Wycofują się z Polski. Tego dnia znana drogeria zniknie z naszego kraju
Popularna na całym świecie sieć drogerii The Body Shop kończy działalność na polskim rynku. Do zamknięcia sklepów stacjonarnych ma dojść jeszcze w lutym tego roku. Sieć likwiduje także sklep internetowy.
Na profilach społecznościowych The Body Shop zapowiedziano, że sklep kończy działalność na rynku polskim 22 lutego 2025 r. Jednak już 26 stycznia przestanie działać sklep internetowy thebodyshop.pl oraz program lojalnościowy Love Your Body Club.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
To straszy Polaków na zakupach. "Niech mi pan nawet nic nie mówi"
To koniec The Body Shop w Polsce
Sieć zaznacza w komunikacie, że klienci mogą jeszcze skorzystać z niektórych usług. "Wciąż możesz wykorzystać kupony za punkty uzbierane w Love Your Body Klub zarówno w sklepie internetowym, jaki i w sklepach stacjonarnych do 26.01.2025" – podała firma.
Kartę podarunkową zakupioną w sklepie stacjonarnym, wciąż można zrealizować do 22 lutego w działających sklepach stacjonarnych.
Niektóre sklepy zostaną jednak zamknięte szybciej. "Sprzedaż w centrach handlowych: Galeria Krakowska, Centrum Handlowe Serenada, Silesia City Center oraz Forum Gdańsk zostanie zakończona w dniu 26.01.2025" – podano. 22 lutego firma zupełnie znika z Polski.
Problemy zaczęły się na Wyspach
W Polsce sklepami The Body Shop zarządza spółka Alshaya Poland. W jej portfolio znajdują się także marki Victoria’s Secret i Bath & Body Works. Jak pisaliśmy w WP Finanse, pierwsze doniesienia o problemach marki dotyczyły Wielkiej Brytanii.
To właśnie tam sieć zamknęła 75 swoich sklepów i zwolniła ponad 700 pracowników. Po przejęciu przez firmę inwestycyjną Auréa, należącą do Mike’a Jatanii (jednego z najbogatszych przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii i Azji) wznowiła działalność w ograniczonej liczbie sklepów. Po restrukturyzacji firma stanęła na nogi m.in. we Francji i Niemczech.
Marka The Body Shop została założona w 1976 r. w Brighton w Anglii przez Anitę Roddick, działaczkę na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. W 2006 r. sprzedała sieć francuskiemu gigantowi kosmetycznemu L'Oréal, zanim trafiła w ręce firmy Auréa.