Zapłacą nam za uszkodzenie kurtki w szatni?
- Nie ponosimy odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatniach i szafkach - to postanowienie uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za niedozwolone. Wrocławski Park Wodny, zastrzegając że nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy oddane na przechowanie, naruszał zbiorowe interesy konsumentów.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z marca 2012 roku. Urząd zakwestionował postanowienia w regulaminach pływalni. Wrocławski Park Wodny (WPW) zgodnie z prawem powinien zwrócić przedmioty oddane mu na przechowanie w stanie nienaruszonym.
Ponadto Urząd uznał, że pływalnia niezgodnie z prawem w swoich regulaminach nie przewidywała możliwości zwrotu opłaty za niewykonaną usługę. Klient może domagać się zwrotu uiszczonej opłaty w każdej sytuacji, kiedy do niewykonania usługi doszło z winy przedsiębiorcy.
Niezgodne z przepisami jest także zastrzeganie przez przedsiębiorcę możliwości pobierania opłat za złożenie reklamacji. Prawo do reklamacji przysługuje każdemu konsumentowi, który nabył usługę lub towar niezgodne z umową. Bezprawne jest pobieranie opłaty za rozpatrzenie reklamacji, nawet gdy okazała się nieuzasadniona.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.