Zamówiła zakupy do domu, gratis dostała pełno plastikowej folii. Sklep internetowy zapowiada poprawę

- Nie jesteśmy zadowoleni z obecnego rozwiązania, na co słusznie uwagę zwracają nasi klienci - przyznaje rzecznik prasowa Frisco.pl, sklepu internetowego, który dostarcza żywność do domu, przy okazji pakując ją w ogromne ilości plastikowej folii. Na jej nadmiar zwrócili uwagę użytkownicy Facebooka.

Frisco.pl obficie wykorzystuje folię do pakowania swoich dostaw
Źródło zdjęć: © Facebook.com | Print screen
Tomasz Sąsiada

Zdjęcie zakupów dostarczonych przez Frisco.pl umieściła na Facebooku jedna z klientek. Widzimy na nich same produkty naturalne: owoce i warzywa, zapakowane w mnóstwo sztucznej folii.

"Drogie Frisco.pl, połowa tej folii by wystarczyła. Szczytem było pakowanie każdej papryki osobno. Zamówiłam trzy, dostałam każdą jedną zafoliowaną - naprawdę nie dało się bez tej otoczki? No chyba że traktujecie to jako powierzchnię reklamową, a powtarzanie logo ma mnie jako klienta do Was przywiązać. No cóż, to tak nie działa... Oraz czepiam się, bo skoro płacę za pakowanie, to chciałabym, żebyście robili to mądrze" - napisała.

Obraz
© Facebook.com | Print screen

Pod jej postem pojawiło się wiele odpowiedzi, w których inni internauci przyznają racją - folii jest zdecydowanie za dużo. Dodawali też, że Frisco.pl nie jest jedynym sklepem, który dostarcza zakupy szczelnie ofoliowane i że jest to szerszy problem.

Zobacz też: Unia walczy z plastikiem. Wiceminister komentuje

O szczodre wykorzystywanie folii i o wspomniane osobno pakowane papryki zapytaliśmy Frisco. Jak dowiedzieliśmy się z odpowiedzi, sklep zdaje sobie sprawę z niedoskonałości rozwiązania. I ma je poprawić.

"We Frisco.pl nieustannie dążymy do udoskonalania sposobu pakowania zamówień. Nie jesteśmy zadowoleni z obecnego rozwiązania, na co słusznie uwagę zwracają nasi klienci. Nowy magazyn, którego otwarcie planujemy na połowę przyszłego roku, daje nam nowe możliwości. Jesteśmy zdecydowani, by w pełni je wykorzystać i ograniczyć liczbę używanego plastiku" - napisała nam w odpowiedzi Iga Dąbkowska, rzeczniczka sklepu.

"Już teraz jednak staramy się przeciwdziałać problemowi: wszystkie opakowania (papierowe – wdrożone w zeszłym roku – i foliowe) można zwracać kierowcy przy kolejnej dostawie, a my przekazujemy je do recyklingu" - dodała.

Wyjaśniła też, że w tej chwili wykorzystanie foli jest związane z systemem kompletowania zamówień w obecnym magazynie, który jest oparty na kodach kreskowych i automatycznym sorterze. Folia zabezpiecza również owoce i warzywa przed zabrudzeniami oraz "zmiennością warunków w procesie logistycznym".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"
System kaucyjny w restauracjach. Dopłacimy za napoje. Co ze zwrotem?
System kaucyjny w restauracjach. Dopłacimy za napoje. Co ze zwrotem?
Hit internetu. Kaufland wprowadził butelkę omijającą nowe prawo
Hit internetu. Kaufland wprowadził butelkę omijającą nowe prawo