Zysk netto grupy Agory w III kw.'08 poniżej oczekiwań, wpływ miało spowolnienie na rynku reklamy

13.10.Warszawa (PAP) - Wyniki finansowe grupy Agory były niższe od
oczekiwań analityków, a spółka ocenia, że uwidoczniło się w nich
spowolnienie na rynku reklamy spowodowane...

13.10.Warszawa (PAP) - Wyniki finansowe grupy Agory były niższe od oczekiwań analityków, a spółka ocenia, że uwidoczniło się w nich spowolnienie na rynku reklamy spowodowane globalnym kryzysem finansowym i niestabilną sytuacją makro.

Grupa Agory miała w trzecim kwartale 2008 roku 13,9 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 26,7 mln zł zysku netto w III kw. 2007 r. Wynik okazał się niższy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 20,1 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny Agory w III kw. 2008 roku wyniósł 17,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 30,6 mln zł zysku. Wynik jest niższy niż spodziewał się rynek, bo konsensus zakładał 22,7 mln zł zysku EBIT.

Przychody Agory nieznacznie wzrosły w III kw. 2008 roku do 284,7 mln zł z 284 mln zł w III kw. 2007 roku i były niższe od średniej prognoz rynkowych, zakładającej 289 mln zł.

"Wyniki trzeciego kwartału odzwierciedlają spowolnienie na rynku reklamy spowodowane globalnym kryzysem finansowym i niestabilną sytuacją makro. Choć trudno dziś szacować, jak będzie wyglądał rynek reklamy w przyszłym roku, wiemy, że w takich warunkach liczą się fundamenty i pozycja konkurencyjna na rynku oraz odpowiednia dyscyplina kosztowa" - powiedział cytowany w komunikacie prezes Marek Sowa.

"Wielokrotnie pokazaliśmy, że potrafimy właściwie wykorzystywać te atuty. Obecna sytuacja rynkowa może sprzyjać spółkom takim jak Agora - płynnym, z gotówką w zasięgu ręki, którą można przeznaczyć na zakup wartościowych dla Spółki aktywów po racjonalnych cenach" - dodał.

Narastająco po trzech kwartałach 2008 roku zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 54,1 mln zł wobec 73,8 mln zł rok wcześniej.

Zysk operacyjny Agory po trzech kwartałach 2008 roku wyniósł 70,0 mln zł wobec 89,6 mln zł rok wcześniej

Przychody grupy Agory po trzech kwartałach 2008 roku wzrosły o 2,4 proc. i wyniosły 941,8 mln zł wobec 919,9 mln zł rok wcześniej.

Wpływy ze sprzedaży reklam wyniosły po trzech kwartałach 2008 roku 678,1 mln zł (wzrost o 11,6 proc. r/r), ze sprzedaży wydawnictw 151,8 mln zł (spadek o 2,1 proc. r/r), a ze sprzedaży kolekcji 40 mln zł (spadek o 58,4 proc.).

Wpływy ze sprzedaży reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosły po trzech kwartałach 370,2 mln zł i wzrosły o 4,4 proc. Przychody ze sprzedaży egzemplarzy były o 4,4 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosły 115,3 mln zł.

W tym okresie "Gazeta" sprzedawała średnio 409 tys. egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 42 proc.

Bezpłatna gazeta "Metro" zwiększyła wpływy z reklam o 36,5 proc. do 27,7 mln zł i osiągnęła dodatnią EBITDA operacyjną.

Przychody ze sprzedaży reklam internetowych wyniosły 32,7 mln zł, i wzrosły o 99,4 proc. Przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wzrosły o 24,1 proc. do 13,9 mln zł.

Przychody grupy AMS wzrosły o 9,2 proc. do 134,7 mln zł, a marża EBITDA operacyjna wyniosła 15,3 proc.

Wpływy segmentu czasopism wyniosły 83,8 mln zł i wzrosły o 8,3 proc., a EBITDA operacyjna wzrosła o 14,3 proc. do 18,4 mln zł.

Radiostacje zwiększyły przychody o 22,5 proc. do poziomu 59,9 mln zł i zanotowały dodatnią EBITDA operacyjną 5,1 mln zł.

Koszty operacyjne Grupy wyniosły po trzech kwartałach 2008 roku 871,8 mln zł i wzrosły o 5,0 proc. ze względu na: regulacje płacowe w drugim kwartale, wzrost zatrudnienia w internecie i AMS- ie, konsolidację spółki zależnej Trader.com (Polska) oraz wyższe koszty marketingu.

EBITDA operacyjna Grupy wyniosła po trzech kwartałach 154,2 mln zł (spadek o 8,1 proc.), a marża EBITDA operacyjna 16,4 proc.

Na koniec września 2008 r. Grupa posiadała 267,8 mln zł w gotówce i ekwiwalentach. Dostępna linia kredytowa Grupy wyniosła 800 mln zł, której wykorzystanie na dzień sporządzania niniejszego komentarza wyniosło 139,5 mln zł.(PAP)

bas/ gor/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę