Zaostrza się konkurencja między sieciówkami. Eurocash i Dino zapowiadają nowe otwarcia

W Polsce rośnie nasycenie placówkami handlowymi. Wiele sieci hamuje z nowymi otwarciami. Jednak Eurocash i Dino wciąż mają bardzo duże ambicje pod względem nowych otwarć - pisze serwis dlahandlu.pl.

Sklep sieci Dino
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons CC BY
Marcin Łukasik

Polski konsument staje się coraz bardziej wymagający, na rynek wkraczają nowi gracze, do tego dochodzą jeszcze niewygodne dla detalistów przepisy prawne, takie jak zakaz niedzielnego handlu. W efekcie przestrzeń do potencjalnego wzrostu kurczy. Sieci poszukują więc nisz, w których jest jeszcze potencjał.

Wśród sieci, które chcą rozwijać się w segmencie proximity, są Eurocash i Dino. Eurocash ponad rok temu przedstawił założenia strategii na najbliższe 5 lat. Zakłada ona między innymi stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów i otwarcie, również wspólnie z franczyzobiorcami, około 900 nowych sklepów.

"Grupa Eurocash kontynuuje rozbudowę sieci franczyzowej Delikatesy Centrum i przewiduje otwarcie około 900 nowych sklepów Delikatesy Centrum do 2023 r." - można przeczytać w przytoczonym przez serwis dlahandlu.pl fragmencie raportu firmy.

Obejrzyj: Nowy podatek w Polsce. Sonik: płyniemy na górę lodową

Na koniec 2018 roku liczba wszystkich sklepów własnych Eurocash wyniosła 1 539, co oznacza wzrost rok do roku o 213 placówek. W pierwszym kwartale tego roku liczba placówek grupy Eurocash wzrosła o kolejne 24.

A jakie plany ma Dino? Sieć zakłada, że do roku 2020 osiągnie liczbę 1 200 placówek. W pierwszym półroczu 2019 roku Dino otworzyło 81 nowych sklepów i na koniec czerwca sieć liczyła 1 056 placówek, wobec 849 marketów rok wcześniej.

Analitycy są sceptyczni co do realności tych planów: - Jeśli chodzi o plany dotyczące otwarcia 900 sklepów do 2023 roku, to wydaje mi się, że jest to ambitne załnie. Ostatecznie, wszystko będzie zależało od finalizacji procesu integracji sieci detalicznych i zarządzania segmentem detalicznym – skomentował serwisowi Adrian Górniak z DM BDM.

Jeśli chodzi o plany nowych otwarć Dino, opinie analityków są wręcz odwrotne. Zdaniem analityków DM BOŚ, Dino osiągnie już w tym roku docelową liczbę sklepów, planowaną do roku 2020, ustaloną na 1 200 placówek, a w ciągu trzech lat może podwoić wielkość sieci.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"