Trwa ładowanie...

Zaostrza się konkurencja między sieciówkami. Eurocash i Dino zapowiadają nowe otwarcia

W Polsce rośnie nasycenie placówkami handlowymi. Wiele sieci hamuje z nowymi otwarciami. Jednak Eurocash i Dino wciąż mają bardzo duże ambicje pod względem nowych otwarć - pisze serwis dlahandlu.pl.

Share
Zaostrza się konkurencja między sieciówkami. Eurocash i Dino zapowiadają nowe otwarciaŹródło: Wikimedia Commons CC BY
d3whtl8

Polski konsument staje się coraz bardziej wymagający, na rynek wkraczają nowi gracze, do tego dochodzą jeszcze niewygodne dla detalistów przepisy prawne, takie jak zakaz niedzielnego handlu. W efekcie przestrzeń do potencjalnego wzrostu kurczy. Sieci poszukują więc nisz, w których jest jeszcze potencjał.

Wśród sieci, które chcą rozwijać się w segmencie proximity, są Eurocash i Dino. Eurocash ponad rok temu przedstawił założenia strategii na najbliższe 5 lat. Zakłada ona między innymi stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów i otwarcie, również wspólnie z franczyzobiorcami, około 900 nowych sklepów.

"Grupa Eurocash kontynuuje rozbudowę sieci franczyzowej Delikatesy Centrum i przewiduje otwarcie około 900 nowych sklepów Delikatesy Centrum do 2023 r." - można przeczytać w przytoczonym przez serwis dlahandlu.pl fragmencie raportu firmy.

Obejrzyj: Nowy podatek w Polsce. Sonik: płyniemy na górę lodową

Na koniec 2018 roku liczba wszystkich sklepów własnych Eurocash wyniosła 1 539, co oznacza wzrost rok do roku o 213 placówek. W pierwszym kwartale tego roku liczba placówek grupy Eurocash wzrosła o kolejne 24.

d3whtl8

A jakie plany ma Dino? Sieć zakłada, że do roku 2020 osiągnie liczbę 1 200 placówek. W pierwszym półroczu 2019 roku Dino otworzyło 81 nowych sklepów i na koniec czerwca sieć liczyła 1 056 placówek, wobec 849 marketów rok wcześniej.

Analitycy są sceptyczni co do realności tych planów: - Jeśli chodzi o plany dotyczące otwarcia 900 sklepów do 2023 roku, to wydaje mi się, że jest to ambitne załnie. Ostatecznie, wszystko będzie zależało od finalizacji procesu integracji sieci detalicznych i zarządzania segmentem detalicznym – skomentował serwisowi Adrian Górniak z DM BDM.

Jeśli chodzi o plany nowych otwarć Dino, opinie analityków są wręcz odwrotne. Zdaniem analityków DM BOŚ, Dino osiągnie już w tym roku docelową liczbę sklepów, planowaną do roku 2020, ustaloną na 1 200 placówek, a w ciągu trzech lat może podwoić wielkość sieci.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3whtl8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3whtl8
d3whtl8