące wycieczki? Klienci stracili nawet 30 tys. zł
Sprzedawał nieistniejące wycieczki? Klienci stracili nawet 30 tys. zł
Sąsiedzi donoszą do ZUS. Tak Polacy tracą zasiłki z L4
Sąsiedzi donoszą do ZUS. Tak Polacy tracą zasiłki z L4
Duże zmiany w składce zdrowotnej i ZUS w 2026 r. Oni zapłacą więcej
Duże zmiany w składce zdrowotnej i ZUS w 2026 r. Oni zapłacą więcej
Sezon grzewczy za pasem. Ile kosztuje tona węgla?
Sezon grzewczy za pasem. Ile kosztuje tona węgla?
Jaja coraz droższe. Czekają nas dalsze podwyżki
Jaja coraz droższe. Czekają nas dalsze podwyżki
Najmniejsze lotnisko w Polsce traci pasażerów. Duże tąpnięcie
Najmniejsze lotnisko w Polsce traci pasażerów. Duże tąpnięcie
Nocował w "hotelu Arabów" w Zakopanem. Tak podsumował ceny
Nocował w "hotelu Arabów" w Zakopanem. Tak podsumował ceny
Kontrabanda warta 210 tys. zł. Ukryli ją w płytach meblowych
Kontrabanda warta 210 tys. zł. Ukryli ją w płytach meblowych
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. Ceny spadły trzykrotnie
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. Ceny spadły trzykrotnie