Zdrowe batoniki od firmy Mars. Teraz już w Wielkiej Brytanii, niedługo w Polsce?

Coca-Cola, McDonald's, Mars - produkty tych firm dla wielu osób to symbole niezdrowego, tuczącego jedzenia. Producenci starają się jednak walczyć z taką łatką i wypuszczają na rynek nowe produkty dla osób, które zwracają uwagę na to, co jedzą. Batoniki goodnessKNOWS firmy Mars od dwóch lat są dostępne w USA, ale teraz weszły także na rynek brytyjski.

Obraz
Źródło zdjęć: © Mars, Inc.
Jacek Bereźnicki

- To nasza najważniejsza nowość od 20 lat - mówi Rebecca Shepheard-Walwyn, szefowa marki goodnessKNOWS. Wprowadzeniu nowego produktu na brytyjski rynek towarzyszy akcja przekazywania 10 proc. wpływów ze sprzedaży na "dobre cele".
Marka goodnessKNOWS została wprowadzona na amerykański rynek w 2015 roku. Kwadratowe batoniki składają się z ciemnej czekolady, a w ich skład wchodzą całe orzechy, owoce i ziarna.

Nie mają żadnych sztucznych barwników, są też bezglutenowe, a nawet mają certyfikat koszerności. W opakowaniu znajdują się cztery kwadratowe batoniki, które mają łącznie 150 kalorii.

Na razie nie ma informacji, czy goodnessKNOWS pojawią się także na polskim rynku.

Moda na zdrowe produkty żywnościowe nie omija też Coca-Coli, która nie ogranicza się już do zastępowania cukru słodzikami. Niedawno amerykańska firma wprowadziła na japoński rynek colę bez cukru i... błonnikiem.

Wideo: Jak wybierać zdrową żywność?

Wprowadzenie nowego napoju na rynek japoński firma zapowiedziała na początku roku. Japońskie władze przyznały Coca-Coli Plus status żywności funkcjonalnej (FOSHU - Foods for Specified Health Use).

W taki sposób producent słynnego napoju chce zachęcić do jego regularnego picia osoby, które obawiają się, że dotychczasowe rodzaje Coca-Coli były niezdrowe. Na razie Coca-Cola Plus dostępna jest tylko w Japonii.

Status żywności funkcjonalnej oznacza, że dany produkt poza podstawowym zadaniem, jakim jest odżywianie, ma mieć także psychologiczny lub fizjologiczny wpływ na ludzki organizm, np. obniżać cholesterol czy wspomagać pracę jelit.

Napój ma zero kalorii, a w 470-ml butelce znajduje się 5 g dekstryn, źródła błonnika. Jak przekonuje firma, napój łączy "wspaniały smak Coca-Coli z korzyściami funkcjonalnymi". Coca-Cola Plus jest adresowana do osób powyżej 40. roku życia i jest przeznaczona do spożycia razem z posiłkami.

Wybrane dla Ciebie

Zalewa nas kapusta z zagranicy. Niemcy zarobili ponad 16 mln zł
Zalewa nas kapusta z zagranicy. Niemcy zarobili ponad 16 mln zł
To koniec kultowego baru w Gdańsku. Działał prawie 30 lat
To koniec kultowego baru w Gdańsku. Działał prawie 30 lat
Przegrał ze skarbówką. Musi zapłacić podatek od emerytury po matce
Przegrał ze skarbówką. Musi zapłacić podatek od emerytury po matce
Chorwacja ma dość tłumów turystów. Wprowadza obowiązkowe rezerwacje
Chorwacja ma dość tłumów turystów. Wprowadza obowiązkowe rezerwacje
Jedyna taka huta na świecie upada. Pracę straci 300 osób
Jedyna taka huta na świecie upada. Pracę straci 300 osób
Poseł proponuje dopłaty bobrowe dla rolników. Resort odpowiada
Poseł proponuje dopłaty bobrowe dla rolników. Resort odpowiada
Gdzie na grzyby pod Warszawą? Zbieracze podpowiadają
Gdzie na grzyby pod Warszawą? Zbieracze podpowiadają
Zarabiają prawie 50 tys. zł. Rekordowy popyt na specjalistów
Zarabiają prawie 50 tys. zł. Rekordowy popyt na specjalistów
Lego wprowadza największy zestaw Star Wars w historii. Oto cena
Lego wprowadza największy zestaw Star Wars w historii. Oto cena
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę