Zysk netto grupy Multimedia wyniósł 10,6 mln zł w IV kw. '08; poniżej oczekiwań (opis)

25.2.Warszawa (PAP) - Zysk netto Multimedia Polska przypisany
akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w IV kw. 2008 roku
10,6 mln zł wobec 29 mln zł rok wcześniej -...

25.02.2009 | aktual.: 25.02.2009 09:52

25.2.Warszawa (PAP) - Zysk netto Multimedia Polska przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w IV kw. 2008 roku 10,6 mln zł wobec 29 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Zysk był o 26 proc. niższy niż oczekiwane przez analityków 14,3 mln zł.

Zysk operacyjny w IV kw. 2008 roku wyniósł 25,2 mln zł wobec 26,5 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny był o 4,1 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 24,2 mln zł.

Przychody grupy w IV kw. 2008 wzrosły do 125,2 mln zł z 111,8 mln zł i były o 1,4 proc. niższe od konsensusu na poziomie 127 mln zł.

Narastająco po czterech kwartałach 2008 roku zysk netto grupy spadł do 53,9 mln zł z 72,4 mln zł w 2007 roku.

"Na spadek zysku netto w 2008 roku miały wpływ trzy główne pozycje leżące poza działalnością operacyjną: amortyzacja, przychody finansowe i odroczony podatek dochodowy. Wzrost amortyzacji był spowodowany wzrostem wartości oddanych do użytkowania środków trwałych, spadek przychodów finansowych był spowodowany mniejszym poziomem środków pieniężnych w Grupie, pozycja podatku dochodowego wzrosła w wyniku rozwiązania aktywa na rozliczenie straty podatkowej" - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Spółka planowała przeprowadzenie transakcji rozliczającej straty na koniec 2008 roku, jednak ze względu na koniunkturę rynkową, po analizie bilansu ryzyka i korzyści Zarząd podjął decyzję o nieprzeprowadzaniu tej transakcji" - podano.

Zysk operacyjny grupy wyniósł w 2008 roku 95,4 mln zł wobec 95,0 mln zł rok wcześniej.

"Porównując wyniki za dwanaście miesięcy rok do roku, Grupa utrzymała poziom zysku z działalności operacyjnej. Głównym wskaźnikiem obniżającym zysk operacyjny w 2008 r. była wysokość amortyzacji, która wzrosła o 28,1 mln zł" - podała spółka.

Przychody ze sprzedaży w 2008 roku wzrosły do 475,4 mln zł z 419,5 mln zł, a główne czynniki wzrostu to wzrost bazy abonentów i rosnąca popularność nowych usług telewizji kablowej (wzrost przychodów o 27,3 mln zł, łącznie z IPTV, DTV i programami Premium) oraz powiększenie bazy abonentów szerokopasmowego Internetu (wzrost przychodów o 27,2 mln zł).

"Systematyczne rosnąca skala działalności pozytywnie przekłada się na wzrost naszych przychodów. Wymierne efekty przynosi skutecznie realizowana strategia aktywnej akwizycji czyli budowy własnych sieci w nowych lokalizacjach tak jak w przypadku Warszawy, stale rozbudowywana oferta zapewniająca naszym klientom najwyższej jakości rozrywkę, a także skuteczne działania naszych służb marketingowo-sprzedażowych" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

"Jednocześnie marża EBITDA mimo zawirowań na rynkach walutowym i finansowym, pozostaje na wysokim poziomie około 50 proc. To m.in. efekt skutecznej kontroli kosztów operacyjnych, które w IV kwartale w ujęciu miesięcznym w przeliczeniu na jedną usługę były o ponad 1 zł niższe niż przed rokiem" - dodał.

"Kontynuacja trendu spadkowego w telefonii PSTN została całkowicie skompensowana przez dynamiczny wzrost liczby użytkowników telefonii VoIP" - podała też spółka.

W 2008 roku Grupa odnotowała wzrost EBITDA o 13,7 proc. do 235,4 mln zł z 206,9 mln zł w 2007 roku.

Skorygowana EBITDA wzrosła o 13,8 proc. do 237,3 mln zł z 208,5 mln zł. Marża na skorygowanej EBITDA wzrosła do 49,9 proc. w 2008 roku z 49,7 proc. w 2007 r.

Na koniec grudnia 2008 roku Grupa posiadała łącznie 1.129.226 jednostek generowania przychodu (RGU), z czego 624.336 stanowiły RGU telewizji kablowej (w tym 4.974 to RGU IPTV, a 70.732 to RGU telewizji cyfrowej DTV), 278.588 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu, 182.226 RGU usług telefonii, 30.299 RGU programów Premium, 13.066 stanowiły pośrednie usługi głosowe, a 711 aparaty wrzutowe.

Na koniec 2008 roku Grupa posiadała ponad 261.000 abonentów, którzy korzystali z więcej niż jednej usługi, w tym ok. 70.000 abonentów pakietu Triple Play.

Multimedia podały również, że jeśli chodzi o rozpoczęty w trzecim kwartale projekt warszawski to w czwartym kwartale 2008 roku sieciami telewizji kablowej objęto w Warszawie i okolicach 20 tys. nowych gospodarstw domowych.

"W sumie na koniec roku 2008 sieć w ramach aglomeracji warszawskiej obejmowała ponad 41 tys. lokali" - podano.

Spółka podała, że docelowo w pierwszym etapie projektu planowanym na trzy do czterech lat, przewidziana jest budowa bądź akwizycja sieci obejmujących swoim zasięgiem około 120 tys. gospodarstw domowych.

"Budżet projektu na poziomie około 85 mln zł kwalifikuje go jako istotny obszar działalności firmy, który może mieć w przyszłości znaczący wpływ na osiągane wyniki finansowe" - podano.(PAP)

bas/ ana/

Źródło artykułu:PAP
giełdamultimediaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)