Zaostrza się konkurencja między sieciówkami. Eurocash i Dino zapowiadają nowe otwarcia
W Polsce rośnie nasycenie placówkami handlowymi. Wiele sieci hamuje z nowymi otwarciami. Jednak Eurocash i Dino wciąż mają bardzo duże ambicje pod względem nowych otwarć - pisze serwis dlahandlu.pl.
Polski konsument staje się coraz bardziej wymagający, na rynek wkraczają nowi gracze, do tego dochodzą jeszcze niewygodne dla detalistów przepisy prawne, takie jak zakaz niedzielnego handlu. W efekcie przestrzeń do potencjalnego wzrostu kurczy. Sieci poszukują więc nisz, w których jest jeszcze potencjał.
Wśród sieci, które chcą rozwijać się w segmencie proximity, są Eurocash i Dino. Eurocash ponad rok temu przedstawił założenia strategii na najbliższe 5 lat. Zakłada ona między innymi stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów i otwarcie, również wspólnie z franczyzobiorcami, około 900 nowych sklepów.
"Grupa Eurocash kontynuuje rozbudowę sieci franczyzowej Delikatesy Centrum i przewiduje otwarcie około 900 nowych sklepów Delikatesy Centrum do 2023 r." - można przeczytać w przytoczonym przez serwis dlahandlu.pl fragmencie raportu firmy.
Obejrzyj: Nowy podatek w Polsce. Sonik: płyniemy na górę lodową
Na koniec 2018 roku liczba wszystkich sklepów własnych Eurocash wyniosła 1 539, co oznacza wzrost rok do roku o 213 placówek. W pierwszym kwartale tego roku liczba placówek grupy Eurocash wzrosła o kolejne 24.
A jakie plany ma Dino? Sieć zakłada, że do roku 2020 osiągnie liczbę 1 200 placówek. W pierwszym półroczu 2019 roku Dino otworzyło 81 nowych sklepów i na koniec czerwca sieć liczyła 1 056 placówek, wobec 849 marketów rok wcześniej.
Analitycy są sceptyczni co do realności tych planów: - Jeśli chodzi o plany dotyczące otwarcia 900 sklepów do 2023 roku, to wydaje mi się, że jest to ambitne załnie. Ostatecznie, wszystko będzie zależało od finalizacji procesu integracji sieci detalicznych i zarządzania segmentem detalicznym – skomentował serwisowi Adrian Górniak z DM BDM.
Jeśli chodzi o plany nowych otwarć Dino, opinie analityków są wręcz odwrotne. Zdaniem analityków DM BOŚ, Dino osiągnie już w tym roku docelową liczbę sklepów, planowaną do roku 2020, ustaloną na 1 200 placówek, a w ciągu trzech lat może podwoić wielkość sieci.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl