ZUS wyda setki milionów złotych. Usługi będą dostępne online
Przetargi na systemy, licencje, szkolenia, sprzęt czy łącza internetowe planuje w 2022 r. ZUS. Ich łączny szacowany budżet to ponad 800 mln zł – pisze w środę "Puls Biznesu". Zarząd Zakładu przyjął w poniedziałek strategię IT. Cel jest jeden: wszystkie oferowane usługi mają być dostępne online.
27.04.2022 | aktual.: 27.04.2022 08:45
Zakład Ubezpieczeń Społecznych planuje w tym roku co najmniej 82 przetargi. "Zdecydowana większość z nich, bo aż 52, będzie dotyczyła szeroko rozumianej informatyki" – pisze dziennik.
Wielkie zakupy jeszcze w tym roku
Z podanych przez zakład orientacyjnych wartości zamówień wynika, że będą one miały łączną wartość ponad 820 mln zł. "Największy planowany przetarg dotyczy zakupu uprawnień licencyjnych na oprogramowanie systemowe środowiska Mainframe oraz świadczenie usług wsparcia. Jego orientacyjna wartość to 97 mln zł netto" – czytamy w "PB".
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Według gazety w trzecim kwartale 2022 roku ZUS planuje ogłosić przetarg na budowę repozytorium dokumentów elektronicznych, którego szacowana wartość wyniesie 70 mln zł netto. "Ponad 64 mln zł netto ma kosztować zakup licencji Microsoftu. Także ponad 60 mln zł ma kosztować zestawienie i utrzymanie łączy WAN" – podaje.
"Na zakup sprzętu komputerowego ZUS planuje wydać blisko 60 mln zł. Jeden z przetargów ma ruszyć w drugim kwartale, a kolejny w czwartym. Potrzeb sprzętowych jest więcej. Blisko 9 mln zł ma kosztować zakup monitorów, a 15 mln zł zakup urządzeń wielofunkcyjnych. 12 mln zł przewidziano na zakup i instalację UPS-ów" – wskazuje dziennik.
"W planach na 2022 r. są też m.in. przetargi na zakup serwisu pogwarancyjnego dla urządzeń brzegowych LAN/WAN, usługi telefonii komórkowej, szkolenia informatyczne, zestawienie i utrzymanie łączeń internetowych czy rozbudowę macierzy pod archiwum poczty" – dodaje.
Rewolucja technologiczna w ZUS
W ZUS szykuje się prawdziwa rewolucja. Zarząd przyjął w poniedziałek strategię IT. - Na jej podstawie będziemy rozwijać automatyzację obsługi spraw i elektronizację kontaktu z naszymi klientami – poinformowała we wtorek prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska. ZUS dąży do stanu, w którym wszystkie oferowane usługi będą dostępne online.
W planach jest aplikacja mobilna dla płatników składek i dla lekarzy, czyli tych grup klientów, które najczęściej komunikują się z ZUS.
Planowane jest również umożliwienie opłacania składek za pomocą e-płatności, a także aplikacje mobilne dla osób pobierających świadczenia na dzieci, takie jak 500+ czy rodzinny kapitał opiekuńczy.