Zalando chce rosnąć w Polsce znacznie szybciej niż rynek mody online

Warszawa, 24.02.2017 (ISBnews) - Zalando ocenia, że Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków dla tej platformy modowej online  i chce rozwijać się w naszym kraju znacznie szybciej od oczekiwanej dwucyfrowej dynamiki wzrostu polskiego rynku online fashion, poinformował ISBnews country manager Zalando na Polskę, Włochy oraz Hiszpanię Giuseppe Tamola. Potwierdza on rozpoczęcie działania polskiego centrum logistycznego Zalando w III kwartale bieżącego roku.

24.02.2017 | aktual.: 24.02.2017 11:53

?Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Jednocześnie polski rynek online fashion rośnie dwucyfrowo, a my chcemy znacznie wyprzedzać tę dynamikę" - powiedział Tamola w rozmowie z ISBnews.

Zaledwie 4 lata po oficjalnym uruchomieniu Zalando w Polsce, wiodąca platforma modowa rozszerza swoją sieć logistyczną i razem z firmą Goodman buduje nowe centrum logistyczne w województwie zachodniopomorskim. Prace nad budową drugiego międzynarodowego centrum logistycznego Zalando rozpoczęły się w sierpniu 2016 roku.

?Potwierdzam, że pierwsze przesyłki opuszczą nową lokalizację w III kwartale bieżącego roku. Następnie rozpoczną się prace nad optymalizacją centrum, które zakończą się w II półroczu 2018 roku i wtedy będziemy dysponować mocami na kolejne 2-3 lata dynamicznej ekspansji. Nasze centrum w Polsce ma przewidzianą wielkość 130 tys. m2. To wyraz naszej wiary w polski rynek. Dla porównania nasze centrum we Włoszech ma 20 tys. m2. Z Polski będziemy obsługiwać także Skandynawię" - wskazał country manager Zalando na Polskę, Włochy oraz Hiszpanię.
Dostawcą usług logistycznych do polskiego centrum logistycznego Zalando będzie Fiege, który zatrudni około 1 tys. pracowników.

Zalando realizuje również inwestycje w technologiczny rozwój swojej platformy. ?Posiadamy sieć własnych tech-hubów w Europie. Na obecną chwilę nie mamy konkretnego planu otwarcia kolejnego oddziału, ale gdyby była taka potrzeba Polska na pewno byłaby rozważana jako wartościowa lokalizacja" - ocenił Tamola.

Jednocześnie wskazał, że w bieżącym roku Zalando zapowiada kontynuację działań nakierowanych na podnoszenie satysfakcji klientów poprzez wdrażanie nowych technologii. W tym celu platforma wykorzysta nauczanie maszynowe (machine learning) i będzie realizowała proces personalizacji całej platformy.

?Wykorzystując bogaty zbiór danych o zachowaniach naszych klientów mamy możliwości prognozowania ich preferencji. Nauczanie maszynowe ma potencjał, aby zrewolucjonizować personalizację platform mody w przyszłości. W połączeniu z naszym naciskiem na aplikacje mobilne, będzie ono znakomitym źródłem nowych ofert Zalando. Naturalnie będzie to miało miejsce również w Polsce, gdzie coraz więcej wizyt na naszej platformie odbywa się poprzez urządzenia mobilne" - podkreślił Country Manager Zalando.

Mobilna aplikacja Zalando została pobrała łącznie ponad 25 mln razy. W skali całej platformy zamówienia za ich pośrednictwem przekraczają 50% wszystkich.

?Moda i mobile są doskonale sparowane poprzez zorientowanie na trendy, a dotyk jest potężnym narzędziem percepcji. Polski rynek w żaden sposób nie odbiega tu od rynków zachodnich, a wręcz w pewnych aspektach je wyprzedza. Nasi polscy klienci, obok coraz lepszej personalizacji oferty, nadal mogą liczyć na bezpłatne dostawy i zwroty - to nasz standard usług od samego początku działania. Naszym celem jest, aby każdy klient odwiedzał zindywidualizowany sklep Zalando, czy to w telefonie, czy w komputerze. Oczekujemy, że będzie to jeden z najsilniejszych modeli biznesowych w przyszłości" - zapowiedział Tamola.

Zalando to europejska platforma mody online.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)