Zdrowe batoniki od firmy Mars. Teraz już w Wielkiej Brytanii, niedługo w Polsce?

Coca-Cola, McDonald's, Mars - produkty tych firm dla wielu osób to symbole niezdrowego, tuczącego jedzenia. Producenci starają się jednak walczyć z taką łatką i wypuszczają na rynek nowe produkty dla osób, które zwracają uwagę na to, co jedzą. Batoniki goodnessKNOWS firmy Mars od dwóch lat są dostępne w USA, ale teraz weszły także na rynek brytyjski.

Obraz
Źródło zdjęć: © Mars, Inc.
Jacek Bereźnicki

- To nasza najważniejsza nowość od 20 lat - mówi Rebecca Shepheard-Walwyn, szefowa marki goodnessKNOWS. Wprowadzeniu nowego produktu na brytyjski rynek towarzyszy akcja przekazywania 10 proc. wpływów ze sprzedaży na "dobre cele".
Marka goodnessKNOWS została wprowadzona na amerykański rynek w 2015 roku. Kwadratowe batoniki składają się z ciemnej czekolady, a w ich skład wchodzą całe orzechy, owoce i ziarna.

Nie mają żadnych sztucznych barwników, są też bezglutenowe, a nawet mają certyfikat koszerności. W opakowaniu znajdują się cztery kwadratowe batoniki, które mają łącznie 150 kalorii.

Na razie nie ma informacji, czy goodnessKNOWS pojawią się także na polskim rynku.

Moda na zdrowe produkty żywnościowe nie omija też Coca-Coli, która nie ogranicza się już do zastępowania cukru słodzikami. Niedawno amerykańska firma wprowadziła na japoński rynek colę bez cukru i... błonnikiem.

Wideo: Jak wybierać zdrową żywność?

Wprowadzenie nowego napoju na rynek japoński firma zapowiedziała na początku roku. Japońskie władze przyznały Coca-Coli Plus status żywności funkcjonalnej (FOSHU - Foods for Specified Health Use).

W taki sposób producent słynnego napoju chce zachęcić do jego regularnego picia osoby, które obawiają się, że dotychczasowe rodzaje Coca-Coli były niezdrowe. Na razie Coca-Cola Plus dostępna jest tylko w Japonii.

Status żywności funkcjonalnej oznacza, że dany produkt poza podstawowym zadaniem, jakim jest odżywianie, ma mieć także psychologiczny lub fizjologiczny wpływ na ludzki organizm, np. obniżać cholesterol czy wspomagać pracę jelit.

Napój ma zero kalorii, a w 470-ml butelce znajduje się 5 g dekstryn, źródła błonnika. Jak przekonuje firma, napój łączy "wspaniały smak Coca-Coli z korzyściami funkcjonalnymi". Coca-Cola Plus jest adresowana do osób powyżej 40. roku życia i jest przeznaczona do spożycia razem z posiłkami.

Wybrane dla Ciebie

Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków