Znana sieciówka zamyka część sklepów i zwalnia. Była też w Polsce
Brytyjska sieć River Island planuje zamknięcie 33 sklepów i redukcję zatrudnienia. Pracę może stracić nawet 1 tys. osób. Decyzja wynika z rosnących kosztów i spadku liczby klientów - informuje portal retailgazette.co.uk.
Zamykanie placówek i zmniejszenie zatrudnienia to część większego planu restrukturyzacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tłumy ruszyły po kebaby Podolskiego. Byliśmy na otwarciu
River Island zamyka sklepy i zwalnia pracowników. Oto powody
Portal retailgazette.co.uk podaje, że odzieżówka River Island ogłosiła plany zamknięcia 33 ze swoich 230 sklepów. Sieć analizuje także dalszą przyszłość 71 innych placówek, ale decyzje w tej sprawie na razie nie zapadły. W planach są także zwolnienia, które mogą objąć 1 tys. pracowników.
Ostateczna decyzja o zamknięciach ma zapaść w sierpniu, po głosowaniu wierzycieli. Sieć współpracuje obecnie z doradcami ds. restrukturyzacji PwC.
Firma tłumaczy decyzję spadkiem liczby klientów w sklepach stacjonarnych oraz rosnącymi kosztami prowadzenia działalności.
Dyrektor generalny Ben Lewis podkreślił w oświadczeniu, że firma będzie starała się "ograniczyć liczbę zwolnionych osób do minimum" Przyznał jednak, że w obecnym kształcie sieć sklepów nie odpowiada już potrzebom klientów. "Migracja klientów z głównej ulicy handlowej do sprzedaży internetowej zmieniła biznes" - ocenił Lewis.
Straty zamiast zysków
W 2023 r. River Island zanotował stratę przed opodatkowaniem w wysokości 33,2 mln funtów, a obroty spadły o 19 proc. do 578,1 mln funtów. Jeszcze w 2022 r. firma zanotowała zysk rzędu 2 mln funtów.
W styczniu 2025 r. River Island rozpoczął redukcję etatów w londyńskiej centrali, co objęło m.in. działy zakupów i HR. Firma zatrudnia obecnie ok. 5,5 tys. osób i prowadzi sklepy w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii.
Sieć sklepów River Island była obecna w Polsce, ale wycofała się z Polski w 2015 r., po decyzji Empik Media & Fashion o opuszczeniu segmentu modowego. Wcześniej sieć miała kilka sklepów w największych miastach, w tym cztery w Warszawie.
Podobny los spotkał także inną firmę zarządzaną przez Empik Media & Fashion - amerykańską markę GAP, która była obecna w Polsce w latach 2011-2015. Jednak ta sieciówka postanowiła powrócić nad Wisłę i we wrześniu 2024 r. otworzyła pierwszy sklep w Designer Outlet w Piasecznie pod Warszawą. W czerwcu 2025 r. uruchomiła kolejne punkty - w Outlet Factory Kraków i Westfield Arkadia w Warszawie.