Trwa ładowanie...

Zakupy na grilla. Taniej w Lidlu czy w Biedronce?

Przed długim weekendem wielu Polaków będzie zaopatrywać się w "zestawy na grilla". Gdzie lepiej pójść po piwo i kiełbasę, a gdzie po tacki i węgiel drzewny? Okazuje się, że największe dyskonty mają praktycznie takie same ceny - różnica między Lidlem a Biedronką wynosi niecałe 3 zł. Sieci nadal toczą wojnę między sobą, a korzysta kupujący taniej klient.

Zakupy na grilla. Taniej w Lidlu czy w Biedronce?Źródło: flickr.com, fot: Jakub Szostowicki/DennisM2
d2fqiz1
d2fqiz1

Badanie przeprowadził instytut ABR Sesta. Do porównania wziął 18 najpopularniejszych produktów grillowych. Wśród nich znalazły się m. in. karkówka, kiełbasa, pomidory, ketchup, tacki na grilla, Coca-Cola, czteropak piwa czy podpałka.

- Przed zeszłoroczną majówką koszyk grillowy Biedronki kosztował 75,04 zł, a Lidla – 84,65 zł. Wówczas różnica sięgała ok. 10 zł. Tym razem dysproporcja wyniosła niecałe 3 zł, mimo tego że porównaliśmy ze sobą o 6 produktów więcej, niż w poprzednim sezonie grillowym - mówi Sebastian Starzyński, prezes instytutu badawczego ABR Sesta.

Różnicę da się zauważyć także w gazetkach promocyjnych obu sieci. Biedronka znacznie mocniej reklamuje produkty spożywcze na grilla. Lidl tymczasem postawił na artykuły niespożywcze - talerzyki, tacki czy sztućce jednorazowe.

A które gazetki Polacy czytają chętniej? Zobacz:

Aż jedna trzecia porównanych produktów kosztuje tyle samo w obu dyskontach (lub różnice są znikome). Mowa tu o pomidorach, chlebie, piwie, węglu, karkówce czy Coca-Coli.

d2fqiz1

Po pozostałe produkty lepiej wybrać się do określonego sklepu. W Biedronce tańsza jest kiełbasa śląska, kaszanka czy musztarda. Ponadto opłaca się również kupić w niej ketchup, podpałkę oraz tacki na grilla. Z kolei Lidl ma lepsze ceny kiełbasy podwawelskiej, udka z kurczaka, przypraw do grilla oraz soku pomarańczowego.

ABR Sesta
Źródło: ABR Sesta

- Sieci handlowe dobrze wiedzą o tym, że artykuły często kupowane przez klientów, budują ich wizerunek cenowy. Konsumenci najlepiej pamiętają ich koszt i na tej podstawie wyrabiają sobie opinię na temat danego sklepu. Z kolei, rzadko nabywane towary służą sieciom do realizacji większej marży - tłumaczy Sebastian Starzyński.

Podobnie ma się rzecz z z mięsem - rozbieżność między sklepami w przypadku kiełbasy czy kaszanki sięga nawet 30 proc. Finalnie jednak zakupy na grilla będą kosztować niemal tyle samo. W Biedronce za 18 produktów zapłacimy 94,40, a w Lidlu - 97,25 zł.

Badanie zostało wykonane przez agentów TakeTask, na zlecenie instytutu badawczego ABR SESTA w dniach 10-11.06.2017 roku w sklepach w Warszawie, we Wrocławiu i w Jaworze.

d2fqiz1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2fqiz1

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj